וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכנות לאירוויזיון בעיצומן - אך אף אחד לא רוצה לאבטח אותו

3.1.2019 / 18:24

אחרי שנחשפו בוואלה! NEWS הדרישות האסטרונומיות לאבטחת האירוע, בתאגיד השידור בוחנים איך להגמיש את מפרט האבטחה, לאחר שאף חברה לא הגישה הצעה להתמודדות במכרז. מ"כאן" נמסר: "בביטחון אין מקום לפשרות"

עריכת וידאו:ניר חו

ההיערכות לקיום האירוויזיון בישראל נמשכות - אך בינתיים אף חברת אבטחה לא הגישה הצעה לאבטח את האירוע. בתאגיד השידור "כאן" בוחנים כעת כיצד להגמיש את מפרט האבטחה כדי לאפשר לחברות להתמודד במכרז.

בשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS מפרט האבטחה של אירוויזיון 2019 בתל אביב, שנחשב לדעתם של מנהלים בתחום כמפרט נוקשה שמעולם לא היה דומה לו בישראל. גורם ב"כאן" הסביר כי מדובר במפרט הבנוי על מפרטי האבטחה בנמלי התעופה.

אלא שבניגוד לאבטחה בנמלי התעופה, שהינה ממלכתית ומונחית שב"כ, כמו גם קבועה ונמשכת בכל ימות השנה, אבטחת האירוויזיון אמורה להיות מונחית משטרה ומעגלי האבטחה יתבססו על חברות. שתי חברות אבטחה אמורות להיבחר למשימה. ההערכה היא כי ישתתפו בכך מאות מאבטחים, שיותר מ-70 מהם יהיו חמושים באקדחי גלוק, לצד אמצעים טכנולוגיים, עשרות מצלמות, בלוני תצפית, רחפנים, מכונות שיקוף, מגנומטרים ועוד.

עוד בוואלה! NEWS:
לוחית הרכב והיריקה ברחוב: גלגול פרשת הרצח שנסגרה אחרי 21 שנה
רצח 11 נשים וילדות: ג'ק המרטש הסיני הוצא להורג
יצאו מהשגרירות ונעלמו: דיפלומט צפון קוריאני באיטליה נמלט עם משפחתו

נטע ברזילי אירוויזיון 2018. AP
אלפי תיירים צפויים להגיע. נטע ברזילי באירוויזיון/AP

"יש קושי רב להפעיל מערכים טכנולוגיים באופן פרטי, רק לאירוע בודד", אמר בכיר במערך האבטחה. "העלויות במקרה זה הן עצומות. מה עוד, שחלק מהאמצעים נמצאים בשירות במשטרה, שב"כ וברשות שדות התעופה, לכן לא ברור למה אותם אמצעים לא יופעלו על ידי הגורמים הממלכתיים".

בתחילת השבוע היו אמורות חברות האבטחה הישראליות להגיש הצעות למכרז האבטחה, אך אף חברה לא הציעה את עצמה ולפי שעה אין כל גורם שיאבטח את האירוויזיון בישראל.

מ"כאן" נמסר: "ביטחונם של אלפי בני אדם הצפויים להגיע לאירוויזיון בישראל עומד בראש סדר העדיפויות של תאגיד השידור. בביטחון אין מקום לפשרות ולכן המכרז לאבטחת האירועים מבוסס על הדרישות המחמירות של האיגוד האירופי. בימים הקרובים ייבחנו פתרונות במטרה להבטיח אירוויזיון בטוח וללא תקלות".

עוד באותו נושא

בלוני תצפית ורחפנים: הדרישות האסטרונומיות לאבטחת האירוויזיון

לכתבה המלאה

עיר אוהלים תוקם בגני יהושע לקראת האירוויזיון

עיריית תל אביב-יפו פרסמה מכרז להקמת אתר קמפינג זמני בפארק גני יהושע לאור הביקוש הרב למקומות לינה בעיר בעת האירוויזיון. "עיר האוהלים" תפעל לתקופה של כחודשיים - מהאירוויזיון ועד מצעד הגאווה, ותספק פתרונות לינה לאלפיים אורחים.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר כי עיר האוהלים היא "רק אחת מאינספור היוזמות שאנו מתכננים לקראת האירוויזיון שמטרתן להקל על התיירים ולסייע להם ליהנות מכל הפעילויות והאירועים שיהיו לעיר להציע". שר התיירות יריב לוין הוסיף כי משרדו יפעל "כדי להגדיל את היצע אפשרויות הלינה בישראל, ואתרי הקמפינג, בפרט בתקופות של אירועי עוגן חשובים כמו תחרות האירוויזיון שתערך השנה בתל אביב".

סייעה בהכנת הכתבה: דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully