וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זועבי הודיעה רשמית: "לא אתמודד לבחירות; הכנסת עוינת"

לאחר שהגיעה למקום לא ריאלי בוועידת מפלגת בל"ד, חברת הכנסת הודיעה כי לא תתמודד לכנסת הבאה. "אני גאה בכל מה שעשיתי, והייתי חוזרת על אותם דברים שוב", אמרה. לדבריה, היה ניסיון לעוות את דעותיה ודמותה: "הכנסת אינה מקום נוח"

עריכה: תומר לוי

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הודיעה היום (שבת) שלא תתמודד לבחירות לכנסת ה-21. "ברגע זה של חיי, אחרי עשר שנים גדושות, אני מרגישה שהגיע הזמן לשנות את המקום, אולם לא את הדרך", הסבירה בישיבת הוועד המרכזי של בל"ד. "לא אחלק לעצמי ציונים", אמרה. "היו מי שהעריכו ואף תמכו במעשיי ובמה שייצגתי והיו, ויש, רבים יותר ששנאו ונלחמו בי ובדעותיי".

זועבי הוסיפה כי "רצח האופי, ההסתה המתמשכת, הניסיון הבלתי נלאה ובלתי נפסק להעלים אותי, להשתיק את קולי, לעוות את דעותיי ואף את דמותי, לפסול אותי, ולהרחיק אותי מהזירה הפוליטית, היו עבורי ציון 'טוב מאוד' שניתן לי מטעם כל אלה נגדם ונגד דעותיהם אני נלחמת".

זועבי הוסיפה בפן האישי כי "הכנסת אינה מקום נוח, בלשון המעטה. עבורי היא אף הייתה עוינת. כלפיי כפלסטינית, ולא פחות כאישה".

עוד בוואלה! NEWS:
יועצו של טראמפ נחת בישראל: "מזהיר את סוריה משימוש בנשק כימי"
קרב הגנרלים: גלנט תוקף - "אלפי קצינים יודעים למה גנץ שותק"
עם ספוילרים: כך ייראה העולם כשתיגמר 2019

ח"כ חנין זועבי מודיעה כי לא תתמוד בבחירות לכנסת, 5 בינואר 2019. בל"ד, אתר רשמי
זועבי, היום/אתר רשמי, בל"ד

כהונותיה של זועבי בכנסת היו רצופות בפרובוקציות ולאורך השנים התבטאה נגד ישראל וחיילי צה"ל. בשנת 2010 השתתפה במשט לעזה, שהסתיים בעימות בין הפעילים הפרו-פלסטיניים לבין לוחמי שייטת 13 שהשתלטו על הספינה "מאווי מרמרה". ביולי 2014 היא הושעתה לחצי שנה מפעילות בכנסת בעקבות מעורבותה בהפגנה נגד מבצע "צוק איתן", וגם בחודש מרץ השנה הורחקה לשבוע מדיוני המליאה ומוועדות הכנסת לאחר שכינתה את חיילי צה"ל "רוצחים".

"אני גאה בכל מה שעשיתי, והייתי חוזרת על אותם דברים שוב", הוסיפה. "ייצגתי את החזון של בל"ד, את הקול האותנטי של הקורבן, את האמת ואת הצדק של מאבקו של העם שלי, על פי היושר המוסרי ואינטלקטואלי שלי".

בדבריה אמרה זועבי על המשט "מאווי מרמרה" כי "לא הייתה שם של אונייה או של הפלגה פוליטית, אלא הייתה כותרת למאבק אותו הייתי חייבת לנהל, ויש לנהל באופן יומיומי נגד התייחסות ועשייה קולוניאליסטיות".

עוד באותו נושא

בלי זועבי וזחאלקה: חברי הכנסת מבל"ד לא יתמודדו לכנסת הבאה

לכתבה המלאה
ח"כ ג'מאל זחאלקה לפני דיון להארכת מעצר ח"כ באסל גטאס בית משפט השלום בראשון לציון, 27 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
לא יתמודד לכנסת הבאה. זחאלקה/ניב אהרונסון

ח"כ יואל חסון (התנועה) אמר כי "‏חנין זועבי הייתה מהקולות היותר קיצוניים שהיו בכנסת, גם בעיני הציבור הערבי. זועבי פעלה בכל כוחה לחיסול הדו קיום בישראל ונתנה לגיטמציה מסוכנת לטרור. טוב שהלכה וכדאי שתיזהר כעת במעשיה כאשר החסינות לא תגן עליה יותר. שלום ולא להתראות".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב בטוויטר כי "טוב שנציגה בכירה של הגיס החמישי עוזבת את הכנסת. מאחל לה הצלחה בעזה או בביירות".

שר המדע אופיר אקוניס אמר כי זועבי הייתה צריכה להיות מסולקת כבר לפני שש שנים. "בג"ץ, באחת מהחלטותיו האומללות בכל הזמנים, החזיר אותה ובעקבותיו הייתה צריכה כל המדינה לסבול אותה עוד שש שנים מלאות בכנסת. בכל מקרה, פרישתה היא ניצחון גדול של חיילי צה"ל, בראש ובראשונה הכוחות שהיו על המרמרה".

ח"כ אורן חזן (הליכוד) הגיב כי "קדנציה שלמה של מאבקים קשים שבה מיררתי למחבלים את החיים ממשיכה להניב פירות. גם בכנסת ה21 אמשיך לחנך מחבלים ולומר את קול האמת בפרצוף".

פרישתה של זועבי מגיעה לאחר שהגיעה למקום לא ריאלי בוועידת מפלגת בל"ד, מה שהופך את סיכוייה להיבחר לכנסת הבאה לאפסיים. בנוסף אליה, גם ח"כ ג'מאל זחאלקה מסיעתה, שמסיים את כהונתו הרביעית בכנסת ישראל, יפרוש גם הוא לאור סיכוייו הקטנים להיבחר לכנסת הבאה. חוקת המפלגה קובעת כי חבר כנסת המכהן מעל לשלוש קדנציות זקוק לאישורם של יותר מ-66% מחברי ועידת בל"ד על מנת להתמודד פעם נוספת, והאפשרות שתאושר מועמדותו לא ריאלית.

(עדכון ראשון: 16:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully