וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד של צה"ל לסיורים לחיילים: מוזיאון נוצרי-אוונגליסטי בי-ם

23.12.2018 / 13:39

לוואלה! NEWS נודע כי בשנתיים האחרונות חיילי צהל מבקרים במוזיאון "ידידי ישראל", שנוסד על ידי מנהיג אוונגליסטי ומצייר נרטיב נוצרי-דתי שלפיו המדינה הוקמה הודות ל"מסירותם של נוצרים לגאולה". בעקבות פניית וואלה! NEWS, בצה"ל יבחנו את המשך הסיורים במקום

מוזיאון ידידי ישראל בירושלים. ויקיפדיה, אתר רשמי
חסידי אומות עולם ומנהיגים שתמכו בציונות. מוזיאון "ידידי ישראל" בירושלים/אתר רשמי, ויקיפדיה

צה"ל שולח חיילים לסיורים במוזיאון נוצרי אוונגליסטי בירושלים. לוואלה! NEWS נודע כי מחלקות של חיילי סדיר בצה"ל קיימו באחרונה סיורים במוזיאון "ידידי ישראל", שמופעל על ידי הסופר והמנהיג האוונגליסטי מייק אוונס - שהתפרסם במיוחד בשנתיים האחרונות כאחד מתומכיו הגדולים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ונחשב למי שגייס לו תמיכה פוליטית גדולה בקרב האוונגיליסטים האמריקנים שתרמו לניצחונו בבחירות 2016.

המוזיאון מנציח את מורשתם של נוצרים אוהבי ישראל - מנהיגים זרים וגנרלים אוונגליסטים - כמו גם את פועלם של חסידי אומות עולם מהתקופה המקראית ועד להקמת המדינה, ומצייר נרטיב נוצרי-אוונגליסטי הרואה בהקמת המדינה התגשמות הבטחה מקראית שהתממשה בזכות "נוצרים שאמונתם ומסירותם להבטחות המקראיות על גאולה גרמו להם להשאיר את החלום וההבטחה המקראית על שיבת ציון בחיים".

בעקבות פניית וואלה! NEWS, קצין החינוך הראשי החליט לבחון מחדש את התאמת התכנים במוזיאון לסיורי צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
הר הגעש שעלה מהמים - והציף את אינדונזיה מוכת האסונות
ציוץ אינו מביא ציות: טראמפ מסרב ללמוד את מגבלות כוחו בשלטון
הערכות בקואליציה: חוק הגיוס יאושר - והכנסת תפוזר לבחירות

איוונקה טראמפ, ג'ארד קושנר, הכומר מייק אוונס והרב הראשי יצחק יוסף באירוע של ארגון ידידי מוזיאון ישראל בירושלים, 13 במאי 2018. חיים צח / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
מייק אוונס/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח / לע"מ

מוזיאון "ידידי ישראל" (ובאנגלית "ידידי ציון") שבשכונת נחלת שבעה בירושלים נפתח לפני כשלוש שנים על ידי הסופר האוונגליסטי מייק אוונס, שעומד בראש אחת הרשתות הפרו-ישראליות הפופולריות בעולם שאחריו עוקבים עשרות מיליוני מאמינים נוצרים. אוונס מטפח את הקשר עם ישראל מאז ימי מנחם בגין, אך הפך למוכר מאוד בשנתיים האחרונות לאור התמיכה האדירה שלו בטראמפ. הוא זה שהציף את ירושלים במודעות ענק שבירכו את הנשיא טראמפ על העברת השגרירות לירושלים, וגם העניק לו את פרס "מגן ציון" בטקס בבית הלבן בשנה שעברה. את אותו הפרס העניק אוונס גם לנשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס, שהעביר את השגרירות זמן קצר אחרי טראמפ, וכן לשגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, שנחשב לאחד הכוחות המניעים את הממשל להעביר את השגרירות.

הנשיא לשעבר שמעון פרס היה בעבר יו"ר כבוד של חבר הנאמנים הבינלאומי של המוזיאון, וכיום ראש חבר הנאמנים הבינלאומי הוא האלוף במיל' יוסי פלד. באוקטובר האחרון אוונס הודיע על השקעה של 100 מיליון דולר בהרחבת הפעילות של העמותה שמפעילה את המוזיאון, כולל הקמת מכון מחקר, מרכז שגרירים ואוניברסיטה מקוונת שנועדו לסייע להגנה על שמה של ישראל בעולם. מטרת המיזמים, כך לפי הצהרות של אוונס בריאיונות לתקשורת, היא לאחד את מאות מיליוני המאמינים האוונגליסטים ברחבי העולם לכוח שתומך בישראל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מאז פתיחתו, המוזיאון החדשני, שמשתמש במיטב הטכנולוגיה האינטראקטיבית וההולוגרמות כדי להמחיש ולהמחיז את הסיפורים והדמויות ההיסטוריות, הפך לאטרקציה תיירותית מובילה עבור מאות אלפי צליינים נוצרים שמגיעים לירושלים. המבקרים במוזיאון נכנסים למעין מסע בזמן שמתחיל במעלית זמן להבטחה המקראית שנתן האל לאברהם אבינו וממשיך בין אולמות והיכלות המוקדשים ל"מייסדים", "אנשי חזון" "אנשי האומץ" ו"האמונה" עד להקמת המדינה. מסיור וירטואלי במוזיאון עולה כי הוא משרטט נרטיב דתי דרך עיניהם של מאמיני הנצרות האוונגליסטית ומנציח, בעיקר, את דמויותיהם של נוצרים אוהבי ישראל - החל ממנהיגים וגנרלים זרים שסייעו למדינה שבדרך כמו צ'רצ'יל וטרומן וכלה בכמרים ומטיפים אוונגליסטים שעיצבו את זרם הנצרות המודרני הפופולרי.

המיצגים מדגישים כיצד הדמויות הנוצריות שמרו ודאגו ליהודים כדי לסייע להם להגיע למימוש ההבטחה המקראית שניתנה לאברהם. כך לדוגמה, חלק נרחב במוזיאון מוקדש לפועלם של הנוצרים חסידי אומות העולם בהצלת יהודים בשואה, עם אזכור של היטלר, אך ללא אזכור של מיליוני הנוצרים ששיתפו פעולה איתו והיו אחראים לרצח שישה מיליון יהודים. ב"היכל החזון" יש מסך ענק המקרין את דמויותיהם של מנהיגים נוצרים כמו המלכה ויקטוריה, צ'רצ'יל ובלפור שתמכו בציונות בראשית דרכה. על מיצג קטן בצדי החדר מוקרנות גם תמונות שחור לבן מימי חומה ומגדל, כתזכורת שגם לחלוצים היה יד בהקמת מדינת ישראל. בסוף המוזיאון ישנה מצגת תלת ממד שמציגה את כל הדמויות הנוצריות מהמוזיאון מונפשות וסרטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו מוקיר תודה לתרומתם של הנוצרים אוהבי ישראל. "אני לא מאמין שמדינת היהודים הייתה קיימת ללא הציונות הנוצרית. במשך השנים כל כך הרבה נוצרים לא רק האמינו להבטחה אלא היו גם מוכנים להקדיש את חייהם עבורה. ההקרבה שלהם תרמה לקיומנו כיום כאומה", אומר נתניהו.

צילום מסך מהאתר של המוזיאון האוונגליסטי "ידידי ישראל" בירושלים. מתוך האתר הרשמי של המוזיאון, צילום מסך
מתוך מוזיאון "ידידי ישראל"/צילום מסך, מתוך האתר הרשמי של המוזיאון

יצוין כי המוזיאון הדגיש בתגובה לפניית וואלה! NEWS כי "אין במוזיאון שום סממן דתי, נוצרי, סמלים או כל דבר אחר". עוד ציינו גורמים במוזיאון כי בכירים ישראליים ביקרו ומבקרים ומשבחים את פעילותו . "בין המבקרים במוזיאון, שדיברו וציינו לטובה את חשיבות המוזיאון בקשר בין הקהילה היהודית והנוצרית, היו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שמעון פרס וחברי כנסת רבים. את המזוזה של המוזיאון הניח הרב הראשי לישראל", אמרו הגורמים.

בדובר צה"ל אישרו כי הצבא נמצא בהתקשרות עם המוזיאון מזה כשנתיים, אך בעקבות פניית וואלה! NEWS נמסר כי התכנים במוזיאון ייבחנו על ידי קצין החינוך הראשי. "בחיל החינוך והנוער נעשתה עבודת מטה רחבה על מנת להגדיר את המוזיאונים בהם יבקרו משרתי צה"ל. מבין אלה המאושרים, הוגדר לכל מוזיאון מה הנושאים והתכנים שאותם יעביר בעבודה מול החיילים והמפקדים. המוזיאון הנ"ל אכן נמצא בהתקשרות עם צה"ל כשנתיים, בהתאם לתנאים וההתאמות שהוגדרו לו. בעקבות פניית הכתבת, ולאור משך ההתקשרות עם המוזיאון, התכנים המועברים בו והתאמתם ייבחנו על ידי קצין חינוך ונוער ראשי", נמסר בתגובה לפניית וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully