וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מבודד לפני פסגת ה-G7: "שום מנהיג לא נשאר לנצח"

8.6.2018 / 8:20

חברות ארגון המדינות המתועשות זועמות על מכסי המגן שהטיל נשיא ארה"ב, ומקרון אמר כי "לא אכפת לנו להיות שישה". יחד עם ראש ממשלת קנדה, המארח את הפסגה, הוא מוביל קו נוקשה נגד המדיניות הכלכלית של וושינגטון. טראמפ: "הם גובים מארה"ב מכסי מגן מאסיביים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

על רקע מלחמת הסחר המתפתחת בין ארצות הברית ובנות בריתה, ולאחר חילופי דברים חריגים בין מנהיגי צרפת וקנדה לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שישי) הבית הלבן כי הנשיא יקצר את שהותו בוועידת ארגון המדינות המתועשות (7G) שתיפתח היום בקנדה כדי להמריא לפסגה בסינגפור עם קים ג'ונג און.

מנהיגי קנדה וצרפת תקפו את ההחלטה של טראמפ להטיל מכסי מגן על אלומיניום ופלדה תוצרת האיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו, אך זה לא נותר חייב והשיב בחזרה, שעות ספורות לפני הפסגה שמתחילה בטונים צורמים.

"אנא ספרו לראש הממשלה טרודו ולנשיא מקרון שהם גובים מארצות הברית מכסי מגן מאסיביים ויוצרים מחסומים לא מוניטריים", כתב הלילה טראמפ בחשבון הטויוטר שלו, כשהוא מבקר את מנהיגי קנדה וצרפת. הוא הוסיף כי הוא "מצפה לפגוש אותם".

טראמפ עקץ את טרודו בציוץ נוסף. "ראש הממשלה טרודו כועס כל כך, ומעלה את היחסים שהיו לקנדה וארצות הברית לאורך שנים רבות, ועוד כל מיני דברים אחרים, אבל הוא לא מזכיר את העובדה שהם גובים מאיתנו 300% על מוצרי חלב, פוגעים בחקלאים שלנו והורגים את החקלאות!", כתב.

עוד בוואלה! NEWS:
שני פצועים קשה ובינוני מפיצוץ בלון גז בבניין מגורים בשדרות
חשד לרצח ביפו: אלמנתו של ראש העדה הנוצרית נדקרה למוות בדירתה
כדי לפסוח על משבר הגיור: המדינה תבקש דחייה בעתירת הרפורמים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביפן ב-7 ליוני 2018. רויטרס
תוקף בכל החזיתות. טראמפ, אתמול/רויטרס

במסיבת עיתונאים משותפת עם מקרון, אמר אתמול טרודו כי "אנחנו הולכים להגן על התעשייה והעובדים שלנו ולהראות לנשיא ארצות הברית שפעולותיו הבלתי מתקבלות על הדעת פוגעות באזרחים שלו". פרט למכסי המגן, קנדה וארצות הברית מנהלות משא ומתן קשוח על פתיחתו מחדש של הסכם הסחר של צפון אמריקה (NAFTA), שבו חתומה גם מקסיקו.

טרודו העריך כי בפסגה בשרלווה שבקוויבק יהיו "דיונים קשוחים" על סוגיות הסחר. "אני חושב שיש שאלות לגבי הדינמיקה שתהיה סביב שולחן ה-G7. אנחנו נשוחח על דברים רבים שאנחנו מסכימים עליהם ועל דברים אחרים שיש לנו דעות שונות לגביהם", אמר המנהיג המארח.

מקרון, שרקם יחסים קרובים עם טראמפ אך התאכזב ממהלכיו האחרונים, לא חסך גם הוא מנשיא ראצות הברית. "לנשיא ארצות הברית אולי לא אכפת להיות מבודד, אבל גם לנו לא אכפת לחתום על הצהרה של שש מדינות בלעדיו", אמר מקרון. הוא הוסיף כי "אלו שש מדינות המייצגות ערכים, הן מייצגות שוק כלכלי שיש מאחוריו משקל היסטורי, ואשר כעת הוא כוח בינלאומי של ממש".

עוד באותו נושא

כשטראמפ שאל את טרודו: "קנדה לא שרפה את הבית הלבן?"

לכתבה המלאה

הציוץ של מקרון

טראמפ מאיים להטיל מכסים גם על יבוא מכוניות, אחרי שכבר פרש מהסכם האקלים הבינלאומי ומהסכם הגרעין עם איראן והעביר את השגרירות לירושלים, חרף ניסיונות שכנוע מרובים מצד מנהיגי המערב.ואולם נראה שחברות אחרות בגוש נלהבות פחות לעמוד בפניו של נשיא ארצות הברית.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שנפגש אתמול עם טראמפ בבית הלבן, אינו צפוי להתעמת עמו למרות חילוקי הדעות לנוכח המפגש הקרוב של הנשיא עם מנהיג קוריאה הצפונית. טראמפ הבטיח לאבה כי ילחץ על קים בנושא מאות האזרחים היפנים שנחטפו במרוצת השנים על ידי קוריאה הצפונית, סוגיה שאותה מתנה טוקיו לכל נרמול יחסים עם פיונגיאנג.

גם בתוך האיחוד האירופי עצמו אין תמימות דעים לגבי הדרך להתמודד עם טראמפ. גרמניה חוששת מכך שתעשיית הרכב שלה תיפגע, במקרה של החרפת המתיחות עם ארצות הברית. איטליה, שלה ממשלה חדשה ופופוליסטית, צפויה לבחון בזהירות את השטח במהלך הפסגה.

נשיא צרפת מקרון וראש ממשלת קנדה טרודו באוטווה, 7 ביוני 2018. רויטרס
מציגים חזית אחידה מול טראמפ. מקרון וטרודו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully