וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ממנה מפכ"ל עד הבחירות: ארדן האריך את כהונת ממלא המקום

4.1.2019 / 17:41

השר לביטחון פנים הודיע כי מינוי ניצב מוטי כהן כממלא מקום מפכ"ל המשטרה יוארך בארבעה חודשים. בהודעתו נמסר כי מינוי בעת הזו, שלושה חודשים לפני בחירות, יסבול מחוסר ודאות משפטי וציבורי. אלוף במיל' נומה: "אמרתי לשר שלא נכון להמשיך בהליך בעת הזו"

עריכה: איתי עמרם

השר לביטחון הפנים גלעד החליט היום (שישי) להאריך את מינוי ניצב מוטי כהן כממלא מקום מפכ"ל המשטרה בארבעה חודשים, ולהמתין עם הגשת מועמד למינוי קבע עד כינון הממשלה החדשה.

ארדן הסביר כי לאחר שבחן את מכלול השיקולים הנוגעים למועמדים ולהליך המינוי ובהתחשב בעובדה שאנו נמצאים שלושה חודשים לפני יום הבחירות, צפוי וברור שהליך מינוי שיתקיים, יסבול מחוסר ודאות, הן בהיבט המשפטי והן בהיבט הציבורי, שכן הדיון הציבורי בעת הזו לא יעסוק בשיקולים המקצועיים של המינוי והבסיס לו עלול לנבוע משיקולים פוליטיים ולא מטובת המשטרה וכן קיים חוסר ודאות משפטית באשר ליכולת להשלים ההליך לפני מועד הבחירות.

לכן, החליט ארדן להאריך את כהונת ממלא המקום, ולהותיר את המינוי לממשלה החדשה. ארדן הודיע כי בשבועות הקרובים יקיים סבב מינויים מצומצם בפיקוד הבכיר של המשטרה ובעצה אחת עם ממלא מקום המפכ"ל כדי לאייש תפקידים חיוניים בפיקוד המשטרה. "זוהי ההחלטה הראויה בנסיבות שנוצרו בשל הקדמת הבחירות לטובת המשטרה", מסר השר.

עוד בוואלה! NEWS:
"שוטר זה מקצוע": ביקורת על כוונת ארדן למנות מועמד חיצוני למפכ"ל
"נגמרה החינגה": ארדן הודיע על שינוי תנאי כליאת אסירי חמאס ופתח
פרסום ראשון: ארדן הציע לאלוף במיל' אבי מזרחי להתמנות למפכ"ל

המועמד למפכלו"ת מוטי כהן במהלך סיור בגזרה הדרומית. מערכת וואלה
כהן וארדן בסיור בחודש שעבר/מערכת וואלה

לאחר הכרזתו של ארדן אמר אלוף במיל' רוני נומה, ששמו עלה כמועמד אפשרי מחוץ למשטרה לתפקיד המפכ"ל, כי אמר לשר כי לעת הזאת הוא מוותר על התפקיד וכי לא נכון להביא כעת מועמד מחוץ למשטרה. "אמרתי לשר, אם רוצים מועמד חיצוני, אשקול את זה. אמרתי שאני מסכים שלא נכון להמשיך בהליך בעת הזו - ולכן אני לא ממשיך בהליך". עוד הוסיף כי אמר לשר שאם יחליט למנות לתפקיד אדם מחוץ למשטרה, ישקול את ההחלטה.

בתחילת חודש שעבר אישרה הממשלה את מינויו של כהן לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל, לאחר תום כהונתו של רב-ניצב רוני אלשיך וכתוצאה מהתנגדות ועדת גולדברג למינוי בכירים לאשר את מינויו של מועמדו של משה (צ'יקו) אדרי. לאחרונה נשמעה ביקורת על השר ארדן מפי בכירים במשטרה, בעקבות התארכות תהליך בחירת המפכ"ל הבא.

עוד באותו נושא

"שוטר זה מקצוע": ביקורת על כוונת ארדן למנות מועמד חיצוני למפכ"ל

לכתבה המלאה
אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, פינוי המאחז עופרה. 28 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
אלוף רוני נומה. מועמד מחוץ לשורות המשטרה/ראובן קסטרו

על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנוגע למינויים על ידי שרים או על ידי הממשלה בתקופת בחירות, יש להימנע ככל האפשר ממינויים כאלה. הדבר מודגש אף יותר בכל הנוגע למינוי בעלי תפקידים בכירים שנעשים ללא הליך של מכרז או ועדת איתור - ובהם גם מפכ"ל המשטרה. "ככלל", נכתב בהנחיית, "בתקופת בחירות יש להימנע ממינויים של קבע למשרות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully