וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה התעופה "רמון" בתמנע על שם אילן ואסף רמון ייחנך ב-22 בינואר

30.12.2018 / 16:36

שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי החל מהחודש הבא יפעלו בנמל התעופה החדש בדרום טיסות הרצה מסרחיות ופנים ארציות. בהמשך יפעלו טיסות מסחריות בינלאומיות של חברות תעופה זרות. אין דבר יותר סמלי ומתאים להנצחת שני האישים המתאימים שתרמו כה רבות למדינת ישראל"

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

שר התחבורה ישראל כץ הודיע היום (ראשון) כי שדה התעופה "רמון" בתמנע על שם אילן ואסף רמון ייחנך ב-22 בינואר. בשלב הראשון יופעלו בנמל התעופה החדש טיסות הרצה מסחריות ופנים ארציות של חברות התעופה "ארקיע" ו"ישראייר". בהמשך יפעלו טיסות מסחריות בינלאומיות של חברות תעופה זרות.

הנמל החדש, שיחליף את נמל התעופה של אילת, ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל וכשדה אלטרנטיבי לנתב"ג לשעת חירום, בשל תנאי מזג אוויר ומתיחות ביטחונית, במקום לרנקה ועמאן. רשות שדות התעופה תפרסם בקרוב את לוח הטיסות הפנים ארציות שיופעלו בהדרגה עד למעבר המלא מהטרמינל במרכז העיר אילת לשדה החדש. לאחר מכן, יפורסם לוח הטיסות הבינלאומיות עד להפעלה מלאה של הנמל.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS: כמה מנדטים שווה המפץ בימין של בנט ושקד?
איומים, עבירות משמעת וכספי ציבור: המחדלים בוועד התעשייה האווירית
"החביתה", "השלד" ו-11 קילו קוק: קרב המוחות בין אברג'יל לתובע נמשך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדה התעופה רמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שדה התעופה החדש כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים עם מכשור מתקדם, וטרמינל מרווח, שייתן מענה בשלב הראשון ליותר משני מיליון נוסעים בשנה, והוא מתכונן להרחבת הפעילות ל-4.5 מיליון נוסעים בשנה. הנמל יכלול אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, בריכה ביולוגית, מערך כבישים חדש ומגרשי חנייה לכלי רכב.

השר כץ החליט לזרז את הקמת שדה התעופה לאחר קיפאון של שנים באישור הפרויקט. זהו הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה, ויתופעל ממוחשב באמצעות מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. בין היתר כולל השדה מערכת בידוק בטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים ארציים מאילת, שדה דב ונתב"ג.

עוד באותו נושא

"עובדה שחלומות מתגשמים": רונה רמון חנכה את שדה התעופה בדרום

לכתבה המלאה
שר התחבורה וישראל כץ בטקס לקריאת שדה התעופה האזרחי בתמנע ע"ש אילן רמון. אתר רשמי
"תהיה שם ביחד איתנו". כץ ורמון בהסרת הלוט מעל שדה התעופה, יולי האחרון/אתר רשמי

שדה התעופה בתמנע נקרא על שם אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון. "אין דבר יותר סמלי ומתאים להנצחת שני האישים המתאימים שתרמו כה רבות למדינת ישראל ולקרוא על שמם את שדה התעופה", הוסיף שר התחבורה. בחודש יולי האחרון הוסר הלוט מעל "שדה התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון", במעמד רונה רמון ומשפחתה.

לדברי כץ, רונה רמון לקחה את כאבה האישי והפכה אותו לחוזק ולמפעל חיים בחינוך וקידום בני נוער. "כאשר בישרתי לה שהחלטתי לקרוא לשדה התעופה על שם בעלה אילן ועל שם בנה אסף, לא הייתה מאושרת ממנה. כאשר נחנוך את שדה התעופה, רונה תהיה שם ביחד איתנו ועם אילן, אסף והחברים. יהי זכרה ברוך", אמר השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully