וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן מזהיר: איראן תנצל השפעתה בעיראק כדי לתקוף את ישראל

31.12.2018 / 15:29

אלוף תמיר היימן התריע כי טהראן עלולה לעשות שימוש בכוחה כדי להפוך עיראק לזירה לבניין כוחה הצבאי, ובהמשך גם לתקוף את ישראל. הוא ציין כי נסיגת האמריקנים מסוריה לצד התייצבותו של אסד גורמים לשינויים באזור "שישראל עוקבת אחריהם מקרוב"

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

איראן עלולה לנצל את כוחה כדי להשתמש בשטחה של עיראק לתקיפה נגד ישראל - כך אמר היום ראש אגף המודיעין בצה"ל (אמ"ן), אלוף תמיר היימן בוועידת כלכליסט שהתקיימה היום בתל אביב. לדבריו, עיראק מצויה תחת השפעה הולכת וגדלה של כוח קודס האיראני בפיקודו של קאסם סולימאני.

על רקע מדיניותו הבדלנית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שרק לאחרונה הודיע במפתיע על הסגת חייליו מסוריה, אמר אלוף היימן כי האיראנים "עלולים לראות בעיראק קרקע נוחה לתקיפה, בדומה למעשיהם בסוריה, ולהשתמש בה כפלטפורמה לבניית הכוח - באופן שעלול לאיים גם על מדינת ישראל".

לקריאה נוספת:
אחרי הנסיגה מסוריה: טראמפ הגיע לביקור פתע בעיראק
אחרי התפטרותו: שר ההגנה של ארה"ב חתם על צו הנסיגה מסוריה
מקור ישראלי לעיתון סעודי: הייתה לנו הזדמנות לפגוע באסד

אלוף תמיר היימן ראש אגף המודיעין. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"איראן עלולה לנצל את שטחה של עיראק". אלוף תמיר היימן/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

הוא גם התייחס לשינוי שעלול להתרחש באזור עם נסיגת האמריקנים מסוריה וניבא כי "2019 תביא שינוי משמעותי במדינה, לאחר שבשאר אסד היכה במורדים ואיראן הוסיפה לתגבר את כוחות חיזבאללה ללבנון". לדבריו, נוכחות איראן לצד התייצבות סוריה, היא עניין ש"ישראל עוקבת אחריו מקרוב". בהמשך התייחס היימן גם לסוגיית הגרעין האיראני ואמר כי "אנו מעריכים שטהראן תשאף להישאר במסגרת העסקה, אום תעשה הכל כדי למצוא דרכים לעקוף את הסנקציות האמריקניות".

לאחר החלטתו המפתיעה בנוגע לסוריה, טראמפ ביקר בשבוע שעבר יחד עם רעייתו מלניה חיילים אמריקניים המוצבים בעיראק לרגל חג המולד. במהלך ביקורו הוא אמר כי אין לו אף תכנית להחזיר את החיילים האמריקנים מעיראק וכי ארצות הברית תוכל "להשתמש בעיראק כבסיס אם נרצה לעשות משהו בסוריה". זאת ברקע ההחלטה לסגת ממנה.

בנאומו בפני החיילים, אמר טראמפ כי הנוכחות של ארצות הברית בסוריה "מעולם לא הייתה אמורה להיות קבועה" בצל הביקורת שהשמיעו דמוקרטים ורפובליקנים על המהלך, שלפיהם יועיל לרוסיה ולאיראן ועשוי לאפשר לדאעש להתחזק שוב. הוא אמר בפני הלוחמים לבושי המדים בהאנגר צבאי כי חלק מהכוחות "יכולים לשוב עתה הביתה למשפחותיהם". הוא חזר על כך שארצות הברית לא תהיה "השוטר של העולם". לדבריו, "הפסקנו להיות פראיירים, חבר'ה. שוב מכבדים אותנו כאומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully