וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעאתרה הודיע כי לא ישמש סגן ראש עיריית חיפה: "לא תומך בטרור"

12.12.2018 / 12:42

נציג חד"ש במועצת העיר נכנע לביקורת שספג, והודיע כי במקומו תמונה שהירה שלבי, הבאה אחריו ברשימה. לאחרונה ספגה ראשת העיר קליש רותם ספגה ביקורת על מינוי זעאתרה שהביע בעבר תמיכה בחיזבאללה. "נתניהו מפחד מזה שבחיפה יש חיים משותפים אמיתיים בין יהודים לערבים", תקף

עריכה: טל רזניק

נציג סיעת חד"ש רג'א זעאתרה הודיע היום (רביעי) כי לא יכהן בתפקיד סגן ראש עיריית חיפה, לאחר הביקורת הרבה שנמתחה עליו בגין התבטאויותיו שבהם תמך בארגוני טרור. זעאתרה מונה לתפקיד על ידי ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם ספגה ביקורת קשה לאחר שמינתה את זעאתרה. את מקומו של זעאתרה תמלא שהירה שלבי. זעאתרה לא התנצל על דבריו, אך הדגיש כי "אני לא תומך בטרור, אני מתנגד לכל פגיעה בחפים מפשע".


זעאתרה הפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "האיש המסוכן, המסית והפירומן שיושב בבלפור 10 כנראה מפחד, מזה שבחיפה נבחרה ראש עיר חדשה". לדבריו, "קליש רותם מובילה שינוי לטובה בעיר חיפה. הוא מפחד מזה שבחיפה יש דבר כזה חיים משותפים אמיתיים בין יהודים לערבים, שבחיפה יהודים וערבים לא רק אוכלים ביחד, לא רק גרים ביחד אלא עובדים ביחד, לומדים ביחד ומנהלים ביחד את החיים בהרמוינה, גם אם לא מסכימים על הכל וזה טבעי וזה דמוקרטי".

מסיבת עיתנואים, מועצת עיריית חיפה, מועמדת לסגנות ראש העיר קליש, 12 בדצמבר 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
זעאתרה ושלבי, היום/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

"אני לא חוזר בי, אני מדגיש על העמדות העקרוניות וההיסטוריות של המפלגה שלי, של התנועה שלי, של המפלגה הקומוניסטית הישראלית, של החזית הדמוקרטית לשלום ושיוון. אני מתנגד לכל פגיעה בחפים מפשע. אבל אני יודע שבסכסוך הזה נפגעים חפים מפשע לא רק מצד זה או מצד אחר, נפגעים משני הצדדים".

זעאתרה הוסיף כי "אנחנו תומכים ואנחנו מצדדים ואנחנו אומרים שלעם שנמצא תחת כיבוש יש זכות להתנגד לכיבוש בכל האמצעים הלגיטימיים העומדים לרשותו, זו העמדה שלנו, אנחנו עומדים עליה, לא חוזרים לאחור מ"מ בעניין הזה".

קליש רותם התייצבה לצד זעאתרה וכתבה כי :המגזר הערבי היה במשך ההיסטוריה, וישאר גם בתקופתנו, חלק מהנהגת חיפה. המלחמה האישית נגד זעתרה הסתיימה. לא אתן שנציגי הליכוד המקומיים, שכועסים על כי לא קיבלו ג'ובים, ינהלו מלחמה נגד האוכלוסייה הערבית בחיפה".

עוד באותו נושא

ההחלטה, ההתעקשות והביקורת: המבחן הראשון של ראשת עיריית חיפה

לכתבה המלאה
מטה בחירות עינת קליש רותם. שלומי גבאי
קליש רותם/שלומי גבאי

"אני לא מתקפל ולא מתנצל", אמר זעאתרה לוואלה! NEWS, לאחר שוויתר על כהונה כסגן ראש העיר חיפה בעקבות הלחץ שהפעילה עליו ראש העיר עינת קליש רותם. האולטימטום שהציבה בפניו: "חזור בך מאמירות המיוחסות לך, או שאאלץ לבטל את ההסכם הקואליציוני שחתמנו עם סיעתך".

קליש-רותם כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי בניגוד להודעות "הכזב" בתקשורת, היא לא הציבה לזעאתרה אולטימטום. "החלטתו נובעת מדאגה עמוקה לחיים המשותפים בחיפה, ולהמשך מימוש התקווה שהשלטון החדש בראשותי מביא לעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully