וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שיפריע - יחטוף": ראשת העיר חיפה בהופעה לוחמנית ראשונה

30.12.2018 / 8:18

הופעתה של עינת קליש רותם באירוע "שבתרבות", לראשונה מול קהל, הייתה רוויה בביקורת כלפי נתניהו, משרדי הממשלה, הנמלים - והתקשורת. "כשחושבים שאני אתרפס בפני הליכוד - זה לא הולך לקרות". משרד התחבורה: "התבטאויותיה מעולם הדמיון"

אתר רשמי

ראשת העיר חיפה ד"ר עינת קליש רותם הפגינה אמש (שבת) הופעה לוחמנית באירוע "שבתרבות" בחיפה, באירוע ראשון מול קהל בו היא משתתפת מאז נבחרה לתפקיד. במהלך האירוע קליש התייחסה לכמה נושאים מרכזיים בסדר יומה של העירייה ובהם הנתק בינה לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה, פרויקט חידוש נמל חיפה הצפוי להבנות בשיתוף פעולה עם סין והרכבל בעיר.

"כשחושבים שאני צריכה להתרפס ולזחול בפני הליכוד בגלל שאם אני לא אהיה נחמדה אליו אז לא נקבל תקציבים, אני אומרת בצורה הכי ברורה - זה לא הולך לקרות", אמרה קליש והוסיפה: "אני לא אתן לדרוס את העיר הזאת. לא באתי ליהנות, באתי לעבוד וזה מה שאעשה".

בעניין תכניותיה השנויות במחלוקת, המתנגשות עם תכניות משרד התחבורה, ובהן הקמת שדה תעופה חדש, אמרה: "מבחינתי כל מה שעוד לא נבנה - הפיך. שדה התעופה בחיפה יכול היה לשנות את הצפון. כל מה שלא נבנה מבחינתי הוא הפיך". היא ביקרה את הפרויקטים התחבורתיים המתוכננים בנמל חיפה עם סין ואמרה כי "הסינים הולכים להשתלט על המפרץ שלנו ומי חושב שזה יביא לנו עבודה חי בסרט. התכניות שלהם מחרבות את תכניות שדה התעופה בחיפה. יש לזה השפעה, לא רק על חיפה. הצפון נהיה יותר עני ויותר דל. לגבי התכניות של הנמל אני לא מאשימה אף אחד חוץ מחברת נמלי ישראל ומשרד התחבורה".

בעניין הרכבל, אמרה כי הוא "בעדינות, לא שלאגר. אנחנו עובדים על לשנות אותו. לצערי אנשים שמתכננים תחבורה ציבורית יושבים במכונית הפרטית שלהם. הודעתי כבר שלא אגיע לחנוך אותו. שיזמינו את יונה יהב".

עוד בנושא:
זעאתרה הודיע כי לא ישמש סגן ראש עיריית חיפה: "לא תומך בטרור"
הפגישה הלילית - והאולטימטום: סערת הסגן בעיריית חיפה עולה שלב

עינת קליש לאחר זכייתה בבחירות לראשות עיריית חיפה. מערכת וואלה! NEWS
ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם לאחר זכייתה/מערכת וואלה! NEWS

במשרד התחבורה הגיבו בזעם לדבריה של ראשת העיר והזהירו: "כל ניסיון מצד ראשת העיר חיפה להתנער מהתחייבות קודמות של עירית חיפה ולפגוע באינטרסים לאומיים ובהתחייבויות בין לאומיות של מדינת ישראל, יתקל בתגובה משפטית קשה, כולל תביעות אישיות בסכומים גבוהים בעבור כל נזק שעלול להגרם". במשרד מבהירים כי הוא "לא ערב מעולם שיקולים פוליטיים בהחלטותיו והתבטאויות ראשת העיר בנושא לקוחות מעולם הדימיון. ההחלטה להקים נמל חדש בחיפה ולשדרג את הנמל הקיים התקבלה משיקולים לאומיים של טובת המשק והוזלת יוקר המחיה עבור אזרחי ישראל, ובאישור כל הגורמים המוסמכים, ונמצאת בשלבים מתקדמים של ביצוע".

מוקדם יותר השנה, בטקס חתימה על הסכם עקרונות המאפשר את המשך קידום הרפורמה ההיסטורית בנמלים במפרץ חיפה, קליש לא נראתה לצדם של שר האוצר משה כחלון ושר התחבורה ישראל כץ שנכחו בו. הסכם זה אפשר את המשך יישומה של תכנית "חזית הים העירונית" שמקדמת עיריית חיפה.

"נמל חיפה נולד היום מחדש", הכריז שר האוצר ותושב העיר חיפה בטקס. יממה לאחר מכן, בוועדה המחוזית בחיפה לתכנון ולבניה, נדחתה בקשתה של קליש לגרוע שטחים מהנמל על מנת לאפשר את הבדיקה להארכת מסלול שדה התעופה. אז, הוועדה מסרה כי תחום הנמל נקבע בתוכנית מתאר ארצית וכי במקביל מקודמת תכנית תשתית לאומית. עוד צוין, כי תכנית נמל המפרץ מתואמת עם רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה. בנוסף לכך, בחודש שעבר נעדרה קליש מאירוע במעמד שר התיירות יריב לוין שנערך בנמל חיפה. הכל כאמור כשהיא רוצה לקדם תכנית לבניית שדה תעופה בינלאומי משודרג בעיר, דבר המחייב שיתוף פעולה הדוק שרי התחבורה, האוצר והתיירות.

עוד באותו נושא

רפורמת ההפרטה יוצאת לדרך: "נמל חיפה נולד מחדש"

לכתבה המלאה
חתימה על הסכם הרפורמה בנמל חיפה. דוברות ההסתדרות,
לא נוכחת לצידם. השרים כחלון כץ בטקס חתימה על ההסכם/דוברות ההסתדרות

גם התקשורת ספגה מתקפה חסרת תקדים מראשת העיר בהופעתה ב"שבתרבות". "מה זה תקשורת?", הגיבה לשאלה על החרמתה כמעט באופן גורף. "סליחה על השאלה הזו אבל הציבור הרבה פעמים שאל אותי את השאלות שהיו פי מיליון יותר חכמות מהשאלות ששאלו אולי אנשי תקשורת. זה שבנאדם מחזיק מצלמה לא הופך אותו למישהו שמבין מה הציבור רוצה לדעת ואיך הוא צריך לשאול. אני ראיתי אלפי תושבים בחודשים האלה, דיברתי איתם ישירות. אני לא צריכה מתווכים. אני לא יכולה לסבול אנשים שחושבים שהם מתווכים". עוד אמרה קליש כי "אני אמשיך להיות כל הזמן בקשר ישיר עם הציבור החיפאי. זה אולי הדבר הכי חשוב שאני רוצה להגיד. אם אעשה טוב לתושבי חיפה הם ירצו שאשאר. אם לא אעשה טוב, אני לא ארצה להשאר".

על העבודה במשרד ראש העיר היא סיפרה: "זה לא כיף", וברמיזה לאי התייחסותה להרשעתה בפלילים השנה בעבירות תכנון ובנייה אמרה: "שמעתי הכל וכולם היו בטוחים שלא אגיע לאן שהגעתי". זאת, לאחר שבמסגרת עבודתה כאדריכלית היא סירבה להתבטא גם כשפעיליה דחקו בה להגיב לטענות שהיא "מושחתת", ושלא תוכל להיבחר בלי לדבר עם התקשורת.

עובדי נמל חיפה לא חזרו לעבודה, מאי 2015. אדריאן הרבשטיין
"כל מה שעוד לא נבנה - הפיך". נמל חיפה/אדריאן הרבשטיין

קליש תקפה גם את עיריית חיפה כאמרה על תהליך הלימוד את נוהגה שם: "את הריקבון המחשבתי המטורף שיש שם אי אפשר להתחיל להבין". היא הוסיפה כי ידיהם של העובדים "כבולות וקשורות".

"יש לי חגורה שחורה בקרטה", היא הזהירה. "אני לא פוחדת ללכת מכות. אני לא פוחדת לחטוף ואני לא פוחדת להחטיף. זה אולי הדבר הכי חשוב שצריך לדעת עלי. מי שיפריע לי בדרך יחטוף, נורא פשוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully