וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי קרא לאזרחי מצרים להרזות וזכה לתגובת נלעגות

26.12.2018 / 15:54

נשיא מצרים התגונן אחרי שאמר שעל התושבים, שמיליונים מהם סובלים מהשמנת יתר, להוריד במשקלם. "כיצד אני יכול להעליב את המשפחה שלי? איך אני יכול לצפות בהם ולהישאר בשקט?"

נשיא מצרים א-סיסי חונך מיזם חקלאי באזור קהיר, 23 בדצמבר 2018. רויטרס
סיסי מסייר במיזם חקלאי באזור קהיר, שני/רויטרס

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי גרם לסערה בארצו אחרי שקרא להם להוריד במשקלם בשל השיעור הגבוה של השמנת יתר בקרב האזרחים. עם זאת, היום (רביעי) הוא הכחיש כי ניסה להעליב אותם אחרי שדבריו זכו ללעג ברשת.

בדברים שנשא ושודרו בטלוויזיה, אמר א-סיסי: "איך אני יכול לבישי את המשפחה שלי? המצרים הם המשפחה שלי. איך אני יכול לצפות בהם (עולים במשקל) ולהישאר בשקט?". הוא ציין את המספר "המדהים" של בדיחות שנעשו בתגובה לקריאתו, וכשהוא מגחך הוסיף נשיא מצרים כי לאזרחים "קל לצחוק על חשבוני".

א-סיסי עורר סערה לאחר שאמר החודש בדברים ששודרו בטלוויזיה המצרית כי אזרחי מדינתו צריכים להתאמץ יותר כדי לדאוג לגזרה שלהם. עוד אמר כי חינוך גופני צריך להיות חלק מלימודי הליבה בבתי הספר ובאוניברסיטאות והציע לתכנית טלוויזיה להפסיק לאפשר את השתתפותם של מגישים או אורחים הסובלים מעודף משקל.

במצרים יש אחד משיעורי השמנת היתר הגבוהים ביותר בעולם. מיליוני אזרחים מתבססים על לחם ומוצרי יסוד נוספים המסובסדים על ידי הממשלה, בזמן שמחיריהם של מוצרי מזון בריאים יותר נוסקים בשל צעדי הצנע שהעביר המשטר. תחת הנהגתו של א-סיסי נותר מעט מקום לביקורת כשהוא מדכא ביד רמה את האופוזיציה ופעילי זכויות אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
מובארק מעיד נגד מורסי: שוחרר מהכלא על ידי חמושים שהגיעו מעזה
מחשש למחאות נגד המשטר: מצרים אוסרת מכירת אפודים צהובים
בן סלמאן יצא לחפש תמיכה במדינות ערב וקיבל הפגנות - ופירמידות בירוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully