וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשתתפות השרה רגב: חנוכת מבנים בלתי חוקיים בעמונה

משתתפים רבים הגיעו להגיע לציין את הנחת הקראוונים בשטח ההתנחלות שפונתה לפני כשנתיים. למנהל האזרחי הוגשו מסמכי רכישה, אך הם טרם אושרו. מנדלבליט הזהיר בשבוע עבר: "הפרת החוק בחסות אנשי ציבור, איננה יכולה להיות מקור לגאווה". רגב: "צריך לחזק את ההתישבות"

צילום: אהרון שטרייכר, עריכה: איתי עמרם

שרת התרבות מירי רגב וראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיעו היום (ראשון) לטקס בסמוך למאחז עמונה שפונה לפני כשנתיים, והוצבו בו לאחרונה מבנים באופן לא חוקי. בהזמנה לאירוע נכתב כי "כעבור שנתיים שבו הישוב עמונה היה שומם, עלו תושבים לגבעה וזאת לאחר שרכשו 40 דונם מבעלי האדמות הפלסטינים".

המאחז פונה בהתאם לפסיקת בג"ץ בעקבות עתירה של פלסטינים, ומאז השטח הוגדר כשטח צבאי סגור. עם זאת, לפני כעשרה ימים הציבה בו המועצה האזורית שני מבנים וח"כ בצלאל סמוטריץ' עלה למקום יחד עם ראש המועצה גנץ וראש מועצת שומרון יוסי דגן. לפי הודעת המועצה, הקרקעות נרכשו, ולמנהל האזרחי הוגשו אמנם מסמכי רכישה, אך הם טרם אושרו ולא ניתן אישור להציב במקום מבנים. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס לנושא בשבוע שעבר, ואמר כי "הפרת החוק בחסותם של אנשי ציבור, כמו הצבת קראוונים בלתי חוקיים בקרקעות הרשומות בבעלות פרטית - איננה יכולה להיות מקור לגאווה".

עוד בוואלה! NEWS:
הר הגעש שעלה מהמים - והציף את אינדונזיה מוכת האסונות
היעד של צה"ל לסיורים לחיילים: מוזיאון נוצרי-אוונגליסטי בי-ם
"טענות שקריות": נתניהו תובע את העיתונאי בן כספית בסך 200 אלף שקל

שרת התרבות והספורט, מירי רגב במהלך ביקור בעמונה 23 בדצמבר 2018. דוברות בית אל, אתר רשמי
רגב בסמוך לעמונה, היום/אתר רשמי, דוברות בית אל

בשל הגדרת האזור "שטח צבאי סגור", הטקס נערך בסמוך למאחז עצמו. השרה רגב אמרה לרב פרנק, הרב של עמונה: "תודה לאל יש יותר מתיישבים שמגיעים לכאן. צריך לתת לכם את הביטחון לחיות כאן בשקט. ראיתי אנשים בטרמפיאדה חוזרים לשגרה וכל הכבוד לכם". רגב הוסיפה כי "יש שתי משימות - להסדיר את עפרה ולבוא לאכול פה ליהנות מפירות חוות עמונה".

רגב ביקרה בשעות הצהריים בזירת הפיגוע בגבעת אסף, לוותה על ידי ראש מועצת בית אל שי אלון ואמרה כי היא "באה לחזק את התושבים ואת ההתיישבות. באתי גם לומר שאני בעד החזרת החסמים והבדיקות ובעד מדיניות גירוש מחבלים". יחד עם אלון אמרה פרק תהילים בזירת הפיגוע.

"אני רוצה להגיד שאני מכבדת את אמירות היועמ"ש", אמרה רגב. "אבל בעניין חוות עמונה, השטח נקנה בכספי יהודים. כל מסמכי הקניין הועברו לגורמים הרלונטיים במינהל האזרחי. אני לא מגיעה לשטח שם כי זה כרגע צו תיחום מקווה, אך אני מקווה שב-30 בדצמבר תתקבל החלטה נכונה בעניין עמונה. לא אעשה דבר בניגוד להחלטת צו אלוף אבל הגעתי כדי להעביר מסר ברור ליועצים המשפטיים שאי אפשר להמשיך לגרור רגליים".

(עדכון ראשון: 13:23)

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוסי דגן, בצלאל סמוטריץ', ישראל גנץ ואביחי בוארון בעמונה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully