וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: "אין מסגרת זמן לנסיגה מסוריה"

4.1.2019 / 19:54

לפני ששר החוץ האמריקני יצא לביקור במזרח התיכון, אמר בכיר במחלקת המדינה כי תהליך נסיגת כוחות הצבא מסוריה עדיין בתכנון. הוא הבהיר: "אנחנו לא מתכוונים שתהיה לנו נוכחות צבאית לזמן בלתי מוגבל"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לארצות הברית אין מסגרת זמן לנסיגה מסוריה, אך היא לא מתכוונת להישאר שם לנצח, כך אמר היום (שישי) בכיר במשרד החוץ האמריקני, לפני ביקורו המתוכנן של שר החוץ מייק פומפאו במזרח התיכון. "רק כדי להבהיר", הוסיף הגורם, "אנחנו לא מתכוונים שתהיה לנו נוכחות צבאית בסוריה לזמן בלתי מוגבל. הנשיא החליט שניסוג, ואנחנו מתכננים כיצד לעשות זאת", אמר הבכיר שתדרך עיתונאים לפני מסעו של פומפאו למזרח התיכון.

בנוסף למסעו של פומפאו, יצא היום גם היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, לביקור בישראל ובטורקיה, בו ידון בנסיגה. בכיר במשל המתלווה אל בולטון אמר כי מפקדי הצבא הבטיחו לטראמפ כי החזרת 2,000 החיילים יכולה להיעשות בתוך כמה שבועות. גורמים אחרים אמרו לאחרונה כי הנסיגה עשויה להימשך כמה חודשים, שבמהלכם ישלימו הכוחות הכורדיים את הלחימה בדאעש.

ביום רביעי אמר טראמפ, שקיבל את ההחלטה הדרמטית והחפוזה לסגת מסוריה אחרי שיחת טלפון עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, כי הנסיגה תהיה הדרגתית. הוא הבטיח להגן על הכורדים מפני טורקיה, אם כי האשים אותם במכירת נפט לאיראן - על אף שאנקרה בעצמה ממשיכה לעשות עסקים עם טהראן חרף הסנקציות האמריקניות.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו ופוטין דנו על נסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה
אחרי פינוי המאחז עמונה: המזכיר הצבאי של נתניהו יזומן לבירור
נתניהו: לא ייתכן לפתוח בשימוע אם אי אפשר לסיימו עד הבחירות

חיילים אמריקאים בסוריה, 1 בנובמבר 2018. רויטרס
חיילים אמריקניים בסוריה/רויטרס

מוקדם יותר שוחח בנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השניים דנו בעיקר בנושא סוריה וברקע ההודעה האמריקנית על הנסיגה. השניים שוחחו על הרצון המשותף להביס את הטרור באזור, ולקדם הסדר פוליטי במדינה, כך אישרו בקרמלין ובמשרד ראש הממשלה. עוד עלה כי שתי המדינות יחזקו את התיאום ביניהן באמצעות ערוצים צבאיים ודיפלומטיים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו אמר לפוטין שישראל "נחושה להמשיך במאמציה למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסוריה". מדובר בשיחה ראשונה שמתקיימת בין השניים אחרי הכרזתו של הנשיא דונלד טראמפ על הסגת כוחות הצבא האמריקני מהאזור וכן לאחר התקיפה שיוחסה לישראל בדמשק נגד מחסן נשק שבה נפצעו שלושה חיילים. רוסיה מתחה ביקורת על אותה תקיפה ואמרה כי סיכנה שני מטוסים אזרחיים ואף כינתה אותה "פרובוקציה".

שני המנהיגים שוחחו לפני כחודש בפעם האחרונה בנושא היחסים הצבאיים בין המדינות ומבצע "מגן צפוני". בשיחה אז שהתקיימה לבקשתו של נתניהו, הדגיש נשיא רוסיה את הצורך לשפר את היחסים בין הצדדים בתחומים הצבאיים. פוטין אמר שיש להבטיח את היציבות לאורך הגבול בהתאם להחלטה 1701 של מועצת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully