וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני בכיר: נתניהו הציע לטראמפ לסגת מסוריה בצורה הדרגתית

31.12.2018 / 16:43

הגורם המדיני בכיר אמר כי ראש הממשלה עודכן לפני ההחלטה על הנסיגה מסוריה - והציע לנשיא ארה"ב לפרוס את הנסיגה כך שהיא תהיה הדרגתית. נתניהו ידון בנושא עם שר החוץ האמריקני בברזיל ובסוף השבוע יגיע לישראל יועצו של טראמפ לביטחון לאומי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

גורם מדיני בכיר אמר היום (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן לפני החלטתה של ארצות הברית על נסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה. עוד אמר הגורם המדיני הבכיר כי לאחר הפרסום, נתניהו הציע לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוס את הנסיגה כך שתהפוך להדרגתית.

"אנו דנים איתם בפרטי פרטים", הוסיף הגורם המדיני הבכיר. "בבית הלבן יש שיח מתקדם על הוצאת הכוחות בתהליך מדורג. יש הבדלה בין צפון לסוריה לדרומה". כחלק מהשיח בנושא, טראמפ אמר לישראל כי ארצות הברית תמשיך לתקוף מעיראק.

עוד בנושא:
בכיר רפובליקני: "טראמפ הורה להאט את נסיגת הצבא מסוריה"
מקור ישראלי לעיתון סעודי: הייתה לנו הזדמנות לפגוע באסד
אחרי נסיגת ארה"ב: טורקיה ורוסיה סיכמו לשתף פעולה בסוריה

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. רויטרס
טראמפ ונתניהו/רויטרס

בשבוע שעבר חתם שר ההגנה היוצא ג'יימס מאטיס על הצו המורה על נסיגת הכוחות מסוריה. לוח הזמנים לתחילת החזרתם של 2,000 החיילים האמריקנים אינו ברור, אך היא עשויה להתחיל בתוך שבועות. אתמול אמר הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גראהם, שהיה ממבקרי ההחלטה הפתאומית, כי טראמפ הורה להאט את התכנית.

מחר צפוי נתניהו להיפגש בברזיל עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ולדון איתו בנסיגת הכוחות וכן בהמשך האסטרטגיה המשותפת מול איראן, סוריה וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). נתניהו אף עשוי להיפגש עם טראמפ בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. במקביל, בסוף השבוע צפוי להגיע לישראל היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון לשיחות בנושא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חיילים אמריקאים בסוריה, 1 בנובמבר 2018. רויטרס
חיילים אמריקנים בסוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully