וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הטרור היהודי: עשרות בעצרת תמיכה בנער החשוד המוחזק במעצר

מול תחנת המשטרה בפתח תקווה שבה עצור הנער החשוד במעורבות ברצח עאישה א-ראבי הפגינו עשרות משתתפים. בבית המשפט המחוזי בלוד יתקיים מחר דיון בערר על מעצרו. זאת, לאחר שדיון קודם בעניין נדחה מאחר ושב"ס לא הביאו את החשוד לבית המשפט

צילום: ניב אהרונסון

עשרות בני אדם הפגינו הערב (אמש) מול תחנת המשטרה בפתח תקווה, שבה עצור הנער החשוד במעורבות ברצח הפלסטינית עאישה א-ראבי במסגרת פרשת הטרור היהודי. בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד יתקיים מחר דיון בערר על מעצרו של הנער, זאת לאחר שדיון שתוכנן ליום שישי האחרון נדחה מאחר ושב"ס לא הביאו את החשוד.

בית משפט השלום בראשון לציון התיר ביום חמישי לבקשת המשטרה לפרסם חלק מהחלטתו בעניין הארכת מעצרו של הנער. כך, במסגרת החלטתו, השופט גיא אבנון טען כי בעניינו של החשוד "עוצמת החשד היא הגבוהה ביותר". השופט הסביר כי "העבירות המיוחסות לחשוד מקימות עילות מעצר מובהקות מסוג מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה, ומדובר בעילות בעוצמה גבוהה ביותר, שאינן מאפשרות שחרורו של החשוד לחלופת מעצר כלשהי".

לקריאה נוספת בנושא
4 מהחשודים בטרור יהודי שוחררו ממעצר; בשב"כ הודפים את הביקורת
פרשת הטרור היהודי: עשרות תלמידי הישיבה ברחלים זומנו להעיד
"איומים והשפלות": מתקפת ישיבת החשודים בטרור יהודי נגד שב"כ

עצרת תמיכה בפתח תקווה בנער העצור בחשד למעורבות ברצח עאישה א-ראבי, 12 בינואר 2019. ניב אהרונסון
תחנת המשטרה בפתח תקווה, הערב/ניב אהרונסון

כמו כן, קבע השופט בהחלטתו כי "ניכר שהיחידה החוקרת בשילוב עם שירות הביטחון הכללי מבצעים חקירה יסודית, רצינית, מאומצת, תוך ניסיון להגיע לחקר האמת". השופט אבנון התייחס גם לתפקוד הרשויות החוקרות וטען כי "לעת הזאת מצאתי כי היחידה החוקרת ניצלה כראוי את פרק הזמן בו החשוד נתון במעצר".

במסגרת הדיון, החליט השופט לשחרר ארבעה מתוך חמשת החשודים ממעצר בתנאים מגבילים, זאת בהתאם לבקשת שירות הביטחון הכללי (שב"כ). מעצרו של הנער החמישי העצור מיום ראשון שעבר ושבעניינו הותר לפרסם חלקים מהחלטת השופט, הוארך בשישה ימים. שלושה מהחשודים שהו במעצר במשך 12 יום ושניים נוספים במשך חמישה ימים.

(עדכון ראשון: 20:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully