וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ירדן זומן לשיחת הבהרה אחרי ששרה תועדה דורכת על דגל ישראל

שרת ההסברה תועדה דורכת על הדגל בכניסה למטה האיגודים המקצועיים בבירה עמאן, בעוד שראש הממשלה התחמק ונכנס דרך דלת אחורית. "מתייחסים בחומרה לאירוע", נמסר ממשרד החוץ. "מכבדים את הסכם השלום עם ישראל", הדגישו בירדן

זירת הפיגוע באילת שביצע האזרח הירדני בעובד הנמל בנובמבר האחרון/מערכת וואלה!

משרד החוץ זימן היום (ראשון) את ממלא מקום שגריר ירדן בישראל לשיחת הבהרה אחרי ששרה בממשלת ירדן דרכה על דגל ישראל בעת מפגש ממשלתי בבירה עמאן בשבוע שעבר. "אנו מתייחסים בחומרה לאירוע ביזוי דגל ישראל", נמסר ממשרד החוץ בירושלים.

בתמונה שפורסמה בכלי תקשורת בממלכה נראית שרת ההסברה ג'ומאנה רנימאת, שמשמשת גם דוברת הממשלה, דורכת על דגל ישראל שצויר על ברצפת הכניסה למטה האיגודים המקצועיים. לעומתה, ראש הממשלה עומאר רזאז, נכנס דרך דלת אחורית וכך נמנע מלדרוך על הדגל. בזמן הנאום של ראש הממשלה, כמה מפגינים האשימו אותו ב"צביעות" בשל תמיכתו בישראל.

למרות הסכם השלום בין ישראל לירדן, רוב הציבור בממלכה מתנגד לנרמול היחסים. הדריכה על הדגל מגיעה בזמן שירושלים ועמאן מנסות להתגבר על המתיחות שנוצרה ביניהן בחודשים האחרונים סביב כמה סוגיות, כמו הרג שני אזרחים ירדנים בידי מאבטח ישראלי בשגרירות בעמאן, ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל והחלטת המלך עבדאללה לבטל נספחים להסכם השלום.

לקריאה נוספת בנושא
החלטת מלך ירדן מאפשרת עיון מחודש ביחסים בין המדינות
איחוד האמירויות, מצרים וירדן: המדינות הערביות שהישראלים רוצים לבקר בהן
"אי השלום": החקלאים שנטעו תקווה בנהריים חוששים מהחלטת ירדן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשרד החוץ של ירדן אישרו כי שגרירות ישראל בעמאן ביקשה הבהרות בנוגע לתקרית וכן כי ממלא מקום השגריר בישראל זומן לשיחה. דובר המשרד הדגיש כי ירדן מכבדת את הסכם השלום עם ישראל והסביר כי רנימאת נכנסה לבניין פרטי, דרך הדלת הקדמית, שם השתתפה בפגישה רשמית.

(עדכון ראשון: 15:39)

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully