וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג: להב 433 בוחנת בנייה לא חוקית במועצה האזורית בנימין

בתשובה לבג"ץ הודיעה המדינה כי הועברו תלונות על בנייה לא חוקית ביהודה ושומרון ללהב 433 ובחינתן תלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז. בשלב זה לא נפתחה חקירה. שלום עכשיו: "ההססנות של הפרקליטות והמשטרה - תעודת עניות לשלטון החוק"

צילום: רויטרס

יחידת להב 433 והפרקליטות בוחנות עבירות של בנייה לא חוקית בשטח המועצה האזורית בנימין - כך עולה מתשובת המדינה לעתירות שהגישה תנועת "שלום עכשיו" לבג"ץ. בשלב זה לא מדובר בפתיחה בחקירה, אך מדובר בצעד חריג שבו להב 433 והפרקליטות עוסקות בבנייה לא חוקית בגדה.

תנועת שלום עכשיו עתרה נגד בנייה לא חוקית במאחז היובל הסמוך לעלי ונגד בנייה בהתנחלות כרם רעים הסמוכה להתנחלות טלמון, שניהם נמצאים בשטח מועצת בנימין. זאת לאחר שהבנייה נמשכה על אף צווי הפסקת עבודות וצווי הריסה. בנוסף לעצירת הבנייה הלא חוקית והריסת המבנים, התבקש בג"ץ בעתירות להורות למדינה להשיב מדוע אינה פותחת בחקירה פלילית בחשד לעבירות נרחבות ואי אכיפתן על ידי המועצה. העתירות הוגשו נגד צה"ל, משטרת ישראל, היועץ המשפטי לממשלה, המועצה האזורית בנימין, תנועת "אמנה" המקימה מאחזים והוועד המקומי עלי.

לקריאה נוספת:
בהשתתפות השרה רגב: חנוכת מבנים בלתי חוקיים בעמונה
מבנים הוצבו במאחז עמונה שפונה בשנה שעברה: "תגובה לפיגועים"

פינוי עמונה 3 בינואר 2019. ניב אהרונסון
פינוי מבנה לא חוקי בעמונה במועצה האזורית בנימין, היום/ניב אהרונסון

בתשובה לעתירות, השיבה המדינה כי ישנה כוונה להסדיר את הבנייה הלא חוקית ולכן אין מקום להתערבות משפטית מבחינה זו, כאשר בנוגע לכרם רעים - המאחז כבר הוסדר מאז הגשת העתירה. לגבי הדרישה לחקירה פלילית נמסר כי החל תהליך בחינה של המשטרה והפרקליטות, ולכן אין מקום להתערבות גם בהקשר זה.

בתשובה שנשלחה לגבי הבנייה הבלתי חוקית במאחז היובל השבוע, נכתב כי בפגישה של פרקליט המדינה עם ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, בנוגע לעתירות השונות, סוכם כי "מקרים פרטניים ייבחנו לגופם תוך שיוחלט בכל אחד מהם אם יש הצדקה לקיום בדיקה או חקירה תוך תיאום בין המשטרה לפרקליטות". כמו כן, הועברו התלונות, יחד עם תלונות נוספות על בנייה לא חוקית באיו"ש, לבחינת היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433. בחינת התלונות תלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז.

עוד נכתב כי לפני כשלושה שבועות נערכה ישיבה ראשונה משותפת של הפרקליטות ונציגי המשטרה, שכונתה בתשובה "ישיבת התנעה", ונועדה "לבדיקה וחקירה של חשדות לביצוען של עבירות באזור. בהמשך צפויות להתקיים פגישות נוספות". תשובה דומה התקבלה בשבוע שעבר בנוגע לעתירה נגד הבנייה בכרם רעים.

עוד באותו נושא

26 פצועים בעימותים בין מפגינים לשוטרים בפינוי מאחז עמונה

לכתבה המלאה

שלום עכשיו: "כבר 50 שנה שקומץ מתנחלים מנצל כספי ציבור"

על מועצה האזורית בנימין נמתחה לאחרונה ביקורת גם בדוח מבקר המדינה - בין היתר ציין המבקר כי המועצה בונה באופן לא חוקי, מאפשרת בנייה לא חוקית ומממנת מבני ציבור במאחזים. "יש לראות בחומרה רבה את פעולותיה של המועצה האזורית מטה בנימין, גוף ציבורי האמון על שמירה על החוק, הנוהגת שלא כדין ומאפשרת בנייה לא חוקית במאחזים", כתב אז המבקר. עוד הוסיף כי "חמור לא פחות הוא המימון לבנייה האמורה, שמתקבל במקרים רבים מאת משרדי ממשלה".

בשבוע הבא ייערך דיון בעתירה על הבנייה במאחז היובל, ובתנועת שלום מותחים ביקורת על כך שמדובר בתהליך של בחינה ולא בחקירה. התנועה אף הגישה עתירה נוספת הדורשת מהמדינה להשיב מדוע אינה פותחת בחקירה פלילית של חשד לעבירות בנייה גם במועצות אחרות. "כבר 50 שנה שקומץ מתנחלים מנצל כספי ציבור באמצעות המועצות האזוריות ואמנה, וקובע עובדות בשטח שמשפיעות על העתיד של כולנו בניגוד לחוק ולהחלטות הממשלה. זה לא ייפסק בלי שהאחראים לכך ייחקרו וישלמו על מעשיהם", נמסר מהתנועה. "ההססנות של הפרקליטות והמשטרה לחקור את הפשיעה המאורגנת של הבנייה הלא חוקית בהתנחלויות כמוה כהענקת חסינות לעבריינים מסיימים והיא תעודת עניות לשלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully