וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בודקים אם שני דיפלומטים נוספים נפגעו במתקפה קולית בקובה

משרד החוץ האמריקני מסר כי נבדקים מקרים חדשים של חשש לנזק מוחי בשני עובדי השגרירות בהוואנה. זאת, לאחר שבשנה החולפת דובר על חשד ל"מתקפות אקוסטיות" מסתוריות ועל רקע אזהרת מסע שפרסמה ארה"ב לסין בעקבות פגיעה בעובד קונסוליה שסבל מפגיעה מוחית

ארצות הברית בודקת שני מקרים חדשים של חשש לנזק מוחי בשני עובדי שגרירותה בקובה מחשש שנפגעו בתקיפות קוליות מסתוריות שפגעו קודם לכן בדיפלומטים אחרים בבירה הוואנה - כך נמסר הערב (שישי) ממשרד החוץ במדינה. גורמים רשמיים בוושינגטון מסרו כי אינם מורשים להגיב באופן פומבי על המקרה ומסרו את הדברים בעילום שם.

בחודש אוקטובר גירשה ארצות הברית 15 דיפלומטים קובנים בטענה לכישלונה של הוואנה להגן על אנשיה בשגרירות באי מפני שורת תקריות מסתוריות, שבשלב מסוים נחשדו כ"מתקפות אקוסטיות". אותם אנשי צוות דיווחו על אובדן שמיעה, סחרחורות, עייפות ובעיות קוגניטיביות, על אף שגורמים קובניים תיארו את הטענות שהיו אלו מתקפות אקוסטיות כ"מדע בדיוני" ואמרו כי זהו עלבון מצדה של וושינגטון. מקורן של התקריות נותר בגדר תעלומה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
טראמפ ממשיך להתסיס לפני הפסגה: להחזיר את רוסיה ל-G7
גרמניה: מבקש המקלט החשוד ברצח נערה יהודיה נעצר בעיראק
אוסטריה מכריזה מאבק באסלאם הקיצוני: מסגדים ייסגרו, אימאמים יגורשו

נערכים לביקור ברק אובמה בהוואנה שבקובה, מרץ 2016. רויטרס
פגיעות מסתוריות. דגל ארצות הברית בהוואנה, קובה/רויטרס

גורם במשרד החוץ האמריקני אמר כי ישנה אפשרות למקרים חדשים של פגיעות על רקע זה, אך הם לא אומתו מבחינה רפואית עד כה. לדבריו, שני העובדים המדוברים עוברים כעת הערכה רפואית בנוגע למצבם. שני גורמים רשמיים אחרים אישרו את הדברים, ואמרו כי שני העובדים נבדקים באוניברסיטת פנסילבניה.

בתוך כך, לאחרונה פרסמה ארצות הברית אזהרת מסע לסין, לאחר שבחודש שעבר דווח כי אזרח אמריקני שעובד בקונסוליה בעיר גואנגג'ואו שבדרום המדינה סבל מ"צלילים חריגים" ומלחץ שהוביל לפגיעה במוחו. השבוע הוחזרו מהמדינה כמה דיפלומטים נוספים בחשד כי סבלו מפגיעות דומות.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר לאחר התקרית במאי כי התקיפה הקולית בסין מזכירה מבחינה רפואית את התקריות שאירעו בקובה מאז סוף 2016, שבהן נפגעו אנשי סגל אמריקנים.

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully