וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: הסנקציות של האידיוטים מארה"ב חסרות תקדים

9.1.2019 / 17:50

המנהיג העליון של איראן הודה בהשלכות הכבדות של העיצומים שהטיל ממשל טראמפ על טהראן, אך הבטיח: "הם יספגו תבוסה חסרת תקדים". פומפאו, המבקר באזור, הגיע במפתיע לבגדאד

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (רביעי) כי הסנקציות האמריקניות על טהראן מפעילות לחץ "חסר תקדים" עליה, בזמן שכינה את מקבלי ההחלטות בוושינגטון "אידיוטים מדרגה ראשונה". בנאום לרגל אחד מאירועי המהפכה האסלאמית ב-1979, שפורסם באתרו הרשמי, אמר חמינאי: "האמריקנים אומרים בשמחה כי הסנקציות האלו הן חסרות תקדים בהיסטוריה. אכן, הן חסרות תקדים. גם התבוסה שיספגו האמריקנים תהיה חסרת תקדים, אינשאללה".

חמינאי, מבלי לנקוב בשמות, התייחס לגישתם של בכירי הממשל האמריקני כחסרת הגיון. "הם אידיוטים מדרגה ראשונה", אמר המנהיג העליון. הוא ככל הנראה רמז למפגש שקיים היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון עם נציגי מוג'האדין חלק, ארגון אופוזיציה איראני גולה שהוגדר בעבר ארגון טרור על ידי מדינות באירופה. במרץ האחרון אמר להם בולטון, ממובילי הקו הנצי נגד איראן, שהם יחגגו את חג המולד הבא באיראן.

הוא הוסיף כי על ממשלת איראן לדאוג לעניי המדינה, שסובלים תחת עול הסנקציות שחודשו לאחר הפרישה מהסכם הגרעין במאי האחרון. ערך הריאל צנח בחודשים האחרונים, ורבים מהאזרחים מתקשים לגמור את החודש. בשנה החולפת פרצו הפגנות ספורדיות בשל המצב הכלכלי, הגדולות שבהן, לפני שנה, התרחבו לכדי מחאה נגד המשטר אולם נבלמו על ידי כוחות הביטחון.

לקריאה נוספת בנושא
שר החוץ של ירדן לצד פומפאו: הגולן שטח סורי כבוש, על ישראל לסגת
מול חופי ארה"ב: איראן תשלח ספינות קרב לאוקיינוס האטלנטי
פומפאו: חיברנו בין ישראל למדינות ערב לקואליציה נגד איראן

עלי חמינאי בפגישה עם סטונדטים בטהראן 3 בנובמבר2018. רויטרס, רויטרס
חמינאי/רויטרס, רויטרס

דבריו נאמרו בזמן ששר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו מקיים מסע גדול באזור. אחרי שהגיע אתמול לירדן, נחת פומפאו במפתיע בעיראק. הוא נפגש עם חיילים אמריקנים ועם בכירים בהנהגה בצל הנסיגה מסוריה והלחץ שמפעילה ארצות הברית על איראן. בין היתר, הוא נועד עם ראש הממשלה בבגדאד ואמר כי וושינגטון מחויבת לריבונותה של עיראק. בחודש שעבר ביקר טראמפ חיילים אמריקנים במדינה והבהיר כי הוא לא מתכנן לסגת מעיראק.

פומפאו אמור להמשיך מעיראק למצרים, שם יישא נאום מרכזי, לבחריין, לקטאר, לאיחוד האמירויות הערביות, לערב הסעודית, לכווית ולעומאן.

(עדכון ראשון 15:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully