וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף רוני נומה: "לא נכון שאתמודד בעת הזאת על תפקיד המפכ"ל"

4.1.2019 / 17:13

האלוף במיל' ששמו עלה כמועמד מחוץ למשטרה לשמש כמפכ"ל, אמר כי שוחח עם השר ארדן, ואמר לו כי לא נכון להמשיך בהליך מינוי המפכ"ל בעת הזאת, ולכן לא יתמודד כעת. עם זאת, אמר לשר - "אם יוחלט למנות לתפקיד אדם מחוץ למשטרה, אשקול את ההחלטה"

עריכה: איתי עמרם

אלוף במיל' רוני נומה, ששמו עלה כמועמד מחוץ למשטרה להתמנות למפכ"ל, אמר היום (שישי) כי הוא מסכים עם החלטתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן להימנע ממינוי מפכ"ל עד כינוס הממשלה הבאה. "אמרתי לשר שלא נכון בעת הזאת להביא מועמד מחוץ למשטרה, וכי אני מסכים שלא נכון להמשיך בהליך כעת - ולכן לא אמשיך בו". עוד הוסיף כי אמר לשר שאם יחליט למנות לתפקיד אדם מחוץ למשטרה, ישקול את ההחלטה.

ארדן הודיע בצהריים כי ימתין עם הגשת מועמד למינוי קבע לתפקיד עד כינון הממשלה החדשה, וכי כהונתו של ממלא המקום מוטי כהן תוארך בארבעה חודשים. "חשבתי שבשלב זה לא נכון שאתמודד", הוסיף נומה.

עוד בוואלה! NEWS:
"שוטר זה מקצוע": ביקורת על כוונת ארדן למנות מועמד חיצוני למפכ"ל
"נגמרה החינגה": ארדן הודיע על שינוי תנאי כליאת אסירי חמאס ופתח
לא ממנה מפכ"ל עד הבחירות: ארדן האריך את כהונת ממלא המקום

אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, פינוי המאחז עופרה. 28 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
אלוף במיל' נומה. סירב לתפקיד/ראובן קסטרו

ארדן הסביר כי לאחר שבחן את מכלול השיקולים הנוגעים למועמדים ולהליך המינוי ובהתחשב בעובדה שאנו נמצאים שלושה חודשים לפני יום הבחירות, צפוי וברור שהליך מינוי שיתקיים, יסבול מחוסר ודאות, הן בהיבט המשפטי והן בהיבט הציבורי, שכן הדיון הציבורי בעת הזו לא יעסוק בשיקולים המקצועיים של המינוי והבסיס לו עלול לנבוע משיקולים פוליטיים ולא מטובת המשטרה וכן קיים חוסר ודאות משפטית באשר ליכולת להשלים ההליך לפני מועד הבחירות.

לכן, החליט ארדן להאריך את כהונת ממלא המקום, ולהותיר את המינוי לממשלה החדשה. ארדן הודיע כי בשבועות הקרובים יקיים סבב מינויים מצומצם בפיקוד הבכיר של המשטרה ובעצה אחת עם ממלא מקום המפכ"ל כדי לאייש תפקידים חיוניים בפיקוד המשטרה. "זוהי ההחלטה הראויה בנסיבות שנוצרו בשל הקדמת הבחירות לטובת המשטרה", מסר השר.

עוד באותו נושא

לא ממנה מפכ"ל עד הבחירות: ארדן האריך את כהונת ממלא המקום

לכתבה המלאה
פת"ח וחמאס יאוחדו בכלא
ארדן: יופסק הפיצול בבתי הכלא בין האסירים 
הביטחוניים לפי שיוך ארגוני. יותם רונן
ארדן, במסיבת עיתונאים השבוע/יותם רונן

בתחילת חודש שעבר אישרה הממשלה את מינויו של כהן לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל, לאחר תום כהונתו של רב-ניצב רוני אלשיך וכתוצאה מהתנגדות ועדת גולדברג למינוי בכירים לאשר את מינויו של מועמדו של משה (צ'יקו) אדרי. לאחרונה נשמעה ביקורת על השר ארדן מפי בכירים במשטרה, בעקבות התארכות תהליך בחירת המפכ"ל הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully