וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור ישראלי לעיתון סעודי: הייתה לנו הזדמנות לפגוע באסד

ברקע למתיחות בצפון ולמתקפה שיוחסה לישראל בדמשק, אמר הגורם לעיתון "אילאף" כי אף על פי שלישראל הייתה הזדמנות לפגוע בנשיא סוריה ובמקורביו - היא נמנעה מכך. המקור הבכיר הדגיש כי המשטר הסורי מתקרב לסיומו. לדבריו, רק שינוי מהותי ירחיק את איראן מסוריה

צילום: טוויטר

"היו לנו הזדמנויות לפגוע באסד ובכיריו אבל ישראל נמנעה מכך", כך אמר הערב (ראשון) גורם ישראלי בכיר לעיתון "אילאף" הסעודי היוצא לאור בלונדון והדגיש כי המשטר הסורי מתקרב לסיומו. לדבריו, תוך כדי המשבר הסורי ישראל פעלה צבאית ופגעה במטרות סוריה, איראן וחיזבאללה, אך נמנעה מפגיעה במשטר הסורי והעומד בראשו.

הגורם ציין כי עם פרוץ המהפכה בסוריה, הורו הרמטכ"ל גדי איזנקוט וראש אמ"ן דאז, אלוף אביב כוכבי, להביא לסיומו של המשטר שגורר אסונות לישראל מאיראן, חיזבאללה וההשפעה הרוסית באזור. אלא שההנהגה המדינית, הצבא והמוסד מצאו כתובת ישירה לגורם בסוריה, עמו ניהלו שיח יותר פעם אחת על מנת להגיע להסדר. הדיונים האחרונים בקבינט המדיני-ביטחוני בנושא המצב בסוריה, שכנעו את חבריו כי ישראל תעשה כל שביכולתה כדי לגרש את איראן מסוריה ובכל מחיר.

הבכיר סירב להגיב על החלטות מדינות ערב לפתוח מחדש את שגרירויותיהן בסוריה, או על ההצעה להחזרת המדינה לליגה הערבית ואף סירב למתוח ביקורת על נושאים אלו. לטענתו, ההתקרבות הערבית האחרונה אינה בעלת חשיבות, שכן שלטון הנשיא באשר אסד קרוב לסיומו. עוד הוסיף כי לאיראן יש שורשים עמוקים במוסדות המדיניים והצבאיים בסוריה, ורק שינוי מהותי יוכל להרחיק אותה משם.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי נסיגת ארה"ב: טורקיה ורוסיה סיכמו לשתף פעולה בסוריה
הישג לאסד: איחוד האמירויות פתחה מחדש את שגרירותה בסוריה
תמונות הלווין חושפות: הנזק שנגרם מהתקיפה בסוריה ל"מחסן האיראני"

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בראיון לעיתון יווני בדמשק 10 במאי 2018. רויטרס
נמנעו מפגיעה בו ובבכיריו. אסד/רויטרס

הדיווח מגיע על רקע מתיחות גבוהה בגבול הצפון. גורם ביטחוני ישראלי אישר ביום חמישי האחרון לסוכנות הידיעות AP, כי ישראל אחראית לתקיפה בסוריה שבוצעה בשבוע שעבר. לטענת הגורם הביטחוני, התקיפה הישראלית התמקדה בשלושה מרכזים, ששימשו את איראן לגייס נשק עבור חיזבאללה. לדבריו, ישראל הרסה גם סוללת נ"מ סורית שירתה לעבר מטוסים ישראליים.

הגורם אף הסביר כי הכוחות האיראניים פועלים במרחק של פחות מ-80 ק"מ מהגבול בין סוריה לישראל, זאת בניגוד להבטחות רוסיה בנושא. עם זאת, מיד לאחר התקיפה, משרד ההגנה של רוסיה אמר כי התקיפות שיוחסו לישראל בשבוע שעבר בסוריה סיכנו שני מטוסים אזרחיים וכינה זאת "פרובוקציה".

עוד נטען כי מערכות ההגנה האווירית של צבא אסד יירטו 14 מ-16 הטילים ששיגרו שישה מטוסי F-16 של חיל האוויר שתקפו מלבנון. דובר משרד ההגנה במוסקבה, איגור קונשנקוב, אמר כי הטיסות, שזהותן לא פורטה, היו אמורות לנחות בביירות ובדמשק.

(עדכון ראשון: 19:49)

עוד באותו נושא

גורם ישראלי: "איראן פועלת בסוריה סמוך לגבול, בניגוד להבטחות רוסיה"

לכתבה המלאה
תקיפה אווירית בשמי דמשק, 25 בדצמבר 2018. AP
תקיפה אווירית בדמשק, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully