וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: נשלחה לבקתה מבודדת כי הייתה במחזור - ומתה עם שני בניה

10.1.2019 / 15:48

אם לשני ילדים בני 12 ותשע נחנקה למוות אחרי שהדליקה אש במהלך הלילה הקפוא. המנהג ההינדי העתיק, שרואה בנשים במחזור טמאות, ממשיך לגבות קורבנות אף שיצא מחוץ לחוק לפני יותר מעשור

נשים בנפאל. GettyImages
הממשלה מתקשה למגר את המנהג. אישה בנפאל/GettyImages

אישה ושני ילדיה בנפאל מתו אחרי שהאם הוכרחה לישון בבקתה חסרת חלונות מאחר שהייתה במחזור - כך מסרה היום (חמישי) המשטרה המקומית. מדובר במנהג הינדי עתיק, שממשיך לגבות קורבנות על אף שהוא נאסר לפני יותר מעשור. אמבה בוהרה, בת 35, ושני ילדיה - בני 12 ותשע - הדליקו אש במהלך הלילה כדי להתחמם בבקתה הקפואה במערב המדינה, שהייתה בנויה מבוץ ולבנים. הם התגלו ללא רוח חיים בבבוקר שלמחרת על ידי החתן שלה.

"הן נחנקו למוות מאחר שלא היה אוורור והן חסמו את פתחי האוויר בשל הקור", אמר אודהאי סינג' בהאט, גורם במשטרה המקומית, לרויטרס בשיחת טלפון. "חילצנו את הגופות שלהם עם גפיים שרופות".

לפי המסורת העתיקה הנהוגה בקרב תושבי הכפרים במערב המדינה שבהרי ההימאליה, ששמה "צ'אופאדי", מורחקות נשים בזמן הווסת ומיד לאחר הלידה אל בקתות וצריפים מחוץ לביתן, כיוון שהן נחשבות טמאות. לפי חוק שעבר בפרלמנט ב-2017, מי שיכריח נשים לקיים את המנהג יעמוד בפני עונש מאסר בן שלושה חודשים וקנס בסך 30 דולרים.

ארגוני זכויות אדם טוענים כי מאמצי הממשלה למגר את המנהג אינם מספיקים והם דוחקים בה להגביר את הפיקוח. "שאישה תמות עם ילדיה בזמן מחזור זאת אחת הטרגדיות הגדולות ביותר", אמרה מוהנה אנסארי מארגון "נציבות זכויות האדם הלאומית".

גורמים בממשלה אומרים כי המאבק במסורות בנות מאות שנים הוא לא פשוט. "הממשלה מיישמת תכנית מודעות כדי לעקור מהשורש את המנהג", אמרה רודרה דבי שרמה מהמשרד לרווחת הנשים והילדים. "אבל זה לוקח זמן מאחר שהחברה והמשפחות צריכות לשנות את דרך המחשבה שלהן".

לקריאה נוספת בנושא
נפאל: עונש מאסר למי שייאלץ נשים לעזוב את ביתן בזמן המחזור

  • עוד באותו נושא:
  • נפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully