וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הגנרלים: גלנט תוקף - "אלפי קצינים יודעים למה גנץ שותק"

5.1.2019 / 14:35

השר שעבר מכולנו לשורות הליכוד תוקף את גנץ שמונה במקומו לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 ומבקר אותו על כך שטרם הציג את עמודותיו לקראת הבחירות. "כשאין לך מה להגיד - אתה לא מדבר"

ערוץ הכנסת

השר לשעבר יואב גלנט אמר היום (שבת) באירוע שבתרבות בנס ציונה כי "בני גנץ שותק. אני חושב שהוא יודע למה הוא שותק. גם אני יודע למה הוא שותק, וגם אלפי קצינים ששירתו תחת פיקודנו יודעים למה הוא שותק. כשאין לך מה להגיד אתה לא מדבר. התמונה היא ברורה ואני לא אתערב באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו".

על החבירה בין גנץ לשר הביטחון לשעבר משה יעלון שהקים מפלגה ומתכוון להתמודד בחירות לכנסת ה-21 אמר גנלט כי זהו חיבור בין אחד שאין לו דעה לאחד שאין לו מנדטים".

בין גלנט לגנץ יש היסטוריה צבאית עכורה, לאחר שגנץ מונה לרמטכ"ל במקומו ב-2011, אחרי שמינויו של הראשון בוטל בשל עתירות לבג"ץ ודוח מבקר. גלנט עזב את מפלגת כולנו בשבוע שעבר כדי להתמודד בפריימריז בליכוד ונאלץ להתפטר מהכנסת וממשרד הבינוי והשיכון. מינויו של גלנט לשר הקליטה מטעם הליכוד יאפשר לו להמשיך לכהן בקבינט המדיני-ביטחוני, שכן הוא השר היחיד בקבינט כיום שהוא בעל רקע צבאי משמעותי.

בחירות 2019 - עוד בוואלה! NEWS:
יש עתיד פותחים את הדלת ללבני: "ראויה להתחבר אלינו"
הגירושים החמוצים וההשפלה בשידור רק מרחיקים את הג'וקר של השמאל

יואב גלנט, הכנס הבינ"ל השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) "הערכה אסטרטגית לישראל 2018", היכל התרבות, ת"א. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
גלנט/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

בתוך כך, דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו אמר בריאיון בראירוע שבתרבות בחדרה כי "נתניהו הוא הפוליטיקאי הטוב בישראל ובין חמשת המדינאים המובילים בעולם, אולם כעת הוא עסוק מדי בעצמו והוא צריך לקחת פסק זמן". לדבריו, "גבי אשכנזי צריך להיכנס לחיים הפוליטיים כמו גנץ, הם אנשים טובים וראויים. לדבריו, "הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי משוחרר כבר שמונה שנים, הוא עסוק מאוד עם משפחתו ובעסקיו, הוא עדיין לא בשל להיכנס לפוליטיקה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) השתתפה היום בשבתרבות במודיעין ואמרה כי היא רוצה "שתהיה חבירה למפלגתו של גנץ ושיצטרפו אל מפלגת העבודה אנשים טובים שיחזקו אותנו, אך כל זה יתאפשר רק עם הפסקת מחול השדים והעיסוק בעניינים פנימיים". לדבריה, מאוד חשובה האחדות והעמידה מאחורי יו"ר המפלגה אבי גבאי".

עוד באותו נושא

השרים אישרו במשאל טלפוני את מינוי גלנט לשר הקליטה

לכתבה המלאה
בני גנץ בהלווית צביקה לוי בקיבוץ יפעת, 31 בדצמבר 2018. אדריאן הרבשטיין
"חיבור בין אחד שאין לו דעה לאחד שאין לו מנדטים". גנץ/אדריאן הרבשטיין

באירוע בחדרה דיבר גם יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ עפר שלח שאמר כי "יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני בהחלט ראויה להצטרף למפלגתנו". באירוע "שבתרבות" בחדרה אמר שלח כי "אנחנו לא מתפצלים, אצלנו לא מפטרים בשידור חי ולא נוטשים מפלגה ומשאירים אותה עם חובות, אנחנו במגעים עם כולם". לפי ההערכות המערכת הפוליטית, לבני תבחר לאחד כוחות עם לפחות מפלגה נוספת אחת, לאחר הפיצול בסיעת המחנה הציוני והפסקת השותפות עם יו"ר העבודה אבי גבאי.

שלח אמר בתשובה לשאלה על חבירה אפשרית לרמטכ"ל לשעבר בני גנץ שיתמודד לכנסת הבאה בראשות מפלגת חוסן לישראל כי "אין שום סיבה שלפיד יפנה את המקום הראשון". לדברי ח"כ שלח, "אני מכיר את גנץ 40 שנה, עולם הפוליטיקה שונה מאוד ממה שהוא מכיר".

(עדכון ראשון: 13:47)

לו"ז בחירות 2019. אתר רשמי
לו"ז בחירות 2019/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully