וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערה לאבי בלוט, מזכירו הצבאי של נתניהו: "טעית בפינוי עמונה"

4.1.2019 / 13:14

בשיחת בירור שנערכה לתת אלוף בלוט עם הרמטכ"ל בהנחיית ראש הממשלה, קבע איזנקוט כי המזכיר הצבאי טעה בהתנהלותו קודם פינוי המבנים במאחז. "היה מצופה ממנו לפעול באופן מקצועי יותר". הקצין הבכיר קיבל הערה פיקודית בנימוק: ש"לא הביא את הנחיית נתניהו בזמן אמת"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט קיים היום (שישי) שיחת בירור עם המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, תת-אלוף אבי בלוט, בעניין ההתנהלות שקדמה לפינוי המבנים שהוצבו באופן לא חוקי באזור המאחז עמונה.

הרמטכ"ל הבהיר לתת-אלוף בלוט כי "טעה בטיפולו באירוע והיה מצופה ממנו לנהוג באופן מקצועי יותר". על רקע זה החליט להעיר לקצין הבכיר הערה פיקודית. "הקצין טעה בכך שלא הביא את הנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן אמת לידיעת הגורמים המוסמכים בצה"ל", נקבע. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "הקצין הכיר בטעותו וציין כי יפיק לקחים להמשך".

שיחתם של השניים התקיימה בעקבות הנחיית נתניהו אחרי פינוי המאחז אתמול שבוצע בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה. הרמטכ"ל והקצין הבכיר דנו בתהליך הדיווח בין לשכת הרמטכ"ל לבין ראש הממשלה ולשכתו.

עוד בוואלה! NEWS:
הגירושים החמוצים וההשפלה בשידור רק מרחיקים את הג'וקר של השמאל
שי ניצן: האמירה ש"מיליונים ייצאו לרחובות בגלל נתניהו" - בעייתית
באופן חריג: להב 433 בוחנת בנייה לא חוקית במועצה האזורית בנימין

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור צבאי בפיקוד צפון. אוגוסט 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קבע כי המזכיר הצבאי טעה בטיפול פינוי עמונה. איזנקוט עם נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

לנתניהו שני מזכירים צבאיים - בלוט, המוגדר כמזכירו הצבאי, וכן תת-אלוף עופר וינטר, שהיה מזכירו הצבאי של שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ולאחר התפטרותו הפך למזכירו הצבאי של נתניהו. כחלק מתפקידו של המזכיר הצבאי, הוא אמון על העברת המידע ועל התיאום בין המטה הכללי של צה"ל לבין ראש הממשלה.

המאחז עמונה פונה אתמול בהתאם לפסיקת בג"ץ בעקבות עתירה של פלסטינים, ומאז השטח הוגדר כשטח צבאי סגור. אולם, לפני שלושה שבועות הציבה מועצת בנימין שני מבנים יבילים במקום ללא היתר, וזאת לטענתה לאחר שהקרקעות נרכשו כחוק. ביום שלישי הודיעה המדינה לתושבים שעלו באופן לא חוקי למאחז כי עליהם להתפנות בתוך 48 שעות.

עוד באותו נושא

אחרי פינוי המאחז עמונה: המזכיר הצבאי של נתניהו יזומן לבירור

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו ראש הממשלה בטקס חילופי המזכיר הצבאי. המזכיר היוצא אליעזר טולדנו ומחליפו אבי בלוט, 15 באוגוסט 2018. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
קיבל הערה פיקודית ויפיק את הלקחים. נתניהו עם תא"ל בלוט/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, מתח הבוקר ביקורת חריפה על החלטתו של נתניהו לזמן את הקצין לשיחת בירור אצל הרמטכ"ל וכינה אותה "זובור לש"ג". לטענת ליברמן: ‫"הניסיון המביש של ראש הממשלה להפנות את האשמה על פינוי עמונה לעבר מזכירו הצבאי, תת אלוף אבי בלוט, הוא לכל הפחות בזוי. לא ניתן שלא לראות בכך בריחה מאחריות וניסיון נואש לחפש שעיר לעזאזל. ‫קורות חייו של תת אלוף בלוט שכוללים ילדות בחלמיש, סיום המכינה הקדם צבאית בעלי ותפקיד רגיש של מח"ט חברון, שבו זכה להערכה גדולה מכל המתיישבים, מעידים על האיש ומבטלים כל אפשרות להאשימו במחדל במקרה של פינוי עמונה. בושה וחרפה!".

במהלך הפינוי פרצו עימותים אלימים בין כוחות הביטחון לבין 300 מפגינים, שיידו אבנים, הבעירו צמיגים ושפכו שמן לעבר החיילים והשוטרים. עשרות צעירים התבצרו בשני המבנים היבילים והשוטרים הסיעו אותם באוטובוסים מחוץ לשטח המאחז. במהלך העימותים נפצעו שלושה מפגינים ו-23 שוטרים נפגעו מיידוי אבנים ומחבלות שונות.

פינוי עמונה 3 בינואר 2019. ניב אהרונסון
אלימות בין שוטרים למפגינים. פינוי עמונה, אתמול/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully