וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבן החדש של מחאת "האפודים הצהובים" בצרפת: מצלמות המהירות

שר הפנים הצרפתי ציין כי לפחות 60% מהמצלמות במדינה ניזוקו על ידי חברי קבוצת המחאה נגד ממשלת צרפת והדבר עשוי לאיים על ביטחון הכבישים ולסכן חיים. המעשים נבעו מיוזמה של כמה מחברי התנועה, שחשו כי מצלמות המהירות הן דרך בה הממשלה מרוויחה כסף

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

חברי תנועת המחאה "האפודים הצהובים" בצרפת הרסו כמעט 60% מכל מערכת מצלמות המהירות בצרפת - כך אמר היום (חמישי) שר הפנים במדינה, כריסטוף קסטנר. השר הוסיף כי הנזק יכול לאיים על ביטחון הכבישים ולסכן חיים. עוד ציין השר כי מצלמות המהירות "נוטרלו, הותקפו או נהרסו" על ידי חברי התנועה.

ההחלטה להזיק למצלמות המהירות נבעה מיוזמה של כמה מחברי התנועה, שחשו כי מצלמות המהירות הן דרך בה הממשלה מרוויחה כסף ולוקחת מאנשים חסרי משאבים.

כתב BBC בפריז דיווח כי ניתן לראות ראיות לפעולות התנועה בכל רחבי צרפת. ההרס בא לידי ביטוי בכך שמצלמות מכוסות בצבע או סרט הדבקה שחור כדי לפגוע ביעילותן. בנוסף, שר הפנים ציין כי קנה המידה של הנזק - המוערך ביותר ממחצית מכל 3,200 מצלמות המהירות ברחבי המדינה - טרם ידוע.

לקריאה נוספת בנושא:
המתאגרף של "האפודים הצהובים" שהימם את ממשלת צרפת
מאות מפגינים בפריז: מחאת "האפודים הצהובים" בצרפת נמשכת
מקרון הכריז על הטבות לציבור בשל המחאה: "הזעם העמוק ומוצדק"

הפגנת אפודים צהובים פריז, 15.12.18. רויטרס
הרסו כמעט 60% מכל מערכת מצלמות המהירות בצרפת. הפגנות האפודים הצהובים בפריז, בחודש שעבר/רויטרס

מחאות "האפודים הצהובים", פרצו באמצע חודש נובמבר האחרון במחאה על מס שתכנן להטיל מקרון על הדיזל, אולם הן הפכו במהרה למחאה כוללת נגד ממשלו של מי שנתפס כנשיא העשירים. מאז הוא הודיע על שורת צעדים שנועדו לפייס את הציבור, אך חלקים לא מבוטלים ממנו עדיין לא מרוצים. המחאה זכתה לשמה בשל הווסטים הצהובים שלובשים המוחים, אותם, על פי חוק, חייבים להחזיק בכל מכונית בצרפת.

השבוע, ממשלת צרפת זעמה בעקבות תרומות בסך עשרות אלפי אירו שנאספו עבור מתאגרף לשעבר, שהסגיר את עצמו למשטרה אחרי שתועד מכה שוטרים בעת הפגנות של "האפודים הצהובים". באתר שהוקם למענו של כריסטוף דטינגה נכתב כי התקבלו הבטחות לסיוע בסך יותר מ-114 אלף אירו. העימות קרה בגשר על נהר הסיין בפריז ביום שבת האחרון, והוא מסמל את הפיכתה של המחאה נגד ממשלתו של הנשיא עמנואל מקרון לאלימה יותר.

עוד באותו נושא

הצתות, אלימות וגז מדמיע: התחדשה מחאת "האפודים הצהובים" בצרפת

לכתבה המלאה
הפגנת אפודים צהובים פריז, 15.12.18. רויטרס
פרצו במחאה על מס שתכנן להטיל מקרון על הדיזל. הפגנות בצרפת בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully