וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באופן מלא ואמין": פרקליטו לשעבר של טראמפ יעיד בפני הקונגרס

10.1.2019 / 23:55

מייקל כהן הסכים להעיד בפני ועדת הביקורת של בית הנבחרים על עבודתו לצד הנשיא. זהו המהלך הראשון שהדמוקרטים מקדמים מאז נטלו את הרוב בנוגע לחקירות הקשורות בקמפיין הבחירות. העדות היא חלק ממהלך של הדמוקרטים בניסיון להביך את טראמפ בפומבי. הנשיא: "לא מודאג בכלל"

עריכה: ליר שפיגלר

מייקל כהן, פרקליטו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הסכים הערב (חמישי) להעיד בפני הקונגרס ב-7 בפברואר ולתת "עדות מלאה ואמינה" על עבודתו לצד הנשיא. עדותו הפומבית תינתן בפני ועדת הביקורת של בית הנבחרים. זהו המהלך הראשון שהדמוקרטים מקדמים בקונגרס מאז נטלו את הרוב בכל הנוגע לחקירות הקשורות בקמפיין הבחירות. טראמפ אמר בתגובה כי הוא "לא מודאג בכלל" מעדותו של פרקליטו לשעבר בפני הקונגרס.

העדות היא חלק ממהלך רחב יותר שהדמוקרטים מקדמים בניסיון להביך את טראמפ בדיונים פומביים לעיני המצלמות. אחרי בחירות אמצע הקדנציה, לקחו הדמוקרטים את השליטה בבית הנבחרים ולפיכך נציגי המפלגה עומדים בראשות הוועדות. מאז הם הבטיחו לקיים שימועים בוועדות השונות בנוגע לחקירה של מולר, ואמרו כי ידרשו בין היתר לקבל את החזרי המס של הנשיא טראמפ.

לקריאה נוספת בנושא
הוצאות של 103 מיליון דולר: טקס השבעתו של טראמפ תחת חקירה
דמי שתיקה לנשים ושקרים לקונגרס: שלוש שנות מאסר לפרקליטו של טראמפ
כהן בדרך לתקופת מאסר ממושכת: "שילם דמי שתיקה בהוראת טראמפ"

עורך הדין, מייקל כהן בעת יציאתו מבית המשפט במנהטן, ניו יורק 29 בנובמר 2018. -, רויטרס
עדות פומבית. כהן/רויטרס, -

בחודש שעבר גזר בית משפט פדרלי במנהטן על כהן שלוש שנות מאסר, לאחר שהודה בתשלום דמי שתיקה לנשים שטענו כי ניהלו רומן עם טראמפ, וכן במתן הצהרה שקרית לקונגרס במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. התביעה ביקשה לגזור עליו עונש משמעותי על אף שיתוף הפעולה עם החוקר המיוחד רוברט מולר. הפרקליט לשעבר יתחיל לרצות את עונשו ב-6 במרץ.

בראיון ראשון לרשת ABC מאז גזר הדין, סיפר כהן כי טראמפ הוא שהורה לו לשלם את דמי השתיקה במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. "הוא הנחה אותי לבצע את התשלום. שום דבר בארגון טראמפ לא נעשה אף פעם אם הוא לא עבר דרך טראמפ", העיד.

עוד באותו נושא

כהן בריאיון ראשון אחרי העונש: שום דבר לא נעשה ללא אישור טראמפ

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ ועורך דינו מייקל כהן באירוע בחירות בקליבלנד הייטס, אוהיו, 21 בספטמבר 2016. רויטרס
"עצוב שאני צריך לקבל אחריות על המעשים שלו". טראמפ וכהן, 2016/רויטרס

כהן הוא האדם הראשון מהמעגל הפנימי של טראמפ שנשלח לעונש מאסר משמעותי במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות של החוקר המיוחד רוברט מולר. טראמפ מכחיש את טענותיו ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב כי כהן "הוא היה עורך דין והוא אמור לדעת את החוק" והודה במעשים "כדי להביך את הנשיא".

על פי הודאתו של כהן, טראמפ הנחה אותו להעביר כסף על מנת לקנות את שתיקתה של שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, שלכאורה ניהלה עמו רומן, ב-130 אלף דולר, ועזר לארגן תשלום שך 150 אלף דולר לדוגמנית לשעבר קארן מקדוגל. המטרה הייתה למנוע מהן לדבר על יחסיהן עם טראמפ הנשוי לפני הבחירות. בראיון אמר כהן שטראמפ "היה מודאג מאוד מאיך שזה ישפיע על הבחירות" ושמטרת התשלום הייתה "לעזור לו ולקמפיין שלו".

לדבריו, "אנשי ארצות הברית, והעולם כולו, לא מאמינים למה שהוא אומר. האיש הזה לא מספר את האמת. וזה עצוב שאני צריך לקבל אחריות על המעשים שלו".

(עדכון ראשון: 22:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully