וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא זכתה במיס אלג'יריה, אבל צבע עורה הוציא את הצופים משלוותם

10.1.2019 / 17:57

חדיג'ה בן חמו בת ה-26 תייצג את המדינה הצפון אפריקנית במיס תבל, אך בארצה רבים לא מוכנים לקבל זאת מאחר שהיא מגיעה מהדרום, שרובם תושביו מקופחים יותר מאלו בצפון רק בשל גונם הכהה. הצעירה לא מתרגשת: "שאללה יברך אותם"

מיס אלג'יריה. אתר רשמי
חיה במרחק של 1,000 ק"מ מהבירה. בן חמו/אתר רשמי

יותר מ-75% מאוכלוסיית המדינה חיה בצפון, ומרבית האישים הבכירים בציבור עם בהירי עור. רק שר אחד בממשלה הוא בעל גון כהה. חלק מהתושבים בדרומה של אלג'יריה חשים מקופחים בהשוואה לאלו שחיים בצפון, למרות העובדה שהאזור, הגובל במאלי ובניז'ר, עשיר בנפט ובגז ומספק 95% מהכנסות המדינה.

עם פרסום התחרות ברשתות החברתיות, חלק מהגולשים אמרו כי בן חמו "מכוערת" וכתבו כי היא "צריכה להתבייש". אחרים, לעומת זאת, שיבחו את יופיה ואמרו כי הוא מייצג את שלל גווני החברה האלג'יראית.

בן חמו, תושבת אדראר, המרוחקת כאלף ק"מ מהבירה אלג'יר, דחתה את הביקורת נגדה. "אלג'יריה היא מדינה גדולה. מזרח, מערב, צפון, דרום. אנחנו מייצגים את המדינה שלנו. ניצחתי את התחרות ואני רוצה לומר לאלו שתוקפים אותי 'אללה יברך אתכם'", אמרה בן חמו, שעובדת כמלצרית, לרויטרס. "אני מקווה שאייצג כראוי את תושבי הדרום".

סעיד חמד פייסל, אחד ממארגני התחרות והספונסרים שלה, אמר כי בן חמו עברה 20 סיבובים כדי לנצח בתחרות. לדבריו, היא תצא למסע לקידום תכניות צדקה במדינה.

עוד ידיעות מהעולם:
פומפאו נאם בקהיר: עלינו להתעמת עם איראן מאשר לקיים עמה יחסים
ארדואן יוצר חברה חדשה בטורקיה, והמוחות בורחים לאירופה
נפאל: נשלחה לבקתה מבודדת כי הייתה במחזור - ומתה עם שני בניה

  • עוד באותו נושא:
  • אלג'יריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully