וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ברזיל: הישראלים הם אלו שיחליטו מהי בירתם

4.1.2019 / 7:06

נשיא המדינה הנכנס ז'איר בולסונארו אמר את הדברים על רקע כוונתו להעביר את שגרירות המדינה הדרום-אמריקנית לירושלים. הוא הוסיף כי גם אם מדינות ערביות "קיצוניות" יותר עשויות להתנגד לכך, מדינות אחרות לא יעשו כן

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונארו, אמר הלילה (שישי) בנאום כי "הישראלים הם מי שצריכים להחליט מהי בירת ישראל". זאת, ברקע כוונתו להעביר את שגרירות ברזיל לירושלים. הוא הוסיף כי מדינות ערביות "קיצוניות" יותר עשויות להתנגד לכך, אולם אחרות לא יעשו כן.

בנאומו התייחס בולסונארו לעוד שורת נושאים. הוא טען כי הוא פתוח לאפשרות של הקמת בסיס צבאי אמריקני בברזיל וכי הוא מוכן לשאת ולתת על כך - שינוי חד במדיניות החוץ הלאומית. כמו כן, הוא האשים כי תמיכת רוסיה בונצואלה השכנה הגבירה את המתיחויות באזור. הוא הדגיש כי ברזיל מבקשת להשיג "עליונות כאן באמריקה הדרומית".

לקריאה נוספת
ביומו הראשון בתפקיד, בולסונארו שם למטרה את העמים הילידיים של ברזיל
"השתחררנו מהסוציאליזם": בולסונארו הושבע לנשיא ברזיל
נתניהו: נשיא ברזיל אמר שיעביר השגרירות לי-ם ושזו שאלה של זמן

רגע השבעתו של נשיא ברזיל הנכנס ז'איר בולסונארו במהלך טקס בברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. רויטרס
נשיא ברזיל הנכנס בולסונארו/רויטרס

יועצו של בולסונארו לביטחון לאומי, אוגוסטו הלנו, אישר אתמול כי הנשיא הנכנס רוצה להעביר את השגרירות הברזילאית לירושלים, אך הסביר כי מכשולים לוגיסטיים עומדים על הפרק. הוא לא הרחיב על כך. "יש רצון ברור שזה יקרה, אבל אין החלטה על תאריך", הוא הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר השבוע בברזיל, נועד עם בולסנארו ביום שישי שעבר ונכח בהשבעתו לתפקיד. בפגישה עם הקהילה היהודית בריו דה ז'ניירו אמר נתניהו כי נשיא ברזיל אמר לו שיעביר את השגרירות לירושלים. "הוא אמר שזו לא שאלה של 'אם' אלא שאלה של 'מתי'", הסביר נתניהו. בולסונארו, שנכנס לתפקידו ביום שלישי, אמר כי הוא מעוניין ללכת בעקבות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בסוגיית השגרירות, אולם בשלב זה הוא נתון ללחץ מצד ענף החקלאות בארצו, שטוען כי הייצוא החקלאי למדינות ערביות עלול להיפגע כתוצאה מהמהלך.

נתניהו הזמין אותו לביקור בישראל, ובולסונארו השיב כי הוא מתכנן לבקר בישראל בחודש מרץ הקרוב, והוסיף כי הוא "מצפה לקבל את פניו באותה רוח ואחווה כפי שהוא קיבל אותי וכפי שאתם מקבלים אותנו". במהלך הפגישה סיכמו השניים על הידוק שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי הכלכלה, הביטחון, ניהול מערכות המים, החקלאות, הטכנולוגיה ותחומים נוספים. תחילה נועדו השניים בארבע עיניים, ולאחר מכן עברו לפגישה מורחבת בהשתתפות שר החוץ, שר ההגנה, שר האוצר - ובנו של נשיא ברזיל, חבר הקונגרס, בנו של נשיא ברזיל, אדוארדו בולסונארו.

(עדכון ראשון: 00:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully