וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: איראן יכולה לעשות מה שהיא רוצה בסוריה

2.1.2019 / 21:53

על רקע ההודעה על נסיגת הכוחות האמריקניים והחשש בישראל מחיזוק ההתבססות האירנית באזור, נשיא ארה"ב אמר כי "הם יכולים לעשות מה שהם רוצים שם, למען האמת". עוד אמר בישיבת קבינט בבית הלבן כי הוא רוצה להגן על הכורדים הלוחמים במדינה. "יש שם רק חול ומוות"', אמר

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (רביעי) על פעילותה של איראן בסוריה כי "הם יכולים לעשות מה שהם רוצים שם, למען האמת". זאת, על רקע ההיערכות לנסיגת הכוחות האמריקניים מהמדינה. הוא הוסיף כי ישמח לנהל משא ומתן עם איראן אך הבהיר: "איני חושב הם מוכנים לכך כעת. אבל הם יהיו מוכנים". עוד אמר על איראן כי "הם מדינה אחת כעת. איראן בצרות".

בישיבת קבינט בבית הלבן אמר טראמפ כי הוא רוצה להגן על הכורדים הלוחמים בסוריה. הנשיא לא נקב בלוחות זמנים לנסיגת 2,000 החיילים ואמר כי "היא תתנהל לאורך פרק זמן". לדבריו, "אמרו ארבעה חודשים, אבל זה לא מה שאמרתי". הוא הוסיף שאין לארצות הברית מה לחפש שם כי "יש שם רק חול ומוות" ו"סוריה אבודה מזמן".

על שר ההגנה היוצא, ג'יימס מאטיס שהתפטר מתפקידו במחאה על הנסיגה מסוריה, אמר טראמפ כי הוא "למעשה פיטר אותו" והוסיף כי הוא מאחל לו בהצלחה.

עוד בוואלה! NEWS:
פומפאו לנתניהו: מחויבים לתמוך בישראל גם אחרי הנסיגה מסוריה
גורם מדיני בכיר: נתניהו הציע לטראמפ לסגת מסוריה בצורה הדרגתית
ראש אמ"ן מזהיר: איראן תנצל השפעתה בעיראק כדי לתקוף את ישראל

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ישיבת ממשלה בבית הלבן 2 בינואר 2019. רויטרס
טראמפ, היום/רויטרס

הנשיא הביע חוסר שביעות רצון מהתנהלות המלחמה באפגניסטן וציין כי ארצות הברית השקיעה שם מאות מיליארדים. "גנרל מאטיס היה כל כך נרגש", אמר טראמפ על מימון המלחמה שם. "אבל מה הוא עשה למעני? כמה הוא הצליח באפגניסטן? לא יותר מדי. אני לא שמח במיוחד עם מה שקורה באפגניסטן".

"אני מאחל לו הצלחה", הוסיף הנשיא. "אני מקווה שיצליח. אבל כפי שאתם יודעים אובמה פיטר אותו ולמעשה גם אני".

בין דבריו התייחס טראמפ לפגישה שקיים עם גנרלים בפנטגון: "האם היו כמו בסרט. נראים יותר טוב מטום קרוז, וחזקים יותר". הוא אמר גם כי "זה היה החדר הנהדר ביותר שאי פעם ראיתי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כוחות של צבא ארה"ב בשיירה של הכורדים בצפון סוריה, סמוך לגבול טורקיה, 28 באפריל 2017. רויטרס
כוחות של צבא ארצות הברית בשיירת הכורדים בצפון סוריה/רויטרס

בחודש שעבר הכריז טראמפ על המהלך, למרות עצותיהם של יועצים ביטחוניים בכירים ומבלי להתייעץ עם המחוקקים האמריקנים או עם בעלות בריתה של ארצות הברית לקואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). החלטתו המפתיעה הביאה להתפטרותו של שר ההגנה ג'יימס מאטיס.

בימים האחרונים טראמפ דחה את הטענות על נסיגה נמהרת מסוריה, בטענה ש"אנחנו שולחים את חיילינו באיטיות בחזרה לחיק משפחותיהם ובו זמנית נלחמים בכוחותיו הנותרים של דאעש". הסנאטור הבכיר לינדזי גראהם, שהביע התנגדות לצעד של טראמפ, אמר אחרי שנפגש עמו כי הנשיא מחויב למנוע התנגשות בין טורקיה לבין הכוחות הכורדים אחרי עזיבת ארצות הברית.

טורקיה רואה בכורדים בסוריה בפלג של תנועת הבדלנים הכורדים שעמם היא מתמודדת והיא איימה לפתוח במבצע צבאי נגד אוכלוסייתם. לדברי גורמים אמריקניים, מפקדים בצבא ארצות הברית ממליצים להשאיר בידי הכורדים את הנשק האמריקני גם אחרי שהחיילים האמרקינים יעזבו. הצעה זו עשויה להכעיס את טורקיה, שאליה ייסע השבוע יועצו של טראמפ, ג'ון בולטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully