וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן השלום: קיסר יפן נשא את נאום הפרישה שלו בפני העם

3.1.2019 / 9:29

אקיהיטו בן ה-85 מפנה את הכס לטובת בנו בצעד היסטורי ונדיר ואמר את מילות הפרידה שלו בפני 150 אלף איש שהתאספו לכבודו. אחרי שלושה עשורים, יוכתר ב-30 באפריל בנו נארוהיטו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הקיסר היפני אקיהיטו נופף אמש (רביעי) לאלפים שהתאספו על מנת לחזות בו מברך את התושבים לרגל שנה החדשה, בפעם האחרונה לפני שהוא פורש מכס הקיסרות בעוד כמה חודשים. "אני מאוד שמח לחגוג את השנה החדשה עם כולכם תחת שמיים כה בהירים", אמר הקיסר בן ה-85 לקהל מהמרפסת של ארמונו בטוקיו.

התקשורת ביפן דיווחה כי יותר מ-150 אלף בני אדם נכחו באירוע, כמות שיא של אנשים בכהונתו של אקיהיטו. רבים המתינו משעות הבוקר המוקדמות והניפו דגלים של יפן כשהקיסר הגיע. אקיהיטו המשיך את אביו, הקיסר הצבאי הירוהיטו, ב-1989, ויסיים את תפקידו ב-30 באפריל. בנו הבכור, נארוהיטו, ימשיך אותו. עידן קיסרותו של אקיהיטו מכונה "האיסיי", שחלק ממשמעותו הוא "שלום". בכיר במפלגת השלטון אמר אתמול כי שם העידן החדש יוכרז ב-1 באפריל.

עוד בעולם
היסטוריה: סין הנחיתה לראשונה מעבורת חלל בצד האפל של הירח
"מתקפה על חופש הביטוי": נטפליקס צינזרה פרק על חאשוקג'י בסעודיה
טראמפ: איראן יכולה לעשות מה שהיא רוצה בסוריה

הקיסר היפני, אקיהיטו מנופף לתומכיו לרגל השנה החדשה מהארמון האימפריאלי, יפן 2 בינואר 2019. AP
הקיסר נפרד מהעם, אתמול/AP

המשפחה הקיסרית ביפן מסוגרת יותר בהשוואה לאלו האירופיות, והקיסר הירוהיטו אף נחשב בעבר לאלוהים. אקיהיטו שאף להיות קיסר יותר נגיש, והיה הראשון בהיסטוריה שהתחתן עם אזרחית מן השורה, "פשוטת עם".

גם האופן בו הודיע על עזיבתו הוא ייחודי, והודיע על כך דרך הודעת וידאו. בהסבר לפרישתו, החריגה שלעצמה, הוא הביע דאגה כי לא יוכל להמשיך לבצע את תפקידו באופן מיטבי עם התדרדרות מצבו הבריאותי.

הקיסר החדש, נארוהיטו, למד באוניברסיטת אוקספורד ומנגן בכינור. גם אחיו הצעיר, פומיהיטו, צפוי לקחת חלק משמעותי בקיסרות. הכתר היפני מועבר רק לצאצאים הזכרים, ולנארוהיטו יש בת. לכן, אחיו ובנו יהיו הבאים לקיסרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully