וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני גנץ רשם את מפלגתו החדשה: "חוסן לישראל"

27.12.2018 / 14:42

מפלגתו החדשה של הרמטכ"ל לשעבר נרשמה אצל רשם המפלגות לקראת הבחירות הקרובות. הרישום התבצע לאחר שגורמים פוליטים אמרו כי גנץ ושר הביטחון לשעבר משה יעלון קיימו שורה של "פגישות רציניות" לקראת ריצה משותפת. לפי סקר וואלה! NEWS, מפלגה בראשותו תזכה ב-14 מנדטים

עריכה: תומר לוי

מפלגתו החדשה של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ נרשמה היום (חמישי) אצל רשם המפלגות תחת הכינוי "חוסן לישראל". עוד נודע כי היועצים האסטרטגים איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ' ומשרדם יעמדו בראש קמפיין הבחירות של מפלגתו ההולכת ומתגבשת של גנץ.

מטרות המפלגה של גנץ כפי שהוגשו לרשם המפלגות הן "המשך ביסוס וחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור החזון הציוני כפי שבא לידי ביטוי במגילת העצמאות תוך קביעת ושינוי סדר העדיפויות הלאומי בנושאים הבאים: חינוך, פיתוח תשתיות לאומיות, חקלאות, חוק משפט וביטחון פנים, מדיניות רווחה, שלום וביטחון".

גנץ, שעדיין שומר על שתיקה, מוסיף לעורר את סקרנותה של המערכת הפוליטית בימים האחרונים. אתמול דווח בחדשות עשר כי ברשימתו של הרמטכ"ל צפויים להתמודד יצחק קרייס, מנהל בית החולים שיבא-תל השומר, מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם לשעבר, ואיש החינוך חילי טרופר ששימש בעבר כיועץ לשר החינוך שי פירון מיש עתיד.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הרמטכ"לים ירוצו ביחד? גנץ ויעלון במגעים לחבירה לקראת הבחירות
בדרך לבחירות: חוק פיזור הכנסת אושר בקריאה שנייה ושלישית
בלי זועבי וזחאלקה: חברי הכנסת מבל"ד לא יתמודדו לכנסת הבאה

בני גנץ, בר אילן, 9 במאי 2018. ניב אהרונסון
מפלגתו נרשמה תחת השם "חוסן לישראל". בני גנץ/ניב אהרונסון

מלבד הדיווחים על הרכב הרשימה, אתמול אמרו גורמים פוליטיים לוואלה! NEWS כי גנץ ומשה יעלון נמצאים במגעים לחבירה לריצה משותפת. יעלון הודיע בשלישי על הקמת מפלגה חדשה בראשותו והצהיר כי יציג את רשימתו בימים הקרובים. לדברי הגורמים, השניים קיימו בשבועות האחרונים שורה של פגישות "רציניות" שבהן נידונה אפשרות של חבירה של שתי המפלגות לרשימה משותפת, כשככל הנראה גנץ הוא זה שיעמוד בראש רשימת הגנרלים המשותפת. מסביבתם של השניים לא נמסרה תגובה.

מסקר וואלה! NEWS ו-Politcs שהתפרסם לפני יומיים בטרם דווח על האפשרות שהשניים ירוצו יחד, עולה כי אם גנץ יתמודד בראשות מפלגה עצמאית - הוא יזכה ב-14 מנדטים - אותם הוא לוקח בעיקר מיש עתיד ומפלגות המרכז-שמאל. לפי הסקר, הליכוד יזכה ב-31 מנדטים גם לאחר כניסתו של גנץ, ואילו יש עתיד יורדים מ-17 ל-12 מנדטים, והמחנה הציוני מ-11 ל-תשעה מנדטים, מרצ משמונה לשישה, וכולנו וישראל ביתנו יורדות משישה מנדטים לחמישה מנדטים כל אחת. גם הבית היהודי מאבדים מנדט אחד עם כניסתו של גנץ ויורדים מ-12 מנדטים ל-11.

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: נתניהו שומר על כוחו - גם אם גנץ מצטרף להתמודדות

לכתבה המלאה
לו"ז בחירות 2019. אתר רשמי
לו"ז בחירות 2019/אתר רשמי

יעלון וגנץ אינם בוגרי מערכת הביטחון היחידים שצפויים להיכנס למערכת הבחירות הקרובה. אמש הודיע תת-אלוף במיל' גל הירש, שהיה בעבר מועמד למפכ"ל המשטרה, על כניסתו לביצה הפוליטית. הוא לא פירט לאיזו מפלגה הוא צפוי להצטרף אך לפי ההערכה הוא עשוי להיות משוריין בליכוד או להצטרף לאחת מהרשימות החדשות בבחירות הבאות.

השר לבטחון הפנים ארדן קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לשריין את הירש ברשימת הליכוד לכנסת. "אני בהחלט חושב שנעשה לגל הירש עוול", אמר ארדן. "אני מנצל את הבמה הזו לקרוא לראש הממשלה לשקול לשריין אותו ברשימת הליכוד לכנסת הקרובה. יש לו בהחלט את כל הכישורים והערכים לייצג את הליכוד בכנסת הבאה. אני מאוד מקווה שאם הוא החליט להצטרף למערכת הפוליטית, אני מאוד מקווה שהוא יצטרף לשורות הליכוד, אני חושב שיש לו את כל הנתונים".

סקר - בחירות. אתר רשמי
סקר וואלה! NEWS ו-Politics מלפני יומיים/אתר רשמי
בחירות. אתר רשמי
בחירות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully