וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפקו תחמושת ותצפתו: עונשי מאסר לחברי חוליה שרצחה צעיר בבנימין

בית המשפט הצבאי גזר 21 ו-17 שנות מאסר על שניים מחברי החוליה שביצעה את הפיגוע בבנימין בשנת 2015, שבו נרצח דני גונן. השניים סייעו למחבל, תוך שסיפקו לו נשק ותחמושת וביצעו תצפיות במרחב בו בוצע הפיגוע

צילום: רוני כנפו, דוד קורן, סוכנות תצפית; עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: אמו של דני גונן שנרצח בפיגוע בבנימין)

בית המשפט הצבאי גזר היום (חמישי) 21 ו-17 שנות מאסר על שני מחבלים שהיו חלק מחוליה שביצעה את הפיגוע בבנימין בו נרצח דני גונן ב-2015. מדובר צה"ל נמסר כי השניים הורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של סיוע לגרימה מוות בכוונה וניסיון לגרימת מוות בכוונה - עבירות המקבילות לעבירת סיוע וניסיון רצח בישראל ובעבירות ביטחון נוספות.

מפסק הדין עולה כי השניים סייעו למחבל מוחמד חוסיני אבו שאהין שירה למוות בגונן ופצע אדם נוסף. המחבלים סיפקו לאבו שאהין נשק ותחמושת, וביצעו תצפיות במרחב בנימין בו בוצע הפיגוע. בינואר 2017 נגזרו על המחבל שני מאסרי עולם.

לקריאה נוספת בנושא
שני מאסרי עולם למחבל שרצח את דני גונן סמוך להתנחלות דולב ב-2015
תיעוד: לוחמי ימ"מ עוצרים את המחבל שרצח את דני גונן
הפצוע מפיגוע הירי בבנימין: "המחבל חייך אלינו - והחל לירות"

דני גונן שנורה למוות בפיגוע בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
דני גונן/צילום מסך, פייסבוק

גונן, בן 25 מלוד, הגיע ב-19 ביוני 2015 יחד עם חברו נתנאל חדד לרחוץ במעיין הסמוך להתנחלות דולב שבבנימין. השניים נורו והובהלו לבית החולים שיבא בתל השומר, שם נקבע מותו של גונן. כמה ימים לאחר מכן קיבלה חוליית הטרור מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה אחריות על פיגוע הירי. החוליה נקראת על שם שניים מהמחבלים, פעילי חמאס, שאחראים לחטיפה ולרצח של שלושת הנערים בגוש עציון.

אבו שאהין, תושב מחנה הפליטים קלנדיה בן 30, נעצר כחודש לאחר הפיגוע. הוא פעיל פתח בעברו שקיבל משכורת קבועה מהרשות הפלסטינית. המחבל היה כלוא בישראל בין יוני 2006 לדצמבר 2008 לאחר שהודה בתכנון פיגועי דקירה וירי. מהחקירה עולה כי לקראת ביצוע הפיגוע הוא אסף מידע מודיעיני והגיע למעיין שבו נרצח גונן כמה פעמים. כמו כן, במהלך שנת 2014 ביצע שישה פיגועי ירי נוספים, לרבות פיגוע ירי בא-ראם, שבו נפצע חייל.

אמו, דבורה גונן, התייחסה לראשונה להטלת עונשי המאסר על הסייענים שרצחו את בנה ואמרה כי היא "מברכת את הפרקליטות הצבאית ואת גורמי המשפט שלא ויתרו והתעקשו שגם מי שסייע לביצוע הרצח יקבל עונש כבד יחסית. שום דבר לא יחזיר את דני, אבל אולי היום התקדמנו בצעד נוסף בקידום חבילת ההרתעה נגד הטרור. אין ספק שהלחץ הציבורי של פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות יחד עם תנועת "אם תרצו" תרם רבות לכך. ראוי שמחבלים שפלים יסיימו את חייהם בכלא, אנו נעשה הכל כדי למנוע את הרצח הבא".

כוחות צה"ל בזירת פיגוע הירי ליד ההתנחלות דולב, 19 ביוני 2015. מגד גוזני
זירת הפיגוע בבנימין, יוני 2015/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully