וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים מסתוריים גנבו מידע על אלף עריקים צפון קוריאנים שברחו לדרום

28.12.2018 / 13:52

לא ברור מי אחראי לפריצה העצומה למחשב של מרכז לקליטת עריקים, אולם היא מגיעה בעת של תקופה עדינה בין סיאול לפיונגיאנג, המנסות לשקם את יחסיהן. המשטר של קים רואה בעריקים בוגדים ואחראי לשורת מתקפות סייבר בשנים האחרונות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מידע אישי של קרוב לאלף עריקים מקוריאה הצפונית שברחו לדרום דלף לאחר שהאקרים מסתוריים קיבלו גישה למאגר מידע - כך דיווח היום (שישי) המשרד לענייני האיחוד בקוריאה הדרומית. בהודעת המשרד נמסר כי בשבוע שעבר התגלה כי שמות, תאריכי לידה וכתובות מגורים של 997 עריקים נגנבו ממחשב שהודבק בתוכנה זדונית בסוכנות שנקראת מרכז האנה בדרום העיר גומי.

"התוכנה הזדונית נשתלה בתכתובות מייל שנשלחו מכתובת פנימית", אמר בכיר במשרד. מרכז האנה הוא אחד מבין 25 מכונים שמפעילה הממשלה ברחבי המדינה במטרה לסייע ל-32 אלף עריקים להסתגל לחייהם החדשים בדרום העשיר והדמוקרטי יותר באמצעות עזרה במציאות עבודה, ותמיכה רפואית ומשפטית.

העריקים, שרובם סיכנו את חייהם על מנת לברוח מהעוני והדיכוי הפוליטי בצפון, הם מקור לבושה עבור קוריאה הצפונית. התקשורת המקומית מכנה אותם לעיתים קרובות כ"חלאות אנושיות", ומאשימה מרגלים משכנתה מדרום בחטיפת כמה מהם.

עוד בעולם
בצל איומי טורקיה: צבא סוריה נכנס לעיר אסטרטגית שפינו הכורדים
להילחם לבד בלי ארה"ב: מתנת החג של טראמפ למזרח התיכון
בצל הלחץ מהמערב אחרי רצח העיתונאי: מלך סעודיה מינה שר חוץ חדש

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, במהלך תדרוך בעיר סינוויג'ו  16 בנובמבר 2018. רויטרס
מנהיג הצפון קים בסיור בעיר סינווג'ו, בחודש שעבר/רויטרס

הבכיר סירב להגיד אם ההדלפה מיוחסת לקוריאה הצפונית, או מה היה המניע, אך אמר כי המשטרה חוקרת כדי לגלות מי עומד מאחוריה. האקרים מקוריאה הצפונית הואשמו בעבר בהתקפות סייבר על סוכנויות ומשרדים בקוריאה הדרומית.

פיונגיאנג גנבה בשנה שעבר מסמכים מסווגים ממשרד ההגנה בסיאול וממספנה דרום קוריאנית, כשחברה לסחר במטבע קריפטו הגישה בקשה לפשיטת רגל בעקבות מתקפת סייבר שנקשרה לצפון. התקשורת הרשמית של הצפון מכחישה כי המשטר אחראי להן.

גניבת המידע מגיעה בזמן רגיש שבו שתי הקוריאות פועלות לשיפור משמעותי ביחסיהן אחרי שנים של עוינות. המשרד לאיחוד אמר כי הוא ידע את אלו שפרטיהם דלפו וכי לא נרשמו דיווחים על השפעה שלילית של הפריצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully