וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת הדיפלומטים בקובה: מדענים טוענים - מקור הרעש הוא צרצרים

8.1.2019 / 7:49

שנתיים לאחר שדיפלומטים אמריקנים בקובה החלו להתלונן על רעשים מוזרים ועל תופעות לוואי חמורות, זוג מדענים פרסם כי מקור הרעש הוא צרצרים. השניים לא טוענים כי לא מדובר במתקפה, אלא מבקשים לקבוע כי לא נעשה שימוש בנשק המשתמש בתדרים קוליים גבוהים

עריכה: אביעד בללי

זו הייתה אחת התעלומות הגדולות בעולם הדיפלומטי בשנתיים האחרונות, ולאחר פרסום הממצאים בסוף השבוע האחרון, עושה רושם שהתעלומה רק גדלה. בנובמבר 2016 החלו הדיפלומטים האמריקנים בקובה להתלונן על רעשים מוזרים ועל שורה של תופעות לוואי חמורות, בהן אובדן שמיעה, כאבי ראש ובחילות.

יותר מ-20 מהם אובחנו כמי שסבלו מזעזוע מוח, ובמחלקת המדינה עבדו בצורה מאומצת כדי להבין מה אותו רעש מסתורי. כעת, טוענים שני מדענים כי המקור של הרעש המסתורי הוא צרצרים.

בממצאים שהוצגו ביום שישי האחרון, טוענים השניים, אלכסנדר סטבס מאוניברסיטת ברקלי ופרננדו מונטילגר מאוניברסיטת לינקולן באנגליה, כי הם לא טוענים שהדיפלומטים לא היו נתונים למתקפה, אלא רק מבקשים לקבוע כי מקור הרעש לא היה נשק המשתמש בתדרים קוליים גבוהים, כפי שחשבו תחילה.

לקריאה נוספת בנושא
מתקפות הקול בקובה: "הדיפלומטים האמריקנים נפגעו מגלי מיקרו"
ארה"ב: בודקים אם שני דיפלומטים נוספים נפגעו במתקפה קולית בקובה
נחשפו הצלילים המסתוריים שפגעו באמריקנים בקובה. האזינו

שגרירות ארצות הברית בהאוונה בירת קובה. רויטרס
שגרירות ארה"ב בהוואנה/רויטרס

"ישנו ויכוח בקהילה הרפואית בנוגע לנזק הרפואי שנגרם לאנשי הצוות", אמר סטבס לניו יורק טיימס. לדבריו, "כל מה שאני יכול לומר זה שמניתוח של הקלטת הזמזום אליו נחשפו העובדים, אפשר לקבוע כי מדובר בצרצרים ואני חושב שאני יודע אפילו באיזה זן מדובר". לדבריו, כששמע את ההקלטה לראשונה, הדבר הזכיר לו חרקים אליהם נחשף באיים הקריביים.

השניים ניתחו באופן ממחושב את אופן הזמזום של מינים רבים של צרצרים עד שהגיעו למסקנה כי מדובר בזן של צרצר קצר זנב, אשר נפוץ באיי הקיז בפלורידה, בג'מייקה וגם בקובה. "הם חזקים בצורה קיצונית", הסביר סטבס, "אתה יכול לשמוע אותם גם אם תיסע בתוך משאית במהירות 60 קמ"ש על כביש מהיר".

הוא הבהיר כי אינו שולל כי הדיפלומטים הותקפו, אך אינו סבור שיש קשר בין הרעש הזה והמחלה המסתורית ממנה סבלו הדיפלומטים. "ייתכן שהם חלו בצורה מסוימת שאינה קשורה למתקפה קולית, או שכוונה לעברם מתקפה בדרך אחרת", הוא סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully