וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עובדה שחלומות מתגשמים": רונה רמון חנכה את שדה התעופה בדרום

17.7.2018 / 2:36

טיסת הסמכה ראשונה נחתה אתמול על המסלול החדש בשדה התעופה הבינלאומי "רמון" בתמנע שליד אילת, ושנקרא על שמם של אילן ואסף רמון. "אין דבר יותר סמלי ומתאים להנצחת שני האישים החשובים", אמר שר התחבורה. השדה החדש יצטרף לנתב"ג וישמש טיסות בינלאומיות ופנים ארציות

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

טיסת הסמכה ראשונה נחתה אתמול (שני) בשעה עשר בבוקר על המסלול החדש בשדה התעופה הבינלאומי "רמון", בתמנע שליד אילת, על שמם של אילן ואסף רמון. לאירוע הגיעה רונה רמון, אשתו של אילן ואמו של אסף. "היום אפשר לומר 'שהחיינו', כי זאת עוד עובדה שחלומות מתגשמים", אמרה רונה בהתרגשות.

רונה סיפרה כי "אילן ואסף היו לדמויות ולהשראה. לא משום שידעו שהם כאלה אלא משום שהם היו אותו ישראלי יפה שאנחנו רוצים לטפח. אני חושבת על החברים של אילן ואסף שימריאו וינחתו כאן, וישמעו בנחיתה 'רמון איירפורט', זה ישר יחבר אותם למקום הנכון, לאהבה הגדולה של הישראליות הזו".

שר התחבורה ישראל כץ נכח גם כן בתרגיל הראשון וציין כי זהו צעד נוסף וחשוב לקראת פתיחתו של נמל התעופה הבינלאומי בחורף הקרוב. התרגיל הצטרף לשורה ארוכה של פעולות הנדרשות כדי לקבל את אישור רשות התעופה האזרחית לפתיחת השדה.

עוד בוואלה! NEWS:
החרדים זעמו על אמירות נתניהו; ההכרעה בחוק הפונדקאות נדחתה
בתגובה להצתות: ישראל סוגרת את כרם שלום גם למעבר גז ודלק
"לא פחות מבגידה": טראמפ פקפק בגופי המודיעין וספג ביקורת חריפה

חנוכת שדה תעופה עש אילן ואסף רמון 16 ביולי 2018. דוברות רשות שדות התעופה, מערכת וואלה! NEWS
"אילן ואסף היו לדמויות ולהשראה". רונה רמון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רשות שדות התעופה

כץ החליט לקרוא לשדה על שמם של בני משפחת רמון כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחה. "אין דבר יותר סמלי ומתאים להנצחת שני האישים החשובים, שתרמו כה רבות למשינת ישראל, מאשר לקרוא על שמם את שדה התעופה", אמר.

נמל התעופה רמון ישמש לתעופה בינלאומית ופנים ארצות ויחליף את השדות הקיימים היום באילת ובעובדה. כמו כן, הנמל ממוחשב לחלוטין ומרושת במערכות טכנולוגיות מתקדמות. השדה החדש יכלול מערכת בידוק בטחוני עצמאי שיבוצע באמצעות רישום וולונטרי למערכת. בסיום ההרשמה תנפיק המערכת כרטיס מעבר אישי עמו יוכלו הנוסעים להזדהות על בסיס נתונים ביומטריים. לאחר הבידוק במערכת, יוכלו הנוסעים לעבור ישירות לרישום הטיסה, במעבר מהיר מהביטחון לצ'ק אין.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חנוכת שדה תעופה עש אילן ואסף רמון 16 ביולי 2018. דוברות רשות שדות התעופה, מערכת וואלה! NEWS
השר כץ ורונה רמון בחנוכת שדה התעופה בתמנע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רשות שדות התעופה

במהלך בניית השדה הוכפל מספר חניות המטוסים מ-30 לכ-60 רחבות מטוסים, המאפשרות חניה בשדה לכל צי המטוסים הישראלי שקיים כיום. בנוסף, הוקמה גדר ביטחונית בגבול עם ירדן המגינה על הנמל מפני ירי טילים. כמו כן, טרמינל הנוסעים צפוי לשרת כשני מיליון נוסעים בשנה ולנוחות הטסים לחו"ל הוקמו חנויות דיוטי פרי מרווחות.

השר כץ החליט לזרז את הקמת שדה "רמון" לאחר קיפאון של שנים באישור הפרויקט. בנוסף ציין כץ כי במסגרת "שמיים פתוחים" החל משרד התחבורה להגדיל בהדרגה את כמות הטיסות של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל. בתוך כך, שיווק השדה ישולב עם שיווק טיסות מרפא מיוחדות לים המלח. במטרה להגדיל את כמות התיירים המגיעים לישראל, הממשלה אישרה את הצעתו של כץ להעניק פטור מאגרות לכל הטיסות היוצאות והנכנסות בשדה התעופה "רמון" לתקופה של שלוש שנים".

לדבריו של כץ, פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוח העיר צפונה וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של התושבים בעיר מבחינת איכות סביבה, ביטחון ובטיחות. הוא הוסיף כי, הקמת נמל תעופה בינלאומי חדש חיונית לפיתוח של נתיבי האוויר בישראל וממנה. "השדה החדש ישמש כשדה אלטרנטיבי נוסף של מדינת ישראל לשעת חירום", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully