וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים, עבירות משמעת וכספי ציבור: המחדלים בוועד התעשייה האווירית

30.12.2018 / 16:00

דוח מבקר המדינה חושף תרבות ארגונית פסולה והעברת תקציבים ללא ביקורת לטובת הוצאות שכר. "ארגון העובדים עשה בחברה כבתוך שלו", האשים מבקר המדינה. "הדוח מוכיח כי פעלתי בניקיון כפיים מוחלט", אמר חיים כץ יו"ר הועד לשעבר שמקורביו נמנעו מדין משמעתי

עריכת וידאו: ניר חן

דוח מבקר המדינה שמתפרסם היום (ראשון) חושף את יחסי הגומלין בין הנהלת התעשייה האווירית לבין ועד העובדים. בין היתר נחשפים בדוח העברות של עשרות מיליוני שקלים מכספי ציבור למימון הוצאות שכר של חברי הוועד, אי-אכיפת עבירות משמעת למקורבי מי שהיה יו"ר הוועד, שר העבודה והרווחה חיים כץ, וכן איומים על דירקטוריון החברה. הדוח מתפרסם בצל ההמלצות להעמיד לדין את כץ בגין איומים על עובדים להתפקד למפלגת הליכוד ולהצביע בפריימריז.

סמכויות ועד העובדים הוגדרו בתקנון בו נקבע כי לא יעסוק בתחומי השכר, תנאי העבודה והתנאים הסוציאליים של העובדים בתעשייה האווירית, ולא בתחומים הנכללים בהסכמי העבודה הקיבוציים המיוחדים שבין ארגון העובדים ובין התעשייה. במשך שנים רבות מתקיימים כמה ממשקים פיננסיים בין שני הגופים, בהם העברה של כ-15 מיליון שקלים בשנה מההנהלה לוועד. בנוסף לכך, החברה אף משאילה עובדים לוועד כדי שיפעלו במסגרתו. מהדוח עולה כי בסוף תקופת הביקורת נרשמה עלייה חדה במספר המשרות של עובדים המושאלים לאגודת העובדים מחברי הוועד, שייחדו את רוב זמנם לעיסוק בענייני הוועד ולא לעבודה במסגרת תפקידם בחברה.

לקריאה נוספת בנושא
אב ובנו חשודים שנתנו שוחד לתעשייה האווירית עבור קידום מכרזים
המשטרה: להעמיד לדין את השר חיים כץ בפרשת השחיתות בתעשייה האווירית

חיים כץ בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
הדוח מתפרסם בצל ההמלצות להעמידו לדין. כץ/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully