וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו: חיברנו בין ישראל למדינות ערב לקואליציה נגד איראן

4.1.2019 / 10:43

פומפאו אמר כי "עשינו שינויים משמעותיים" במדיניות החוץ של ארה"ב "הממשל הקודם החליט שהמדינה שמממנת הכי הרבה טרור בעולם, איראן, היא שותפה במזרח התיכון", אמר בריאיון לפוקס

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר הלילה (שישי) כי ישראל ומדינות ערב משתפות פעולה ו"פועלות יחד בכמה חזיתות". בריאיון לרשת פוקס ניוז, אמר פומפאו: "עשינו שינויים משמעותיים במדיניות החוץ של ארצות הברית. הממשל הקודם החליט שהמדינה שמממנת הכי הרבה טרור בעולם, איראן, היא שותפה במזרח התיכון".

לדבריו, "אנחנו הפכנו זאת לגמרי, אנחנו יודעים שזה איום אמיתי לעולם ולכן אנחנו פיתחנו יחסים עם מדינות ערב וישראל והבאנו אותם יחד לפתח קואליציה שתשמור את האמריקנים בטוחים מהדברים שקורים במזרח התיכון. יצרנו תנאים במזרח התיכון שבהם המדינות הללו פועלות יחד במספר חזיתות".

אמש פורסם חלק מריאיון שהעניק נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לרשת CBS ובו תיאר שיתוף פעולה עם ישראל במלחמה בטרור בחצי האי סיני. לדבריו, התיאום בין המדינות הוא הטוב ביותר שהיה אי-פעם.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: איראן יכולה לעשות מה שהיא רוצה בסוריה
בלי חיילים על הקרקע: טראמפ רוצה להכריע את איראן - דרך הכיס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, בברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. אבי אוחיון /לע"מ, אתר רשמי
נתניהו עם פומפאו בברזיל, שלישי/אתר רשמי, אבי אוחיון /לע"מ

הוא התייחס גם לנסיגה הצפויה של צבא ארצות הברית מסוריה, ואמר: "עדיין נוכל להילחם בדאעש בצורה אפקטיבית בלי שיהיו לנו 2,000 חיילים על הקרקע. לא שינינו את המדיניות שלנו נגד דאעש, פשוט נעשה את זה בצורה חכמה יותר וטובה יותר הודות לבריתות שהנשיא טראמפ בנה".

בריאיון הוא גם אמר כי פסגה נוספת בין ארצות הברית וצפון קוריאה נמצאת שוב על הפרק. "יש עוד הרבה מה לעשות, אבל אני בטוח שבזמן הקרוב טראמפ וקים יוכלו להיפגש שוב וליצור אמריקה בטוחה יותר", אמר. "לא רק מבחינת נשק גרעיני אלא גם מבחינת תפוצה גרעינית. אני לא רוצה לומר מה הטקטיקה של המשא ומתן שלנו, אבל יצרנו תנאים שבהם נוכל ליצור התקדמות אם השניים ייפשו באופן שיפחית את האיום לארצות הברית ולעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully