וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאסד: איחוד האמירויות פתחה מחדש את שגרירותה בסוריה

27.12.2018 / 15:13

הנציגות של המדינה הסונית שבמפרץ נסגרה אחרי תחילת המלחמה ב-2011, אך לאור ההבנה של הציר הסוני כי המשטר ישרוד הוא מנסה להרחיקו מאיראן. לפי ההערכות, סוריה תשוב במהלך השנה לליגה הערבית

צילום: טוויטר

איחוד האמירויות הערביות פתחה היום (חמישי) מחדש את שגרירותה בסוריה. זאת, כחלק מההתקרבות בין מדינות ערב הסוניות לבין שלטונו של בשאר אסד. השגרירות שבשכונת אבו רמאנה נסגרה בחודשים הראשונים למלחמה, שהחלה ב-2011. האמירויות הייתה אחת מכמה מדינות סוניות שתמכו במורדים, על אף שהיא הייתה פחות משמעותית מערב הסעודית, קטאר וטורקיה. לפי מקורות בשורות האופוזיציה, הן העבירו את הסיוע לאופוזיציה דרך תכנית של ה-CIA, אך זו הופסקה בהוראת הנשיא דונלד טראמפ בשנה שעברה.

האמירויות הסבירו כי הצעד נועד לצמצם את הסכנה של התערבות אזורית בענייניהן של מדינות ערב, ובכך שיגרו רמיזה לעבר איראן. "החלטת איחוד האמירויות הגיעה אחרי הבנה שהשלב הבא בסוריה דורש נוכחות ערבית", הסביר אנוור קרקאש, השר לענייני חוץ באמירויות.

הצעד מגיע בצל הדיווחים על כך שהליגה הערבית עשויה להשיב בחודשים הקרובים את סוריה לשורותיה, אחרי שהושעתה ב-2011. אחד הסימנים לכך היה ביקורו בשבוע שעבר של נשיא סודאן עומר אל-בשיר, המנהיג הערבי הראשון שעושה זאת מאז תחילת המלחמה. בנוסף לכך, מעבר הגבול בין ירדן, בעלת ברית קרובה של ארצות הברית, לבין סוריה נפתח מחדש באוקטובר.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: מדינות המפרץ ומצרים פועלות להשבת סוריה לליגה הערבית
נשיא סודאן שבר את החרם: מנהיג ערבי ראשון בסוריה מאז המלחמה

פתיחת שגרירות איחוד האמירויות הערביות בדמשק, סוריה, 27 בדצמבר 2018. רויטרס
פתיחת השגרירות בדמשק, היום/רויטרס

בשנים האחרונות השיב אסד את מרבית שטחי המדינה לשליטתו, בזכות הסיוע של רוסיה, איראן וחיזבאללה ולמעשה שימר את המשך משטרו. על אף מאות אלפי האנשים שנהרגו בסכסוך והפשעים הרבים שמיוחסים לאסד, כולל שימוש בנשק כימי, ההבנה כי הוא ישרוד חלחלה במדינות האזור שרצו להפילו בשיא אירועי "האביב הערבי".

מצרים היא אחת התומכות הגדולות ביותר של השבת סוריה לארגון, שמזכ"לו, אחמד אבו אל-רייט המצרי, אמר באפריל כי ההחלטה בזמנו להשעות את דמשק הייתה "נמהרת".

לפי ההערכות, השגרירות של האמירויות תשמש ערוץ דיפלומטי לא רשמי בין דמשק לריאד, שמנסה עתה להרחיק את סוריה מהשפעתה של איראן לאור חוסר יכולתם של המורדים להחליף את השלטון. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נימק את החלטתו להסיג את כוחות צבא ארצות הברית מסוריה בין היתר בכך שערב הסעודית התחייבה לשקם את המדינה, טענה שאותה לא אישרה הממלכה באופן רשמי.

הטריטוריות היחידות שאינן בשליטת המשטר הן אידליב, שעדיין בשליטת המורדים הנתמכים בידי טורקיה, וצפון-מזרח המדינה, שבידי הכורדים. עם נסיגת ארצות הברית והחשש מפני מתקפה של טורקיה, צבא אסד עשוי להשיב את השליטה על השטחים הכורדיים, כרבע מכלל שטחה של סוריה, שבהם מצויים מאגרי נפט ומים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נשיא סודאן עומר אל-בשיר הגיע לביקור רשמי בסוריה - הנשיא בשאר אסד קיבל את פניו של אל-בשיר, המבוקש בהאג בגין רצח העם בדארפור, בנמל התעופה בדמשק. 16 בדצמבר 2018. אתר רשמי
הליגה הערבית עשויה להשיב את סוריה לשורותיה. אסד עם נשיא סודאן עומר אל-באשיר/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully