וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב שמחפש תשובות על רצח בנו מטלטל את בוסניה

26.12.2018 / 17:45

דאבור דרגיצ'ביץ' דורש לדעת מה על בגורל בנו דייוויד, שאותר ללא רוח חיים אחרי שעונה. הרשויות סגרו את התיק, אך מחאתו התרחבה לכדי תנועה נרחבת נגד השחיתות במחוז הסרבי

אב של צעיר שנרצח מפגין בעיר במחוז הסרבי של בוסניה, דצמבר 2018. AP
דורש צדק עבור בנו. האב מפגין בכיכר, אוקטובר/AP

משטרת בוסניה שחררה היום (רביעי) ממעצר אב של צעיר שנרצח בתחילת השנה ושמאז דורש תשובות על מה שעלה בגורלו. האב, דאבור דרגיצ'ביץ', הבטיח להמשיך בהפגנות למרות האיסור שהטילה המשטרה.

אתמול הוא נעצר במחוז הסרבי האוטונומי יחד עם אשתו לשעבר וכמה אנשי אופוזיציה אחרי עימותים עם המשטרה בעיר בניה לוקה. האב טוען כי בנו דייוויד בן ה-21 נמצא מת באפיק נחל בחודש מרץ אחרי שנתפס, עונה ונרצח. עם זאת, בתום חקירת הרשויות לא הועמד אף אחד לדין.

הארגון "צדק למען דייוויד", שקם על ידי תומכי האב, גרף תמיכה ברחבי המדינה המפולגת אתנית והפך לתנועת מחאה רחבה יותר נגד השחיתות והפגיעה בשלטון החוק. בהמשך היום מתוכננות הפגנות הזדהות עם האב בכמה ערים בחלק הבוסני-קרואטי של המדינה, כולל בבירה סרייבו.

עוד בעולם בוואלה! NEWS
סיסי קרא לאזרחי מצרים להרזות וזכה לתגובת נלעגות
רוסיה: התקיפה של ישראל בסוריה "פרובוקציה" שסיכנה טיסות אזרחיות
תחת עיניו הפקוחות של פוטין: רוסיה ביצעה ניסוי בטיל על-קולי

שוטרים בכיכר שבו הפגין אב של צעיר שנרצח בעיר במחוז הסרבי של בוסניה, 25 בדצמבר 2018. AP
שוטרים בכיכר שבה הפגין האב, אתמול/AP

הוא נעצר אתמול אחרי שלא הופיע לחקירת משטרה בחשד שאיים על שר הפנים דרגאן לוקאץ'. המשטרה פשטה על ביתו וחיפשה כלי נשק, אך הוא שוחרר יחד לאחר שלא נמצא דבר. האב הבטיח להמשיך בהפגנות גם אחרי שהמשטרה פינתה את הכיכר שבה הוא ותומכיו הפגינו במשך תשעה חודשים. הם הקימו אתר זיכרון מאולתר ושינו את שם הכיכר ל"כיכר דייוויד".

"דייוויד שלי יזכה בצדק וכל אחד במדינה הזאת יזכה בצדק", אמר. עם זאת, שר הפנים אמר כי המשטרה תמנע את קיומן של הפגנות לא מורשות. "אם הוא ינסה לארגן עצרת לא חוקית, הוא ייקלע לעימות עם המשטרה וייענש", אמר לוקאץ' במסיבת עיתונאים.

  • עוד באותו נושא:
  • בוסניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully