וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ממשיך להתסיס לפני הפסגה: להחזיר את רוסיה ל-G7

8.6.2018 / 15:44

עם המראתו לקנדה, קרא נשיא ארה"ב להחזיר את מוסקבה לארגון שממנו סולקה בעקבות סיפוח חצי האי קרים ב-2014. זאת בזמן שיחסיו עם יתר מנהיגי המדינות קרוב לשפל בשל מחלוקות כלכליות חריפות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שישי) כי יש להחזיר את רוסיה לארגון המדינות המתועשות (G7), עם המראתו לקנדה שבה תיפתח בהמשך היום הפסגה, בסימן המחלוקות העמוקות בין וושינגטון ליתר המדינות החברות. רובן כבר השמיעו התנגדות להצעה של טראמפ.

"אתם יודעים, בין אם תאהבו זאת או לא, וייתכן שזה לא פוליטיקלי קורקט, אבל יש לנו עולם לנהל וה-7G, שהיה בעבר ה-8G, זרקו את רוסיה והם יכולים להחזיר אותה מאחר שאנחנו צריכים אותה בשולחן המשא ומתן", אמר טראמפ, שרוב נשיאותו נתונה תחת צלה של חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016 ושיתוף פעולה אפשרי בין קמפיין טראמפ למוסקבה. שני הצדדים מכחישים זאת.

מוסקבה סולקה ב-2014 מהארגון בעקבות סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה, ונסיגתה ממנו היא אחד התנאים שהציבו שבע המדינות הנוספות במה שהיה עד לא מכבר ה-G8 לחזרתה. בתגובה לדברי טראמפ, מסר הקרמלין כי רוסיה "מתמקדת בפורמטים אחרים, מחוץ ל-G7". נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נמצא בביקור מדיני בסין, שם התקבל בחמימות על ידי נשיא סין שי ג'ינפינג שהעניק לו את אות הידידות.

לקריאה נוספת על המשבר במערב
טראמפ מבודד לפני פסגת ה-G7: "שום מנהיג לא נשאר לנצח"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפני המראתו לפסגת G7 בקנדה, 8 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ לפני ההמראה, היום/רויטרס

דוברו של ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, שהתכתש מילולית עם טראמפ ביממה האחרונה, הבהיר כי התנגדותה של הממשלה לחזרתה של רוסיה לא השתנתה. גם צרפת ובריטניה אותתו כי הן מתנגדות לכך, בעוד שאיטליה, תחת ראש הממשלה הפופוליסטית החדשה ג'וזפה קונטה, דווקא הביעה תמיכה בטראמפ.

הצהרתו של הנשיא תביא ככל הנראה להתנגשות נוספת בינו לבין המנהיגים האחרים. אלו מפעילים עליו לחץ להסיר את מכסי המגן שהטיל על יבוא אלומיניום ופלדה מהאיחוד האירופי, מקנדה וממקסיקו.

בנוסף לכך, באופן חריג, נשיא ארצות הברית לא יישאר לנעילת הפסגה וימריא בשעות המוקדמות של יום שבת לסינגפור. זאת לקראת הפסגה שיקיים ביום שלישי עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully