וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פיגוע הירי ליד בית אל: נהגי אגד תעבורה מאיימים בשביתה

6.1.2019 / 10:32

נהגי החברה דורשים למגן את האוטובוסים בעקבות הירי ולא להפעיל את קווי התחבורה הציבורית בערים הבאות: נתניה, חלק מהקווים בירושלים, גוש עציון, וערים נוספות. "אל מול האיום לא מועילות הצהרות ריקות - נדרשים מעשים". אגד תעבורה: "לשביתה אין תוקף חוקי"

קרדיט: הצלה ללא גבולות

נהגי חברת אגד תעבורה מאיימים היום (ראשון) בשביתה בעקבות פיגוע הירי הלילה שבו נפצע באורח קל אחד מנהגיה. בין הערים בהן לא יפעלו קווי תחבורה במידה שהשביתה תתקיים: נתניה, חלק מהקווים בירושלים, גוש עציון, עוטף בנימין ועוטף ירושלים. באגד תעבורה מציינים כי לשביתה אין תוקף חוקי.

הירי בוצע מעט אחרי חצות לעבר קו 140 של אגד תעבורה מירושלים לבית אל. הנהג נפצע מרסיסי זכוכית וטופל במקום, ומחקירה ראשונית עלה כי נורו ארבעה כדורים ונזק נגרם לשמשת האוטובוס. כוחות צה"ל פתחו בסריקות נרחבות אחר החשודים.

"זו הפעם השנייה בתוך חודשיים שנהג נפגע מירי בקו הזה ללא כל מענה", הסביר הבוקר ראיד משאל, יו"ר ועד נהגי אגד תעבורה. "חמור מכך: גורמי הביטחון שינו את מפת הזכאות לקווים ממוגני ירי, חרף האירוע הקודם בבית אל, בחודש נובמבר, התוצאות בהתאם. התרענו לא אחת על הצורך ברכבים ממוגנים ולא נענינו".

עוד באותו הנושא:
המחבל שפצע קשה חייל בבית אל הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון
תקרית נוספת ליד בית-אל: חייל נפצע בראשו קשה מדקירה ומאבן
פיגוע ירי לעבר אוטובוס סמוך לבית אל: שניים נפצעו קל מרסיסים

אוטובוס קו 140 של אגד שנפגע מירי ליד בית אל. ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, אתר רשמי
פיגוע הירי בקו 140 הלילה/אתר רשמי, ארגון נהגי האוטובוסים בישראל

תם פרומוביץ, מזכיר איגוד נהגי התחבורה בכוח לעובדים, הוסיף "משרד התחבורה והמשטרה מתעלמים באופן שיטתי ובלתי מוסבר מהאיום היומיומי על הנהגים והנוסעים. אל מול האיום הזה לא מועילות הצהרות ריקות ,הפגנות והודעות לתקשורת. נדרשים מעשים. לדאבוננו כנראה שרק בדרך השביתות נצליח לקדם את מצוקת הנהגים, כך עשינו בסוגיית השכר. כך נעשה בסוגיית האלימות".

בחודש נובמבר האחרון שני בני אדם נפצעו באורח קל מירי לעבר אוטובוס באזור בית אל. נהג האוטובוס ונוסע כבן 35, נפגעו מרסיסי זכוכית לאחר שנפגעה שמשת האוטובוס של שירות שנסע סמוך למחסום פוקוס בכביש 466.

מאגד תעבורה נמסר בתגובה כי "ההכרזה של כוח לעובדים על שביתה באגד תעבורה נעשתה מבלי שהוכרז סכסוך עבודה בנושא ועל כן אין לה תוקף חוקי. אנו קוראים לכוח לעובדים לגלות אחריות, רצינות ולפרסם בפומבי התנצלות לנוסעים על הפצת מידע לא מדויק, שיש בו כדי להשפיע על שגרת יומם".

(עדכון ראשון: 9:17)

עוד באותו נושא

פיגוע ירי לעבר אוטובוס סמוך לבית אל: הנהג נפצע קל

לכתבה המלאה
אוטובוס של אגד תעבורה. אגד תעבורה,
שביתה בקווי אגד תעבורה/אגד תעבורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully