וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו הצלילים המסתוריים שפגעו באמריקנים בקובה. האזינו

13.10.2017 / 11:09

ההקלטות הגיעו לידי AP ובהן נשמעים שורת טונים המזכירים נחיל צרצרים או חריקות על לוח. ההקלטות עצמן אינן מסוכנות, ועדיין לא ברור איזה מכשיר עיוות את הצלילים עד כדי פגיעה פיזית במרגלים, בדיפלומטים ובתיירים אמריקנים בהוואנה

האזינו: הצלילים המסתוריים שפגעו באמריקנים

הקלטות שפורסמו אמש (חמישי) חושפות לראשונה את הצלילים שחלק מעובדי השגרירות האמריקנית בהוואנה שמעו במהלך שורת התקריות המסתוריות שהתחוללו באי בחודשים האחרונים, שעתה נחשבות כמתקפות מכוונות שבוצעו בידי כלי נשק על-קולי. בהקלטות, שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות AP, נשמים טונים רבים ושונים, חלקם כמו נחיל צרצרים, אחרים כמו חריקות גיר על לוח.

ההקלטות עצמן לא נחשבות למסוכנות עבור מי שמאזין להן. מומחי קול ורופאים אומרים כי הם לא מכירים שום צליל שיכול לגרום לנזק פיזי כשהוא מנוגן במקטעים קצרים ובגובה נורמלי דרך מכשירים סטנדרטיים כמו טלפון סלולרי או מחשב. המכשיר שייצר את הצליל המקורי והמסוכן עדיין לא ידוע ואמריקנים שנפגעו בהוואנה סיפרו כי הצלילים שפגעו בהם היו חזקים בצורה קיצונית.

שגרירות ארצות הברית בהאוונה בירת קובה. רויטרס
היחסים התדרדרו. שגרירות ארה"ב בהוואנה/רויטרס

לא ברור אם יש קשר ישיר בין הצלילים לבין הפגיעה הפיזית. לפי וושינגטון, המתקפות גרמו בין היתר לבעיות שמיעה, ראייה, שינה ופגעו ביכולות קוגנטיביות ובשיווי המשקל בקרב 22 אמריקנים. ההקלטות מהוואנה נשלחו למומחים בצי האמריקני, המחזיק ביכולות מתקדמות לבחינת אותות, וכן לסוכנויות המודיעין. עם זאת, ההקלטות לא קידמו את ארצות הברית בהבנת התעלומה.

הצי לא הגיב על שאלות לגבי ההקלטות ובמחלקת המדינה לא התייחסו לאמינות ההקלטות.

קובה הכחישה את מעורבותה במתקפות הללו או כי היא יודעת מהן מקורן. ארצות הברית לא האשימה אף אחד בכך וטרם הכריעה אם הממשל הקומוניסטי בהוואנה אחרי לכך או לא. ואולם, היא האשימה את קובה בכך שהיא לא הגנה על הסגל הדיפלומטי האמריקני, שצומצם בעקבות אותן תקריות ביותר מחצי. בנוסף לכך, הופסקו הנפקות הוויזות. בקובה הצרו על התגובה האמריקנית והזהירו כי היא תפגע ביחסים השבריריים ממילא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully