וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא כאן איתנו כל הזמן": הלידה שהנרצחת מברקן לא זכתה לראות

כשקים לבנגרונד-יחזקאל נרצחה בפיגוע, אחותה שחר הייתה בחודש השישי להריונה ולא ידעה איך תמשיך בחייה. בערב השנה החדשה הצטרף צוות וואלה! NEWS ליולדת ולבת זוגה ביממה המאתגרת של הלידה וליווה אותה ברגעים שבין עצב גדול לשמחה. "כשהתחילו הצירים היא בכתה, ולא מכאבים"

כתבתה של הילה קובו/צילום: אבי כהן עריכת וידאו: רן צימט

בערב השנה האזרחית החדשה, קבוצת נשים הצטופפה סמוך לחדר יולדות בבית החולים שיבא תל השומר, מחכות לברך את האם הטרייה. התמונה הזו אינה חריגה, והיא מתרחשת כמעט כל שתי דקות במדינת ישראל. אלא שהפעם, הרגשות היו מעורבים. לצד השמחה הגדולה והציפייה לרך הנולד, עצב גדול עטף את הנשים הדרוכות. כולן חשו בחסרונה של קים לבנגרונד-יחזקאל, שנרצחה בפיגוע באזור התעשייה ברקן באוקטובר האחרון - אחותה של שחר היולדת.

רגע לפני שנכנסו לחדר הלידה שלפו הנשים פוסטר גדול, עליו מוטבע דיוקנה של קים מחייכת. היא אמורה היתה להיות חלק מהלידה, לתמוך באחותה שחר ובת הזוג ענבל, לחגוג יחד את לידת הילד השלישי שלהן. "היא הייתה החברה הכי טובה שלי, היא הייתה אחותי הקטנה אבל זה מעולם לא הרגיש ככה", מספרת שחר בדמעות כשבנה הקטן מונח בזרועותיה.

עוד באותו הנושא:
"היה עליו אור מיוחד": ההרוג בפיגוע בברקן הובא למנוחות
הפצועה מהפיגוע משחזרת: "התחבאנו מתחת לשולחן כדי שלא נמות"
מודעות אבל ובידוק קפדני: באזור התעשייה ברקן מנסים לחזור לשגרה

שחר לבנגרונד בחדר הלידה. אתר רשמי
שחר בבית החולים אחרי לידת בנה השלישי/אתר רשמי

"קים התעקשה להיות איתי בלידה, אחרי שזה לא התאפשר בלידות הקודמות", סיפרה. עוד שיתפה בכאב את שעבר עליה לאורך היום הסוער "כל היום הזה היה עם כל כך הרבה רגשות: התרגשות, בכי, ציפייה, געגוע, כאב, שמחה". היא הצביעה על האימהות והחברות המקיפות אותה והוסיפה - "בכל מקרה היא בטוח הייתה צריכה להיות כאן מסביב".

אמה, חוה, שעמדה לידה רגע אחרי הלידה, ניחמה אותה. "היא הייתה איתך", אמרה לה. "היא עזרה לך, בגלל זה היה לך קל".

"היא כאן איתנו כל הזמן", הוסיפה ענבל וסיפרה על הרגע המרגש בחייה - "כשהתחילו הצירים היא התחילה לבכות, ולא מכאבים". אחרי ההלוויה הקשה שחר התעקשה לקרוא לבן שעוד לא נולד על שם אחותה. "היא אמרה לי בנחרצות 'קים. לילד יקראו קים', אבל אחרי כמה זמן ירדנו מהרעיון".

עוד באותו נושא

"להתראות לילדה הכי יפה בגן": הנרצחת בפיגוע בברקן הובאה למנוחות

לכתבה המלאה
קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
"אמורה היתה להיות בלידה". קים ובנה/מערכת וואלה! NEWS

בזמן הלוויתה של קים, הייתה שחר בשבוע ה-26 להריונה. גיא יחזקאל בן ה-29 קבר את אשתו ואת אם בנם קאי, בן שנה ושלושה חודשים. הפיגוע שבו נלקחו חייה של קים היה אחד המזעזעים בשנים האחרונות: במהלכו כפת המחבל את הצעירה הישראלית באזיקונים במקום עבודתה וירה בה למוות. בפיגוע נרצח גם זיו חג'בי, אב לשלושה מראשון לציון, וישראלית נוספת נפצעה. אביה של קים שהגיע למקום לאחר שלא ענתה לטלפון ועקף את כוחות הביטחון ראה אותה כשכבר אי אפשר היה לסייע לה.

בערב ה-31 בדצמבר האחרון הצטרפנו לשחר ולבת זוגה לאורך כל היממה המאתגרת: ההזמנה לתור לזירוז לידה בבית החולים, ההמתנה הארוכה, קבלת השנה האזרחית החדשה במיון היולדות, היציאה לאוויר העולם של בנם 24 שעות לאחר מכן, וההתרגשות של הסבתא שאיבדה ב-2018 את בתה, וזכתה ב-2019 בנכד אחרון.

שחר לבנגרונד עם משפחה. אתר רשמי
"היתה החברה הכי טובה שלי". שחר וקים/אתר רשמי
הלווייתה של ההרוגה בפיגוע בברקן קים לבנגרונד-יחזקאל 7 באוקטובר 2018. אור רביד, מערכת וואלה!
אמה של קים על ארון ביתה, אוקטובר/מערכת וואלה!, אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully