וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על בני גנץ: "לא מתערב איך השמאל מחלק את הקולות שלו"

27.12.2018 / 21:58

ראש הממשלה הגיב על מפלגתו החדשה של הרמטכ"ל לשעבר, "חוסן לישראל", לפני המראתו יחד עם רעייתו ובנו לברזיל, שם הוא ישתתף בטקס השבעת הנשיא הנבחר ז'איר בולסונארו. על השחתת קבר אביו של מנדלבליט אמר נתניהו: "אחרי הכותרת הכוזבות שיוחסו לי - זה מעלה שאלות מעניינות"

לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) להקמת מפלגתו החדשה של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ואמר לפני המראתו לברזיל כי הוא "לא מתערב לשמאל איך לחלק את הקולות שלו". את הדברים אמר אחרי שגנץ רשם את מפלגתו, "חוסן לישראל".

גנץ, שמעורר בימים האחרונים את סקרנותה של המערכת הפוליטית, הגדיר את מטרותיה של מפלגתו החדשה כ"המשך ביסוס וחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור החזון הציוני כפי שבא לידי ביטוי במגילת העצמאות".

בנוסף לכך, נתניהו נשאל האם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צריך להימנע מהודעה על כתב אישום בענינו לפני הבחירות והשיב: "לא צריך לייחס אלי דברים שלא אמרתי". נתניהו גינה את השחתת קברו של אביו של מנדלבליט ואמר כי "מה שמעניין זה עיתוי הפרסום הערב. אחרי הכותרות הכוזבות שיוחסו אלי (בישראל היום) זה מעלה שאלות מעניינות מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
נורתה מטווח קצר ברכבה: אישה בת 29 נרצחה ברמלה
זהבה שאול במתקפה על גנץ ויעלון: "אורון נחטף והם לא עשו כלום"
"עשיתי פשעים כמו שיש לך שערות": הקרב בין אברג'יל לתובע בפרשה 512

מליאת הכנסת 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

נתניהו הורה מוקדם יותר לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לבדוק מי חילל את הקבר, שהמשטרה חוקרת מי עומד מאחורי סימני ההשחתה שנמצאו עליו בעלייתו של מנדלבליט לבית הקברות "ירקון" בפתח תקווה לפני עשרה ימים. ההשחתה מגיעה על רקע הסערה בעקבות פרסום בעיתון "ישראל היום", שלפיו איימו בליכוד כי אם היועמ"ש יפרסם את החלטתו בעניין כתבי האישום נגד ראש הממשלה, "הוא יהפוך ליעד למתקפה חסרת רחמים מצד בכירי המפלגה".

בליכוד התנערו מהפרסום ונתניהו הבהיר למנדלבליט במכתב ששיגר לו הערב כי "אין שחר לפרסום והדברים לא נאמרו מעולם על ידי ראש הממשלה או מי מטעמו".

עוד באותו נושא

בני גנץ רשם את מפלגתו החדשה: "חוסן לישראל"

לכתבה המלאה
השחתת קברו של אביו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מַנדלבליט. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
המשטרה חוקרת. קבר אביו של מנדלבליט/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

השבעה נשיאותית ופגישה עם פומפאו: ביקור נתניהו בברזיל

נתניהו, שהמריא הערב לברזיל, יהיה לראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר במדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. הוא ייפגש במהלך הביקור, שיימשך כחמישה ימים, עם נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונארו וישתתף בטקס ההשבעה שלו ביום שלישי, ויקיים פגישות גם עם שרי ההגנה והחוץ של ברזיל.

בני גנץ, בר אילן, 9 במאי 2018. ניב אהרונסון
הקים מפלגה חדשה בשם "חוסן לישראל". גנץ/ניב אהרונסון

כמו כן, נתניהו צפוי להיפגש במהלך הביקור עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, ולדון עמו בנושא איראן וסוריה, וכן יקיים פגישות עם נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה, נשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס ומנהיגים נוספים שיגיעו לטקס ההשבעה של בולסונארו. נתניהו ילווה בביקור על ידי רעייתו שרה ובנו יאיר מצטרף גם הוא לנסיעה. דובר המשפחה מסר כי הוצאות הטיסה והאחרות ישולמו מכיסה הפרטי של המשפחה.

נתניהו ייפגש במהלך הביקור גם עם ראשי הקהילה היהודית בברזיל וישתתף באירועי הקהילה במעמד ראש עיריית ריו דה ז'נרו, וכן צפוי לקיים מפגש עם מנהיגים אוונגיליסטים תומכי ישראל בברזיל. במשרד החוץ מקווים כי הביקור בברזיל, שנחשבת למעצמה כלכלית עם יותר מ-200 מיליון איש, יגדיל את היקפי המסחר ויקדם את היחסים הכלכליים בין המדינות.

נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונארו, 14 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
בולסונארו/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully