וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפות הקול בקובה: "הדיפלומטים האמריקנים נפגעו מגלי מיקרו"

מומחים ומדענים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי הסברה הרווחת עתה כי התקריות המסתוריות בהוואנה, וגם בסין, נגרמו כתוצאה משימוש בגלים המסוגלים לגרום לנזק מוחי. עדיין לא ברור מי עומד מאחורי זה

עריכה: אביעד בללי

רופאים ומדענים סבורים כי קרינת גלי מיקרו היא הגורם המרכזי לפגיעה המסתורית בעשרות דיפלומטים אמריקנים ובני משפחותיהם בקובה ובסין - כך דווח הלילה (ראשון) ב"ניו יורק טיימס". עדיין לא ברור מי עומד מאחורי התקיפות המסתוריות, שהובילו למשבר ביחסים בין הוואנה לוושינגטון.

דאגלס סמית', מנהל המרכז לשיקום ולפגיעות מוח באוניברסיטת פנסילבניה, אמר לעיתון כי גלי המיקרו הם ככל הנראה אלו שגרמו לפגיעה בדיפלומטים, שחלקם סובל מפגיעות במוח. "כולם היו די ספקניים בתחילה, ועכשיו כולם מסכימים שיש משהו", אמר.

סמית' היה מחבר המחקר שבחן 21 דיפלומטים שנפגעו בקובה. המחקר, שפורסם במרץ במגזין איגוד הרפואה האמריקני, לא ציין אז את האפשרות לכך שמדובר בגלי מיקרו.

לקריאה נוספת בנושא
נחשפו הצלילים המסתוריים שפגעו באמריקנים בקובה. האזינו

שגרירות ארצות הברית בהאוונה בירת קובה. רויטרס
שגרירות ארה"ב בהוואנה/רויטרס

מומחים אמרו כי גלי המיקרו יכולים להסביר מדוע חלק מהנפגעים בקובה ובסין סיפרו כי שמעו רעשים כואבים, איבדו את שמיעתם, חוו סחרחורות ופגיעות אחרות. הסברה הקודמת הייתה שהמתקפות נגרמו על ידי גלים על-קוליים או מווירוס.

אחרי חשיפת הפרשה, הורה ממשל טראמפ על קיצוץ בסגל הדיפלומטי בהוואנה וגירש יותר מעשרה דיפלומטים קובנים מוושינגטון. ממשלת קובה, שמנהלת חקירה נפרדת בנושא, מכחישה כי יש לה קשר לתקריות אלו והאשימה את הממשל האמריקני בכך שהוא מנצל את המקרה למטרות פוליטיות.

ממחלקת המדינה נמסר כי "בריאותם ורווחתם של אנשינו נותרה בעדיפות עליונה". עוד נאמר כי "החקירה נמשכת ונעשים מאמצים לאתר את המקור לתסמינים הללו. "הסוכנויות השונות פועלות בהתמדה כדי לפתח אמצעי נגד", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully