וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פינוי המאחז עמונה: המזכיר הצבאי של נתניהו יזומן לבירור

3.1.2019 / 22:10

במהלך חריג, ראש הממשלה הנחה את הרמטכ"ל לזמן את מזכירו הצבאי לבירור לאחר פינוי המאחז עמונה, בניגוד לעמדתו. זאת לאחר שכוחות הביטחון פינו שני מבנים בלתי חוקיים שהוצבו במקום ונקלעו לעימותים אלימים עם מאות מפגינים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

אחרי פינוי המבנים הלא חוקיים במאחז עמונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (חמישי) את הרמטכ"ל גדי איזנקוט לזמן לשיחת בירור את מזכירו הצבאי אבי בלוט, במהלך חריג. בפגישה ידונו השניים בתהליך הדיווח בין לשכת הרמטכ"ל לבין ראש הממשלה ולשכתו אחרי שהפינוי התבצע בניגוד לעמדתו של נתניהו.

לנתניהו שני מזכירים צבאיים - בלוט, המוגדר כמזכירו הצבאי של נתניהו, וכן תת-אלוף עופר וינטר, שהיה מזכירו הצבאי של שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ולאחר התפטרותו הפך למזכירו הצבאי של נתניהו. כחלק מתפקידו של המזכיר הצבאי, הוא אמון על העברת המידע ועל התיאום בין המטה הכללי של צה"ל לבין ראש הממשלה. בשלב זה לא ברור מה התרחש בתהליך העברת המידע שבגללו פונה המאחז למרות התנגדותו של נתניהו.

עוד בוואלה! NEWS:
בלי חיילים על הקרקע: טראמפ רוצה להכריע את איראן - דרך הכיס
רצח 11 נשים וילדות: ג'ק המרטש הסיני הוצא להורג
מנדלבליט: האמירות שמיליונים לא יקבלו את החלטתנו - חוסר אחריות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור צבאי בפיקוד צפון. אוגוסט 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואיזנקוט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

המאחז עמונה פונה בהתאם לפסיקת בג"ץ בעקבות עתירה של פלסטינים, ומאז השטח הוגדר כשטח צבאי סגור. אולם, לפני שלושה שבועות הציבה מועצת בנימין שני מבנים יבילים במקום ללא היתר, וזאת לטענתה לאחר שהקרקעות נרכשו כחוק. ביום שלישי הודיעה המדינה לתושבים שעלו באופן לא חוקי למאחז כי עליהם להתפנות בתוך 48 שעות.

במהלך הפינוי פרצו עימותים אלימים בין כוחות הביטחון לבין 300 מפגינים, שיידו אבנים, הבעירו צמיגים ושפכו שמן לעבר החיילים והשוטרים. עשרות צעירים התבצרו בשני המבנים היבילים והשוטרים הסיעו אותם באוטובוסים מחוץ לשטח המאחז. במהלך העימותים נפצעו שלושה מפגינים ו-23 שוטרים נפגעו מיידוי אבנים ומחבלות שונות.

קצין בכיר במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי בגבעה התבצרו כמאתיים מפגינים וכי "בכל מבצעי הפינוי לא ראינו דבר כזה. הם רואים בנו אויב ונוהגים באלימות שלא נתקלנו כמותה בעבר. הם זורקים אבנים ותוקפים את השוטרים בצורה קשה".

עוד באותו נושא

26 פצועים בעימותים בין מפגינים לשוטרים בפינוי מאחז עמונה

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו ראש הממשלה בטקס חילופי המזכיר הצבאי. המזכיר היוצא אליעזר טולדנו ומחליפו אבי בלוט, 15 באוגוסט 2018. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם בלוט/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully