וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: סין הנחיתה לראשונה מעבורת חלל בצד האפל של הירח

3.1.2019 / 7:37

המעבורת "צ'אנג-4" ששוגרה בדצמבר נחתה לפנות בוקר שעון ישראל. משימותיה כוללות בין היתר תצפית אסטרונומית, חקירת פני השטח וצורת הקרקע וכן סקירת ההרכב המינרלי. הצלחנו "להסיר את מסך המסתורין", אמרו בתקשורת הסינית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

סין הנחיתה לראשונה בהיסטוריה, לפנות בוקר (חמישי), מעבורת חלל בצד האפל של הירח. סוכנות החלל הסינית דיווחה כי החללית "צ'אנג-4", ששוגרה לחלל בחודש דצמבר בשנה שעברה, נחתה לפנות בוקר (שעון ישראל) בהצלחה ואף העבירה לתקשורת הסינית תמונה ראשונה מהירח.

בעבר מעבורות חלל הצליחו להשקיף על חלק זה של הירח, אולם אף מעבורת לא הצליחה לנחות במקום. בתקשורת הסינית דיווחו הבוקר שמעבורת החלל הצליחה "להסיר את מסך המסתורין" מחלק זה של הירח, וכן "לפתוח פרק חדש בחקר הירח". משימות מעבורת החלל, ובה שני אנשי צוות, כוללות בין היתר תצפית אסטרונומית, סקירת פני השטח וחקירת צורת הקרקע וכן סקירת ההרכב המינרלי.

לקריאה נוספת:
מיליארדי ק"מ מכדור הארץ: גשושית הגיעה למקום הרחוק ביותר במערכת השמש
הפעם הכול עבר חלק: 3 אסטרונאוטים שוגרו לתחנת החלל הבינ"ל
נאס"א שיגרה גשושית שתחקור את השמש

הדמייה של הנחיתה של החללית הסינית על הירח - 3/1. אתר רשמי
תמונה ראשונה מנחיתת המעבורת/אתר רשמי

מדובר בצעד חשוב לתכנית החלל של סין השואפת להשיג את רוסיה וארצות הברית בדרכה להפוך למעצמת חלל. כחלק מהמאמצים מתכננת סין להשיק בשנה הבאה תחנת חלל מאוישת. בשנת 2003 סין הפכה למדינה השלישית שהנחיתה בני אדם על הירח, אחרי ברית המועצות לשעבר, וארצות הברית שהייתה המדינה הראשונה לעשות כן.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הצהיר בשנה שעברה כי בכוונתו לשגר בקרוב שוב אסטרונאוטים לירח במטרה להקים בסיס ממנו יצאו למשימות במאדים. בסוכנות החלל האמריקאית נאסא, מעריכים שכבר במהלך 2030 בני אדם יוכלו לנחות על מאדים, ובשנת 2022 מצפים בנאסא להתחיל את בנייתה של מעבדה בתחנת חלל שתקיף את הירח, ותשמש למשימות מרוחקות במערכת השמש.

עוד באותו נושא

"סימן לחיים": חוקרים מצאו עדויות לקיום מאגר מים תת-קרקעי במאדים

לכתבה המלאה
שיגור החללית הסינית לירח - 3/1. רויטרס, רויטרס
שיגור המעבורת "צ'אנג-4". דצמבר 2018/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully