וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לפסוח על משבר הגיור: המדינה תבקש דחייה בעתירת הרפורמים

7.6.2018 / 23:54

פרסום ראשון: לאחר שהמלצות ועדה שדנה בנוסח חדש לחוק הגיור הוגשו לנתניהו, המדינה תבקש לדחות בחצי שנה את המועד, בטענה כי עליהם ללמוד את הממצאים. לאחר המשבר עם יהדות ארה"ב, נתניהו הכריז על סיומו בתנאי שהרפורמים והקונסרבטיבים יקפיאו עתירתם עד להגשת ממצאי הוועד

עריכה: יאיר דניאל

המדינה תבקש בתחילת השבוע מבג"ץ דחייה של חצי שנה בעתירה שהגיש התנועה הרפורמית להכיר בגיורים. ככל שבג"ץ יאשר את הבקשה, המשבר הפוליטי בסוגיה הטעונה יידחה. המועד האחרון לתשובת המדינה בעתירה הינו ביום ראשון הקרוב, אך ראשי הקואליציה החליטו לבקש את הדחייה בטענה כי עליהם ללמוד את דוח הגיור שהגיש השבוע שר המשפטים לשעבר משה נסים, אף שהחרדים כבר הכריזו ש"יש לקבור אותו".

במפלגות החרדיות מעדיפים להתמקד בשבועות הקרובים במאמצים לאשר סופית את חוק הגיוס. המשבר על הגיור בישראל החל בקיץ האחרון. שר הפנים אריה דרעי יחד עם שאר הסיעות החרדיות ביקש לקדם חוק גיור שמטרתו לחסום גיורים פרטיים של אורתודוקסיים ורפורמים, זאת בעקבות החלטת בג"ץ להכיר בגיורים פרטיים של אורתודוקסיים והחשש מכך שיכיר בעתיד מגיורים פרטיים של רפורמים.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח ביפו: אישה כבת 50 נדקרה למוות בדירתה
הנייה לפני ההפגנות בגדר: "לשבור את חומות בית הכלא הגדול"
תגלית נדירה במאדים: נאס"א איתרה גז שעשוי לאפשר קיומם של חיים

ראש הממשלה, בפתח ישיבת הממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 3 ביוני 2018. רויטרס
קיבל השבוע את סיכום הדוח/רויטרס

נוסח החוק שאושר אז בוועדת השרים לחקיקה הוביל למשבר חריף עם יהודי ארצות הברית, ובשל כך רוב השותפים בקואליציה התנגדו לקידומו. נתניהו הכריז על סיום המשבר לאחר שסיכם כי הממשלה והתנועה הרפורמית יבקשו את הקפאת ההליכים בבג"ץ, ובתקופה זו יגבש נסים את ההמלצות להסדר בסוגיית הגיור, וקידום החוק יוקפא.

נסים הגיש השבוע את המלצותיו לראש הממשלה בנימין נתניהו, והחרדים, כמו גם הקונסרבטיבים ביקרו אותן והטילו וטו על קידומן. שר הפנים אריה דרעי הודיע כי ידאג "שלא יעלו אפילו לדיון". הוא ביקש "לחזור מיידית להצעת החוק בנושא שהפצתי ואושרה בממשלה, שעיקרה - רק גיור ממלכתי של הרבנות הראשית יוכר בישראל", אך ביהדות התורה נוטים לקדם נוסח חדש או לתקן את החוק הקיים של שר הפנים, זאת לאור ניסוחים בעייתים שהתגלו בה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר הפנים, אריה דרעי במהלך הצגת המתווה החדש שהוחצג בנושא המהגרים, משרד ראש הממשלה, ירושלים. מערכת וואלה! NEWS
דרעי/מערכת וואלה! NEWS

להצעה של נסים אין סיכויים רבים, אך היא תשמש סיבה רשמית לבקשת הדחייה מבג"ץ. לפי הצעתו, תוקם רשות גיור ממלכתית חדשה במקום זו שפועלת במשרד ראש הממשלה כיום. בראש הרשות יעמוד אדם שייבחר לתקופה של שש שנים בהסכמה של נשיא בית הדין הרבני הגדול ויו"ר הסוכנות היהודית בישראל.

נוסף לכך, רשות הגיור החדשה לא תהיה כפופה לרבנות הראשית, אך הדיינים המגיירים יהיו כולם אורתודוכסיים ויגיירו לפי ההלכה האורתודוכסית. עם זאת, הדיינים יתמנו על ידי ועדה של 11 חברים. הוועדה תורכב מראש הממשלה, שר המשפטים, הרבנים הראשיים, יו"ר הסוכנות היהודית או נציגיהם ובפועל יהיו בה דתיים וחרדים אבל יינתן בה גם ביטוי לרפורמים ולקונסרבטיבים.

לפי טיוטת החוק של נסים, הגיור בישראל ייעשה רק על ידי הרשות החדשה, קרי המדינה, באופן שמונע מרבנים רפורמים, קונסרבטיביים ואורתודוכסים לערוך גיורים פרטיים. בנוסף, גיורים שנערכו על ידי "קהילה יהודית מוכרת בחוץ לארץ" יוכרו לעניין חוק השבות, גם אם נעשו שלא על פי ההלכה האורתודוכסית. המשמעות היא כי גיורים רפורמיים יוכרו לעניין חוק השבות, בדומה למצב כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully