וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול חופי ארה"ב: איראן תשלח ספינות קרב לאוקיינוס האטלנטי

4.1.2019 / 14:29

בכיר בצי אמר כי המשט, שיכלול משחתת חדישה, יצא לדרך במרץ במסע שעשוי להימשך חמישה חודשים. זאת בשל הנוכחות של נושאות מטוסים אמריקניות במפרץ הפרסי ובצל המתיחות אחרי פרישת טראמפ מהסכם הגרעין

איראן שיגרה טילים סמוך לנושאת מטוסים אמריקנית/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בכיר בצי של איראן אמר היום (שישי) כי ספינות קרב יישלחו לאוקיינוס האטלנטי החל ממרץ הקרוב. זאת כחלק מניסיונה של טהראן להרחיב את פעילות הכוחות הימיים שלה אל החצר האחורית של ארצות הברית. איראן רואה בנוכחות נושאות המטוסים האמריקניות במפרץ הפרסי איום ביטחוני והיא מנסה להשיב על כך דרך משטים מתגרים בסמוך לחופיה של ארצות הברית.

סגן מפקד הצי, תוראג' חסני, אמר לפי סוכנות הידיעות אירנ"א: "משט יצא לאוקיינוס האטלנטי בתחילת השנה האיראנית החדשה, שמתחילה במרץ". לדבריו, בשל המרחק הרב, המבצע עשוי להימשך חמישה חודשים. הוא אמר כי המשחתת "שאנד", שיוצרה לאחרונה, תהיה אחת מספינות הקרב. המשחתת יכולה לשאת מסוקים ולטענת איראן, היא מצוידת במערכות נ"מ ונגד ספינות, טילי קרקע-קרקע, טילי קרקע-אוויר והיא בעלת יכולות מלחמה אלקטרוניות. בחודש שעבר הוא אמר כי איראן תשלח בקרוב שתיים עד שלוש ספינות למשימה בוונצואלה, בעלת בריתה, שנתונה גם היא לסנקציות אמריקניות.

היחסים בין איראן לארצות הברית הוחרפו מאז שדונלד טראמפ החליט לפרוש מהסכם הגרעין במאי ולהטיל מחדש את העיצומים על טהראן. שר החוץ שלו, מייק פומפאו, הזהיר אתמול את איראן שלא להמשיך בניסויי הטילים והלוויינים שלה, על אף שלטענתה אין זו הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם שאשררו את הסכם הגרעין.

משחתת חדשה של חיל הים של איראן, 12 בינואר 2018. טוויטר, צילום מסך
המשחתת שתהיה חלק מהמשט לאוקיינוס האטנלטי בעת השקתה בחודש שעבר/צילום מסך, טוויטר

הצי האיראני הרחיב את פעילותו בשנים האחרונות, כשהוא שלח כלי שיט לאוקיינוס ההודי ומפרץ עדן כדי להגן על ספינות איראניות מפני פיראטים סומלים. בשנים האחרונות נרשמו גם כמה תקריות בין משמרות המהפכה לצבא ארצות הברית במפרץ הפרסי, אך מספרן פחת.

"באמצעות הנוכחות המתמשכת שלהם במים הבינלאומיים, הכוחות הימיים של איראן פועלים ליישום ההוראות של המפקד העליון של הכוחות המזוינים, לניפוף בדגלה של הרפובליקה האסלאמית של איראן, לסיכול המזימות נגדה ולהבטחת נתיבי השיט", אמר היום חסני.

איראן מזהירה כי אם היא לא תוכל למכור נפט בשל הסנקציות האמריקניות, אז אף מדינה אחרת באזור לא תוכל לעשות זאת גם כן. היא מאיימת לחסום את מצרי הורמוז, שדרכו עובר שליש מאספקת הנפט הימית העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully