וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו לנתניהו: מחויבים לתמוך בישראל גם אחרי הנסיגה מסוריה

1.1.2019 / 17:11

לראשונה מאז שנודע על ההחלטה להשיג את הכוחות האמריקנים נפגשו ראש הממשלה ומזכיר המדינה האמריקני בשולי טקס ההשבעה של נשיא ברזיל החדש. נתניהו הודה לפומפאו על התמיכה בישראל: "מעריך את תמיכת הנשיא במאמצינו להגן על עצמנו מפני סוריה וחיזבאללה בימים האחרונים"

צילום: לעמ, עריכה: ניב מעוז

"אנו מחויבים לתמוך בישראל גם אחרי הנסיגה מסוריה", כך אמר היום (שלישי) מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו לראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתם בברזיל. לדבריו, ההחלטה על הנסיגה לא תשפיע על מחוייבותה של ארה"ב לישראל". השניים דנו בהמשך האסטרטגיה המשותפת של ישראל וארה"ב מול איראן וסוריה. זאת, בצל ההחלטה של הנשיא דונלד טראמפ על יציאת כוחות צבא ארה"ב מסוריה.

עוד אמר פומפאו כי "מאמצינו להיאבק בתוקפנות האיראנית נמשכים וכך גם הקמפיין נגד דאעש. אנו מבינים את משמעות האיום שבהפרת הריבוניות הישראלית על ידי חיזבאללה, הנתמכת על ידי איראן, ואנו נעבוד יחד כדי לסדר את זה". פומפאו הוסיף, "יש לנו נושאים רבים לדון בהם היום. כולכם עשיתם עבודה טובה במבצע 'מגן צפוני'".

בפתח פגישתם של השניים אמר נתניהו לפומפאו כי הוא שמח להיפגש עמו בפעם השנייה בתוך חודש. "יש לנו דברים רבים לדון בהם. נשוחח על שיתוף הפעולה האינטנסיבי בין ישראל לארה"ב שיעסוק גם בשאלות העולות בעקבות ההחלטה האמריקנית לגבי סוריה. נדון כיצד להעמיק אף יותר את שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי בסוריה ובמקומות אחרים ועל הדרכים לבלום את התוקפנות האיראנית במזרח התיכון. זאת מטרה משותפת. אני מאוד מעריך את התמיכה האיתנה שלך ושל הנשיא במאמצינו להגן על עצמנו מפני סוריה וחיבזאללה בימים האחרונים. יש לנו הרבה נושאים לדון בהם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, בברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. אבי אוחיון /לע"מ, אתר רשמי
מודה על התמיכה בישראל. נתניהו ופומפאו בפתח פגישתם/אתר רשמי, אבי אוחיון /לע"מ

הפגישה, נערכה בשולי טקס ההשבעה של נשיא ברזיל החדש והינה הפגישה הבכירה הראשונה של נתניהו עם גורם בכיר מהממשל מאז שנודע על ההחלטה להסיג את הכוחות. גורם מדיני בכיר אמר אתמול כי ראש הממשלה הציע לנשיא טראמפ לפרוס את הנסיגה ולהפוך אותה להדרגתית.

הבוקר דווח כי טראמפ אכן הסכים ללוח זמנים של ארבעה חודשים להוצאת החיילים מסוריה, בניגוד להחלטה המקורית שדיברה על לוח זמנים של 30 יום בלבד. בפגישה היום נתניהו ופומפאו צפויים לדון על המשך המאבק באיראן וגרורותיה, כשבישראל מעוניינים להמשיך להחריף את הלחץ הכלכלי על איראן וחיזבאללה וכן לגייס תמיכה וגיבוי חד משמעיים לפעולות של צה"ל נגד חיזבאללה והכוחות האיראניים באזור.

בתחילת השבוע הבא צפוי להגיע לישראל היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, להמשך דיונים ושיחות בנושא האיראני-סורי ונתניהו גם עשוי להיפגש עם הנשיא טראמפ בסוף החודש בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. הגורם המדיני הבכיר אמר אתמול כי ישראל וארה"ב מקיימות דיונים ברמה של "פרטי פרטים" בכל הנוגע לפעולות שלהם באזור.

בירושלים קיבלו בהפתעה את ההודעה האמריקנית על הוצאת הכוחות מסוריה בשבוע שעבר, אך לדברי הגורם המדיני הבכיר, ראש הממשלה עודכן על החלטת הנשיא טראמפ להוציא את הכוחות מבעוד מועד והוא הדגיש כי "היחסים עם אמריקה מעולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully