וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של טראמפ נחת בישראל: "מזהיר את סוריה משימוש בנשק כימי"

5.1.2019 / 16:50

בולטון אמר בשיחה עם עיתונאים כי נסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה אינה נסיגה מהתנגדותה של ארה"ב לנשק להשמדה המונית. "שמשטרו של אסד לא יהיה באשליות - שימוש בנשק כימי יגרור תגובה חזקה מצדנו"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, נחת היום (שבת) בישראל. בשיחה עם עיתונאים הזהיר את ממשלת סוריה מהאפשרות שתנצל את נסיגת הכוחות האמריקניים כדי להשתמש בנשק כימי. "לחלוטין אין שינוי בעמדתה של ארצות הברית נגד השימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי ולחלוטין אין שינוי בעמדתנו לפיה שימוש זה יגרור תגובה חזקה מאוד מצדנו - כמו שעשינו כבר פעמיים", אמר בולטון.

בולטון הוסיף כי משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד "צריך להיות ללא אשליות בסוגיה זו", ואמר על הנסיגה האמריקנית, שלוח הזמנים שלה עדיין לא ברור: "אנחנו לא רוצים שמשטר אסד יראה בצעד שלנו נסיגה מהתנגדותנו לשימוש בנשק להשמדה המונית".

בתוך כך, גורם בכיר בממשל האמריקני אמר אתמול כי כמה חיילים אמריקנים יישארו בדרום סוריה לזמן בלתי מוגבל, גם לאחר נסיגת הכוחות מצפון המדינה בחודשים הקרובים. עוד הוסיף הגורם כי חלק מכוחות הצבא שייסוגו מסוריה יוצבו בעיראק.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר אמריקני: "אין מסגרת זמן לנסיגה מסוריה"
בלי חיילים על הקרקע: טראמפ רוצה להכריע את איראן - דרך הכיס
טראמפ: איראן יכולה לעשות מה שהיא רוצה בסוריה

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון במהלך מסע"ת לפני פגישתו עם מקבילו הרוסי ניקולאי פטרושב בז'נבה, שוויץ 23 באוגוסט 2018. רויטרס
בולטון/רויטרס

גם שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, צפוי להגיע לביקור במזרח התיכון על רקע הכרזתו של הנשיא דונלד טראמפ על החזרת 2,000 החיילים המוצבים בסוריה. בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר אתמול כי לארצות הברית אין מסגרת זמן לנסיגה מסוריה - אך היא לא מתכוונת להישאר שם לנצח. בכיר בממשל המתלווה אל בולטון אמר כי מפקדי הצבא הבטיחו לטראמפ כי החזרת החיילים יכולה להיעשות בתוך כמה שבועות. גורמים אחרים אמרו לאחרונה כי הנסיגה עשויה להימשך כמה חודשים, שבמהלכם ישלימו הכוחות הכורדיים את הלחימה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

ביום רביעי אמר טראמפ, שקיבל את ההחלטה הדרמטית והחפוזה לסגת מסוריה אחרי שיחת טלפון עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, כי הנסיגה תהיה הדרגתית. הוא הבטיח להגן על הכורדים מפני טורקיה, אם כי האשים אותם במכירת נפט לאיראן - על אף שאנקרה בעצמה ממשיכה לעשות עסקים עם טהראן חרף הסנקציות האמריקניות.

(עדכון ראשון: 16:18)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות אמריקניים לצד מורדים כורדים בצפון סוריה. רויטרס
כוחות אמריקניים לצד מורדים כורדים בצפון סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully